Denumit oficial Energy F1 (în linie cu denumirile clasice ale motoarelor Renault de stradă, Energy dCi şi Energy TCe), noul motor Renault va fi regăsit sub caroseria din fibră de carbon a monoposturilor Red Bull şi Toro Rosso, constructorul francez încercând astfel să continue şirul victoriilor de sezon început acum trei sezoane împreună cu echipa austriacă.
Automarket a fost prezenta la evenimentul prezentării oficiale a motorului Energy F1, cu ocazia căruia Ron White, preşedintele Renault Sport F1, a anunţat că sunetul produs de unitatea de propulsie va rămâne aproape neschimbat, în ciuda modificărilor structurale radicale.
"Sunetul unui motor este reprezentat de suma a trei componente principale: evacuare, admisie şi zgomot mecanic. Toate cele trei surse sunt prezente în continuare pe noul V6. Există mai multă energie implicată în fiecare ciclu de combustie, dar sunt mai puţini cilindri care se mişcă la viteze reduse, iar zgomotele de admisie şi de evacuare sunt atenuate de turbină. Per total, volumul sunetului perceput de ureche este mai redus, iar natura acestui sunet reflectă noua arhitectură a propulsorului nostru", a spus oficialul francez.turbo, nu de unul aspirat: vei putea auzi turbina când pilotul ia piciorul de pe acceleraţie şi motorul va coborî în ture", a continuat Ron White.
"Maşina va continua să accelereze şi să decelereze rapid, cu schimbări instantanee ale treptelor. Motoarele rămân unele de turaţie ridicată, cu puteri maxime ultraridicate. În mod fundamental, zgomotul produs de motor va fi în continuare unui foarte ridicat. Te va trezi din somn, iar cei care stau în apropierea circuitelor se vor plânge în continuare. Dar vorbim de un zgomotLa lansarea noului motor de Formula 1 au fost prezente nume importante care au făcut istorie în Formula 1.
Automarket a reuşit să vorbească cu cvadruplul campion mondial de Formula 1 Alain Prost şi cu Christian Horner, cel care a condus echipa Red Bull la cele trei titluri mondiale consecutive, materialele urmând să fie publicate pe site în următoarea perioadă.RS27-2013 | ENERGY F1-2014 | |
Cilindree | 2.4 litri | 1.6 litri |
Limita superioară turaţii | 18.000 rpm | 15.000 rpm |
Tip | Aspirat normal | Turbină simplă, presiune nelimitată (tipic 3.5 bari) |
Limita de carburant pe cursă | Nelimitat, dar aprox. 160 kg | Limită de 100 kg |
Configuraţie | V8 la 90 de grade | V6 la 90 de grade |
Cilindri | 8 | 6 |
Cursă/alezaj | Max. 98 mm / nelimitat | 80 mm / 53 mm |
Valve | 32; 4 per cilindru | 24; 4 per cilindru |
Evacuare | Două ţevi, una per banc de cilindru | O ţeavă, dispusă central |
Carburant | Injecţie indirectă | Injecţie directă |
Număr de motoare pe sezon/pilot | 8 | 5 |
"Technical and rules changes[edit]
Turbocharged engines had been banned at the end of 1988, as they were felt to be making the sport dangerous and expensive."
http://en.wikipedia.org/wiki/1989_Formula_One_season#Technical_and_rules_changes
Deoarece are si cilindree mai mica, este si supraalimentat. Nici nu vreau sa-mi imaginez cum va suna. V8 de 2.4 litrii era extraordinar.
care stie care e puterea(aproximativa)a acestor noi motoare
puterea va fii in jurul valorii de 600 HP
@Unul: poate sa scada cu 3k, insa si cilindreea este mai mica si are si turbo. Deci compara in viata reala un 2.4 aspirat vs 1.6 turbo , care sunt folosite intens sa vezi care e mai fiabil.
Cel mai puternic motor din F1
In "era turbo", intre 1983 si 1988, motoarele au depasit 1.000 de cai-putere. Propulsorul BMW in patru cilindri care i-a adus titlul in 1983 lui Piquet avea aproape 1.500 si o turatie maxima de 11.000 de rotatii pe minut. Cu acest motor s-au depasit 351 kilometri pe ora. Pare aproape incredibil, dar cel mai puternic motor din F1 se baza pe unul de serie. A fost luat de la modelul BMW 2002 lansat in 1969 si i s-a micsorat capacitatea de la 2 la 1,5 litri. S-au ales doar motoarele care parcursesera peste 100.000 de kilometri, pentru a se reduce tensiunile interne. Mai tirziu, BMW a inventat un tratament special pentru a evita folosirea motoarelor uzate. Combustibilul folosit era unul special, pentru a impiedica propulsorul sa explodeze. Era produs de o rafinarie germana pe baza unei retete secrete inventate de nazisti pentru industria de razboi.
Prostii ! Masinile vor dezvolta in continuare >750 CP.
Documentati-va!
http://www.carscoops.com/2013/06/renault-details-2014-f1-16-liter-v6.html
e Formula 1..........e competitia unde nu ar trebui sa se ajunga la asemenea decizi...........
in aceasta competitie..........performanta masinii si priceperea pilotului e totu.......
tare as dori ca toata industria auto si tot sportu cu motor(macar)F1 si WRC sa ramana cum erau acum 10 ani............
insa se pare ca e imposibil........
traim intro lume in care nimic nu mai conteaza nimic nu mai e original
era post-web era de 1000000000000000000 de ori mai buna decat zilele noastre........
pt. o competitie ca F1 ar trebui sa nu existe reguli sa se foloseasca orice motoare de orice cilindree.................de orice putere.........
tare frumos o fi fost prin ani 30' cand bentley bugati alfa mercedes ai alti se duelau in putere maxima in capacitati cilindrice in date tehnice.........
e o placere sa citesti articole despre cum erau odata sporturile cu motor
Era post-web? Esti sigur?
Dar eu tot cred ca v10 3.0 cintau mai frumos :)