Renault: "În 2016 vom avea propria echipă sau ne vom retrage din Formula 1"

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a confirmat că nu va mai rămâne în Formula 1 ca simplu furnizor de motoare, că negociază rezilierea contractului cu Red Bull şi că, dacă nu va concura cu propria echipă, se va retrage din competiţie.

Am fost clar când am spus că nu trebuie să se conteze pe noi ca furnizor de motoare.

Carlos Ghosn
CEO Renault
Presa internaţională a relatat încă din vara acestui an că Red Bull Racing a solicitat rezilierea contactului cu Renault pentru furnizarea motoarelor, iar informaţiile au fost confirmate la Salonul Auto de la Frankfurt de CEO-ul constructorului francez, Carlos Ghosn.

Acesta a explicat că Renault nu va mai rămâne în Formula 1 ca simplu furnizor de motoare şi a confirmat că negociază termenii în care acordul cu Red Bull va fi reziliat.

"Renegociem contractele, aşa că este prea devreme să spunem care va fi deznodământul contractului. Analizăm ce să facem. Am fost clar când am spus că nu trebuie să se conteze pe noi ca furnizor de motoare. Este clar că, dacă furnizezi motoare, nu eşti menţionat când câştigi şi eşti criticat când ai probleme", a declarat el.

Renault nu exclude retragerea din F1

Fie vom ieşi, fie vom concura cu propria echipă.

Nu avem încă o decizie clară.

Carlos Ghosn
CEO Renault
Renault este în negocieri avansate pentru achiziţionarea echipei Lotus pe care a deţinut-o până în 2009, iar presa internaţională a susţinut că există deja un amplu acord prin care tranzacţia urmează să fie realizată.

Cu toate acestea, confirmarea achiziţionării este întârziată de faptul că Renault vrea să cumpere Lotus cu bani obţinuţi din drepturile TV, însă pentru acest lucru trebuie să negocieze cu Bernie Ecclestone obţinerea unor sume suplimentare de bani pe baza titlurilor cucerite în sezoanele 2005 şi 2006.

În acest context, Ghosn a admis că retragerea completă din Formula 1 reprezintă în continuare o posibilitate reală. "Viitorul nostru este subiectul unei analize detaliate şi a unei renegocieri. Fie vom ieşi, fie vom concura cu propria echipă. Nu avem încă o decizie clară", a adăugat el.

Via Motorsport, Autosport

Comentarii (5)

  • Adica ei au decis asta? De fapt asta este varianta care le-a ramas. In conditiile in care au motorul actual si nu au idee cum sa il imbunatateasca, e normal sa ramana fara clienti, deci nu mai au cui sa furnizeze nimic.... poate Manor prin sponsorizare, adica furnizare de motoare fara nicio plata. Deci ca sa ramana singura optiunea este varianta echipei proprii.
    Ciudata, ilogica, si cam nesimtita fata de celelalte echipe, dar total pe stilul nemernic financiar al lui Bernie este solicitarea de bani pentru 2 titluri castigate ca apoi echipa sa nu mai existe devenind privata. Mai ales ca acum echipa pentru care ei cer bani de echipa istorica, este una privata cu motoare mercedes.
    Mai au un as in maneca totusi, in istorie la fiecare schimbare de motoare Renault reuseste sa revina doar dupa cativa ani, deci poate in 2-3 ani va face un motor bun iar, desi asa nasol ca acum nu tin minte sa fi fost.
    8 5
  • @Jumbo
    Sa nu uitam ca ei au fost cei care au cerut cu insistenta actualele motoare :))))))))
    13 1
  • @Kyro Nu numai ca le-au cerut, au amenintat ca se retrag daca nu se trece la motoarele astea :)))

    P.S. Dar nu mi-e clar, Redbull a cerut incheierea contractului, ok. Dar Torro Rosso? Au contract inclusiv pt 2016, cum se pot retrage asa de capul lor?1
    9 2
  • @Kyro: ai perfecta dreptate.
    @Radu: foarte buna observatie. Probabil ar terbui sa aiba in contract ceva clauze. Mai ales daca Renault se retrage.
    5 0
  • zicsieu
    @Radu,
    Ne împărtășești și nouă sursă informației tale?Cum ca motoarele s-au schimbat la cererea Renault? Pentru ca sunt cel putin 2 argumente logice care contrazic afirmatia ta. Eu am citit ca motoriștii, în frunte cu Mercedes și Ferrari, au fost împotriva trecerii la motoare de 1,6 turbo din 2013. Greu de crezut ca Renault avea putere de convingere mai mare decât aceștia 2, ca să nu zic imposibil. Poate dacă Ferrari ar spune ca dacă nu se face dintr-un fel, se retrage, ar mai avea șanse, nu și Renault.
    Apoi, de ce ar fi vrut Renault să se schimbe motoarele când ei+RBR au câștigat tot în perioadă 2010-2013? Este ca și cum Mercedes ar vrea astăzi să schimbe motoarele....
    Oricum, dezbaterea nu are nicio legătură cu articolul. Ghosn are dreptate, este greu/riscant să fii doar furnizor de motoare, campionii mondiali sunt la piloți și la echipe, despre motoare vorbesc doar cei cu adevărat pasionați. Dacă riști să intri în F1, atunci cel mai bine este sa-ti iei echipă, să fie un singur conducator. Și un singur responsabil. Avem exemplul BMW care a sfârșit tot prin a-si face echipă, toyota( ca nu au dat rezultate este altă poveste) și să vedem ce va face honda dacă nu merge treaba nici la anul....
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru