Renault analizează retragerea din Formula 1, care ar determina şi plecarea Red Bull din competiţie

de Daniel Popescu
Vineri, 27.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault susţine că analizează posibilitatea de a se retrage complet din Formula 1 din cauza performanţelor mediocre ale motorului, iar Red Bull afirmă că într-o astfel de situaţie ar fi nevoită să ia o decizie similară din cauza absenţei unei unităţi de propulsie.

Pot să confirm că ne uitam la multe opţiuni, inclusiv retragerea din Formula 1.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Tensiunile dintre Red Bull Racing şi Renault au atins un nou nivel cu ocazia conferinţei de presă de vineri la care au participat Christian Horner, şeful cadruplei campioane mondiale, şi Cyril Abiteboul, directorul executiv al constructorului francez.

Abiteboul susţine că în prezent Renault analizează inclusiv varianta retragerii din Formula 1 din cauza performanţelor modeste ale motorului, care afectează negativ reputaţia producătorului.

"Pot să confirm că ne uitam la multe opţiuni, inclusiv retragerea din Formula 1. Dacă F1 este atât de proastă pentru reputaţia Renault, dacă ne chinuim cu actualul regulament, dacă F1 nu furnizează o valoare care să justifice costurile Renault pentru furnizarea motoarelor şi nu ai nicio motivaţie financiară să dezvolţi motorul, atunci analizăm asta", a declarat el.

Anterior, Renault a exclus varianta retragerii din Formula 1 şi analiza chiar cumpărarea Scuderiei Toro Rosso pentru a concura cu propria echipă.

Red Bull: unica soluţie ar fi retragerea

Am putea fi forţaţi să părăsim sportul.

Christian Horner
Sef Red Bull
La rândul său, Horner susţine că, în cazul unei retrageri din partea Renault, Red Bull nu ar avea altă opţiune decât să prăşească de asemenea Formula 1, întrucât nu ar avea niciun furnizor de motoare.

"În cazul în care Renault decide să se retragă, Mercedes nu ar furniza motoare pentru Red Bull şi este puţin probabil să fim într-o poziţie de a lua un motor Ferrari.

Aşa că am putea fi forţaţi să părăsim sportul", a declarat el.

Horner a admis cu numai o zi în urmă că ideea propusă iniţial de egalizare a puterii motoarelor nu este corectă.

Via Autosport

Comentarii (18)

  • tot eu
    bine pa, incapabililor!
    12 22
  • Ha? Red Bull rămâne fără aripi? :) .
    20 10
  • adaug... ba da sa cazi de la asa inaltiiiiiiime, e cam dureros, nu?! eee... ma rog... foc de artificii, ca de an' nou.
    12 9
  • Inseamna ca o echipa de talia celor de la Ferrari si Mclaren trebuiau sa se retraga de nenumarate ori? Asemenea echipe nu au ce cauta in F1 si mi-as dori sa fie un regulament ca odata retras din Marele Circ sa nu mai poti reveni in F1 ca echipa si nici ca motorist decat dupa 10 ani.
    15 14
  • Ferrari
    Bun daca pleaca Renault F1 raman 5 echipe plus niste taraie sabie care sa mai faca si ei act de prezenta din cand in cand..... credeti ca mai ramane ceva de Formula 1? Ganditi inainte sa va bucurati de plecarea lor, ganditi si nu fiti cioate sau credeti ca la fiecare cotitura este cineva dispus sa cheltuie sute de milioane pentru nemurirea sufletului mortului in viata!
    25 2
  • dupa Renault urmeaza un IN
    4 5
  • rommy f1
    RENAULT a câştigat tot ce se putea câştiga în F1, ca echipă şi furnizor de motoare, ei aleg dacă mai rămân sau pleacă
    11 6
  • F1 Vision
    Nu stiu ce sa zic, dar... este greu sa concurezi cand motorul este mai slab cu x bhp decat alt motor. Si ma uit la Williams, poate si la Ferrari, dar in principal la cei de la Williams. Motorul cica este identic si totusi performanta celor de la Mercedes este undeva si performanta celor de la Williams este ceva mai jos. Ma asteptam ca Renault sa faca o varianta ceva mai buna decat cea folosita anul trecut dar... se pare ca nu este asa. Si au pierdut deja un motor, din cele 4. La fel si McLaren si s-ar parea ca si cei de la Toro Rosso au pierdut o bucata. Si asta inainte/in timpul primei curse... dintr-un sezon de 19 curse. Scuze dar asta nu este chiar ceva ok, atata timp cat aceste unitati de propulsie au inca o nevoie disperata de mult mai multa testare. Si nu sunt fan nici Williams/Red Bull/McLaren sper sa nu credeti ca le iau apararea.

    P.S Si asta dupa ce am citit un articol despre cum Rosberg a mers mai incet ca Hamilton, pentru ca la finalul cursei sa aiba ceva mai multa benzina in rezervor decat trebuia. Se anunta un an greu...
    9 3
  • auzi!... ferrari cu aripi, suna tare, nu!? numai nustiu cum va suna. HorseBull poate )))))))))))
    5 2
  • rommy f1
    RBR să nu se retragă şi să vedem şi noi cum va folosi motorul AUDI. până nu faci foc fum nu iese. cui vând tehnologia cu care au câştigat 4 campionate?????? nu cred că renunţă, dar cred că nu ştiu cum să rezilieze contractele pe motoare mai uşor.
    4 2
  • Red Bull "Ne retragem" dupa care "am glumit ma, ramanem"
    Renault "Ne retragem"
    Nu-i panica deloc.....
    Ma joc....Nu ma mai joc...Ma joc.....Nu ma mai joc.....
    10 1
  • Florin
    Nu-i panica, man...nu se retrage nimeni. Renault le arata pisica la cei de la RBR care s-au cam avantat cu declaratiile...
    4 1
  • Ai dreptate. Iata raspunsul "Horner pleased by improvement" "Red Bull’s Christian Horner is encouraged by the steps they and Renault have taken since their poor performance in Australia" (Skysports)
    2 0
  • MAaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, nu mai puneti botul la prostiile astea. faca tam-tam pentru egalizarea motoarelor, cearta dintre Rbr si Renault este de fatada...
    5 1
  • Decizia de a ingheta motoarele este o tampenie.
    5 0
  • Ha,ha,ha...
    @mirco
    Partea mai proasta si mai haioasa,sa zic asa,e ca toate echipele au votat "inghetarea" motoarelor...
    Partea interesanta e ca nu stim daca asa trebuia sa fie,sau...chiar se asteptau,fiecare in parte,sa dea lovitura?!Doar o echipa a reusit,intradevar,si este foarte departe de restul...deocamdata (2015)!?
    Restul...doar politica,sa nu zic mai mult ;) !
    3 1
  • Pantea
    nu m-ar supara sa plece red bul...ei oricum is doar fabrica de doze de cacaturi.cum ar fi sa aiba allways echipa de formula 1 ... :))
    1 5
  • Daca privim punctual situatia RBR este nasoala pentru ca ei produc totul in masina, cu exceptia motorului. Si actual totul pare sa functioneze bine in afara de motor. Normal ca sunt frustrati. SI problema lor nu prea are solutie nici pe termen scurt, nici pe termen mediu.
    Renault este frustrata pentru ca a gresit motorul si nu poate remedia situatia fiind blocata de regulament.... poate si din lipsa de inspiratie. SI de asemeni nu are nicio solutie.
    Daca privim in ansamblu problema, risca Formula 1 sa ramana cu 2 furnizori de motoare? Sauber, Lotus, Manor, Force India au probleme financiare. Daca privim pesimist un pic exista sanse mici dar reale ca in f1 sa ramana 4 echipe cu 2 furnizori de motoare intre care diferenta este clara si bine definita.
    Eu spun ca este o problema mare care ar trebui sa deschida ceva ochi pe la Bernie, sau CVC, sau Todt ....
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru