Renault: "Newey minte. Motorul nu este singura problemă pentru Red Bull"

de Daniel Popescu
Miercuri, 25.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a reacţionat virulent la acuzaţiile formulate de Adrian Newey potrivit cărora motorul furnizat de constructorul francez reprezintă singurul punct slab al echipei Red Bull Racing.

Este dificil să ai un partener care minte.

Cyril Abiteboul
Director executiv Red Bull
Cu ocazia Marelui Premiu al Australiei, Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, a susţinut că performanţele mediocre ale motorului Renault reprezintă singurul punct slab al monopostului.

Declaraţia acestuia a stârnit nemulţumirea celor de la Renault, care l-au acuzat pe Newey de minciună prin vocea directorului executiv Cyril Abiteboul.

"Da, este dificil să ai un partener care minte. Newey este un tip încântător şi un inginer fără egal, dar şi-a petrecut viaţa criticând partenerii pentru motoare. Este prea bătrân pentru a-şi schimba mentalitatea", a declarat el pentru publicaţia franceză AutoHebdo.

Diferenţa de timp dintre Red Bull şi Mercedes a fost împărţită în mod egal între problemele de manevrare, performanţa motorului şi performanţa şasiului.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Ulterior, în cadrul unui comunicat de presă al Renault, Abiteboul a explicat motivele pentru care afirmaţiile lui Newey sunt mincinoase.
Oficialul francez afirmă că Red Bull întâmpină probleme inclusiv la şasiul monopostului.

"Trebuie să lucrăm împreună pentru a înţelege problemele noastre, atât în privinţa unităţii de propulsie, cât şi a şasiului. Datele noastre au arătat că diferenţa de timp dintre Red Bull şi Mercedes a fost împărţită în mod egal între problemele de manevrare, performanţa motorului şi performanţa şasiului. Prin urmare, întregul pachet are nevoie de ajutor şi lucram cu echipa pentru a merge mai departe", a mai precizat el.

Presa internaţională speculează că Red Bull a iniţiat deja un contact cu Audi pentru furnizarea motoarelor şi că dezvoltă propriul banc de probe pentru motoare şi cutii de viteze la fabrica de la Milton Keynes. 

Via AutoHebdo, Renault

Comentarii (13)

  • Presimt o ruptura iminenta intre RBR si Renault. Daca se lanseaza acuzatii dure e clar. Renault va cumpara o echipa si RBR se va asocia cu un alt motorist.
    22 0
  • qwerty
    Urat! Asa ceva nu se zice chiar daca lucrurile nu merg bine. Putea sa fie un pic mai diplomat.
    11 7
  • Renault se pare ca ajunge la disperare. Nu au avut nici in timpul diminatiei RBR un motor cu un + 70-100 hp cum are acum mercedes fata de ei. Au avut un motor mai puternic decat restul dar au avut un pachet aerodinamic net superior fata de toti. Daca RBR avea pachetul aerodinamic echivalent cu oricare alta echipa sunt convins ca nu le ajungea plusul de putere oferit de Renault pe acea vreme si nu dominau deloc.
    Si degeaba incearca sa intoarca problemele sau sa le imparta cu Newey pentru ca tot esecul lor de acum este datorita relaxarii lor in acei ani de dominatie. Erau convinsi ca nu trebuie sa traga la fel de tare ca restul pentru ca, chiar daca vor avea niste cai in minus Newey va face minuni as usual si ii va scoate din belea. Dar s-au relaxat in asa fel si asa de mult incat nici magicianul de Newey nu poate sa faca nimic.
    Rusine Renault pentru acuzatiile aduse la adresa lui Newey. Daca el nu era nu mai vedeau ei titluri decat cele lui Alonso de pe vremuri,
    12 11
  • Pur si simplu motorul, aerodinamica si sasiul monopostului RBR nu se potrivesc. Nu au ajuns (anul acesta) la un nivel optim precum in sezoanele in care dictau ora exacta in F1.
    Si pana la urma este de inteles. Nimic nu functioneaza cum trebuie. S-au cam saturat sa nu le merga jucaria! Renault, sa fie acuzati ca motorul nu ofera suficienta putere, iar RBR, de rezultatele slabute.
    Au doar al patrulea monopost de pe grila, fara sperante mari de a urca.
    10 1
  • Clar ca nu motorul este singura problema. Altfel nu ar fi la acelasi nivel cu echipa a 2-a . Au peirdut foarte multi oameni buni, nu numai pe Newye in ultima vreme pe motive financiare. Se apre ca RB nu se mai vinde la fel de bine
    8 2
  • Ha,ha,ha...
    @MKS

    In perioada de dominatie RBR nu aveau cel mai puternic motor,nici pe departe!
    Asta s-a si declarat in acea vreme,ei compensau cu brio cu aerodinamica...si/sau cu acel "ceva"de neegalat de ceilanti!
    12 1
  • @ha,ha,ha corect, Rbr nu aveau cel mai puternic motor cand dominau, de fapt, il aveau pe cel mai slab. Diferenta o facea aerodinamica si cine stie ce chitibusuri neregulamentare...
    11 3
  • Cel mai puternic motor il aveau tot Mercedes dar aveau probleme cu pneurile pe spate din aceasta cauza.
    10 1
  • Si inca ceva, Newey a inceput primul cu jignirile"cu Reno nu vedem lumin de la capatul tunelului si nu putem continua cu un partener care nici macar nu incearca sa rezolve problemele."
    13 2
  • Anul trecut au fost 4 echipe in contract cu Renault, toate 4 nemultumite de contraperformantele motorului. Anul acesta au ramas 2 cu o nemultumire in crestere. Din echipele de anul trecut doar RBR a reusit sa castige curse. Deci rbr nu are probleme decat cu motorul, in rest s-ar cam descurca.
    Renault are in parte dreptate, nu motorul de la ei este singura lor problema, mai este si problema ca nu au cu ce sa il inlocuiasca.
    Renault este o echipa titrata in lumea motorsportului, titrata in F1.

    Cu aceasta generatie de motoare a gresit, probabil urmatoarea va fi mai buna, dar comportamentul lor in legatura cu aceste fapte este demn de criticat.
    10 4
  • F1 Vision
    Comic este ca cei de la Renault au insistat ca aceste motoare sa fie... folosite, in timp ce cei de la Ferrari aberau cu alte prostii, cei de la Honda nu pareau interesati (initial) iar cei de la Mercedes taceau malc :P Dupa un an de dezvoltarea baietii de la Mercedes au trecut de partea celor de la Renault, baietii de la Ferrari erau inca... in bezna, nici nu stiau ce sa faca, ei o tot dadeau cu V8 si o tineau bine, si uite ca... situatia din 2014, este foarte clara acuma. Adevarul este ca baietii de la Ferrari erau ocupat cu chestii gen declaratii epustuflante, nu erau interesati de victorii alea erau pentru prosti, in timp ce altii si ma gandesc doar la Mercedes aici, lucrau la aceste motoare pentru ca vroiau sa castige. Cei de la Renault, sa fim seriosi, nu sunt niste amatori care dezvolta un motor asa de amorul artei, isi permiteau lejez cateva echipe de dezvoltare, dar in loc sa se concentreze pe echipa (principala) Red Bull, ei dezvoltau motorul si pentru Caterham lol si Lotus, ignorand nevoile celor de la Red Bull. Si rezultatele cred ca s-au vazut foarte clar in 2014, nu-i asa? Ferrari pe nicaieri, a trebuit sa vina CEO-ul FIAT sa fara curatenie pe acolo, iar la Renault... a intervenit CEO-ul, ca sa mearga treaba. Evident ca fiecare echipa si-a gandit strategia doar pentru interesele lor si unora le-a iesit bine, si ma refer doar la Mercedes, pentru ca restul... nu cred ca conteaza.

    Pentru urmatoarea cursa, sunt foarte curios daca cei de la Williams, au vreo sansa de a scoate performante similare cu cele scoase de baietii de la Mercedes. Daca cumva sunt iarasi in spatele celor de la Ferrari, si situatia se repeta in urmatoarele cursa, pana la prima cursa din Europa, cred ca... este evident ca pachetul de propulsie folosit de cei de la Williams, are lipsuri software fata de cel folosit de cei de la Mercedes. Si daca sunt identice aceste pachete de propulsie, diferenta se poate face pe partea software, si nu neg, pot sa fi chiar si peste 10-15 BHP diferenta, sau chiar mai mult.
    7 1
  • mobius
    Ca si RBR Mercedes a beneficiat si ea de favorurile FIA. A se vedea testele cu pneuri ilegale din 2014, nesanctionate de FIA. FIA a hotarat ca in continuare Mercedes trebuie sa castige, (e randul sau) si a inghetat motoarele, sau oricum au restrictionat dezvoltarea lor, favorizand, pe cine credeti, tocmai pe Meredes. Sunt sigur ca asa cum RBR a castigat (programat, FIA are un program), patru ani la rand, acum este randul Mercedes sa castige pe langa primul inca trei, sezonul acesta si urmatoarele trei, dupa care vom vedea cine urmeaza sa fie programat la castigarea titlurilor mondiale. Asa se explica cum de FIA inchide ochii de fiecare data cand cei programati sa castige incalca regulamentul. Pacat, la ce sa te mai uiti.
    6 3
  • Milton Keynes..... nici o diferenta intre orasul asta si o hazna ordinara! Mizerie, homlesi pe toate gardurile, arhitectura din bocanc....... am fost in orase din asa zisa lume a treia mult mai curate!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru