Conform regulamentului tehnic, producătorii au la dispoziţie 32 de "jetoane" pentru îmbunătăţirea motoarelor de la sfârşitul sezonului trecut până la ultima cursă a campionatului curent, iar Renault este constructorul care a păstrat cele mai multe opţiuni pentru upgrade-uri în timpul campaniei.
▶ Ghidul schimbărilor de regulament
Astfel, Renault mai are la dispoziţie 12 "jetoane, în timp ce Ferrari a păstrat 10, iar Mercedes doar 7. Constructorul japonez Honda va putea utiliza 9 jetoane pentru îmbunătăţirea motorului furnizat pentru McLaren, conform mediei de "jetoane" rămase pentru ceilalţi trei constructori.
Teoretic, Renault va avea posibilitatea de a înregistra progrese mai mari în timpul sezonului decât Ferrari şi, mai ales Mercedes, însă pe de altă parte a început sezonul în spatele celor doi constructori.
Via FIA
Renault lucreaza foarte serios la noul motor, si nu ma refer la cel actual ci la cel pe care vor sa-l foloseasca in 2016, alaturi de cativa ingineri foarte buni, Newey si Mario Illien lucrand impreuna.
Problema acestor unitati de propulsie nu este doar cata putere produce motorul cu ardere interna ci cata energie recuperezi atat din partea kinetica cat si din caldura produsa, iar totul trebuie sa furnizele cat mai armonios cu putinta. Pentru un ingineri este fascinant de urmarit acest proces de dezvoltare dar pentru fanul obisnuit, acest lucru este total irelevant.
Plus este doar prima cursa, mai este asa de mult pana departe :P