Red Bull Racing a anunțat marți dimineață că a decis să utilizeze motoare Honda începând din sezonul 2019 pe baza unui contract cu o durată de numai doi ani.
Practic, fosta campioană mondială și-a asigurat motoarele până la finalul sezonului 2020, în condițiile în care regulamentul tehnic se va schimba radical începând din 2021, ceea ce ar putea deschide calea către un alt partener, în funcție de rezultate pe care le va obține în următorii doi ani.
Decizia celor de la Red Bull vine la capătul unei relații pe alocuri tensionată cu Renault, ca urmare a faptului că producătorul francez nu a reușit să ofere motoare la fel de performante ca Mercedes și Ferrari după trecerea la unitățile turbo V6 de 1.6 litri în 2014. Pe de altă parte, parteneriatul cu Honda este surprinzător în contextul în care constructorul japonez a avut parte de o colaborare dificilă cu McLaren între 2015-2017.
Totuși, Red Bull și-a bazat deczia pe datele obținute în acest an de pe urma colaborării dintre Honda și Toro Rosso.
Șeful Christian Horner este încrezător că Honda oferă celor de la Red Bull perspective mai bune pentru a lupta pentru titlul mondial decât în cazul prelungirii acordului cu Renault."Acest acord multianual cu Honda semnalizează startul unei faze noi în eforturile Red Bull de a lupta nu numai pentru victorii, ci și pentru ceea ce a fost întotdeauna obiectivul nostru: titlurile mondiale. După o evaluare atentă suntem siguri că acest parteneriat cu Honda reprezintă direcția potrivită pentru echipă", a explicat el.
La rândul său, Takahiro Hachigo, președintele Honda, este optimist cu privire la rezultatele pe care le va obține Red Bull în următorii ani.
"Credem că parteneriatele cu Toro Rosso și Red Bull ne vor permite să ne apropiem de obiectivul de a câștiga curse și titluri", a precizat el.
Pentru Red Bull, unul dintre principalele avantaje ale noului parteneriat este că va deveni practic echipa de uzină a celor de la Honda, în timp ce în cazul Renault era un simplu client.
Reacțiile la noul parteneriat nu au întârziat să apară.
Pablo Elizalde, jurnalist la publicația Motorsport, se întreabă dacă acordul reprezintă o gură de oxigen pentru Mercedes și Ferrari.So just two frontrunning F1 teams in 2019 then?
— Pablo Elizalde (@EliGP) June 19, 2018
Red Bull a utilizat motoare Renault timp de 12 ani, interval de timp în care a câștigat patru titluri mondiale la piloți și patru titluri mondiale la constructori în perioada 2010-2013, pe lângă cele 57 de victorii obținute până în prezent.
Via Red Bull
Nu cred ca la anul Rbr adica RbH se vor apropia de vreun titlu cu tot knowhow-ul acumulat anul asta de Torro Roso.
De noua situatie cred ca va profita Ferrari daca Mercedes nu iese din conul de umbra in care se afla acum, iar Renault sigur nu va mai furniza anul asta motoare top spec Rbr-ului.
Sunt foarte curios imperecherea cu sasiul RB ce va oferi. Chiar si asa ma astept sa fie tot acolo unde sunt si acum.
Vor atinge nivelul Ferrari sau Mercedes ? Nu cred. Eventual vor mai anima sezonul cu cate o pozitionare surpriza pe greseala celor creditati de facto.
Personal nu cred că Honda va face în doi ani pașii necesari luptei la titlu, este o perioadă de viață prea scurtă pentru PU-ul actual ca să mai investească prea mult. Cred în schimb că asocierea asta RBR-Honda, este cu bătaie mai lungă, care va începe cu adevărat din 2021. De ce ? Probabil RBR au înțeles că mai sus de atât nu vor urca, ca și clienți Renault și au ales varianta echipei de uzină, cu doi ani în care să pună la punct o integrare perfectă, aerodinamică, unitate de propulsie, așa cum au Mercedes și Ferrari acum. Și atunci, din 2021, s-ar putea să ascultăm altă muzică !
Insa circula zvonuri cum ca, din 2021 cei de la RBR vor face un parteneriat cu Porsche. Cei de la Porsche vor sa intre in F1 din 2021.
Si eu cred ca, acest parteneriat cu Honda in principiu va tine pana la finalul sezonului 2020. Iar daca pt sezonul 2021 nu vor gasi un alt partener care sa ofere un motor puternic, atunci e posibil sa prelungeasca parteneriatul cu Honda dincolo de 2020.
Din ce am auzit, cei de la Porsche vor sa intre in F1 din 2021. Si s-ar putea sa faca un parteneriat cu Reb Bull.
Eu cred ca, acest parteneriat cu Honda va tine doar pana in 2020, si daca in 2021 cei de la Porsche chiar vor intra in F1, atunci s-ar putea ca din acel sezon Red Bull sa se asocieze cu ei...
Cred ca, de aia au si facut un contract cu Honda doar pana in 2020, pt ca mizeaza pe faptul ca, cei de la Porsche vor intra in acest sport odata cu sezonul 2021. Iar in cazul in care varianta Porsche pica, atunci s-ar putea sa-si prelungeasca contractul cu Honda si dupa 2020...
Eu cred ca in acesti doi ani practic se va face o sinergie intre cei 2, urmand ca sperantele in performantele maxime sa se implineasca incepand cu 2021. Daca va intra si Porsche in context atunci va fi foarte complicat in luarea deciziei.
In orice caz este o situatie win-win pentru ambii
Nu domnule, lucrurile nu cred că se fac așa în F1, nu iei un motorist pentru doi ani și pe urmă vezi tu ce mai faci, este o mișcare ilogică și păguboasă. Dacă vroiai să te cuplezi din 2021 cu Porsche, sau Aston, rămâneai cu Renault până atunci, obțineai un minim de două-trei victorii pe an și nu te mai chinuiai cu Honda ! Chestia cu economia făcută cu neplata unităților de propulsie, în cazul Honda față de Renault, nu stă în picioare, cheltuielile cu armonizarea șasiului cu noilel motoare, nu cred că sunt mult mai mici decât cumpărarea lor.
În concluzie, eu rămân la părerea că acest parteneriat, RBR-Honda, va fi de lungă durată. Și mai cred că dacă Porsche, sau Aston Martin, sau oricare alt constructor, ar fi vrut cu adevărat să intre în F1 din 2021, ar fi anunțat deja că s-au apucat de treabă. Doi ani de dezvoltare în sportul ăsta înseamnă foarte, foarte puțin, iar orice întârziere te poate duce la catastrofă !
Red Bull au trecut pe Honda? Foarte bine, le tin pumnii! De ce au facut-o? Simplu pentru ca spera ca cei de la Honda le vor furniza un motor asa cum vor cei de la Red Bull si nu un pachet cum le furnizau cei de la Renault, nimic mai gresit. Cei de la Honda, nu ii considera pe cei de la Red Bull echipa de uzina ci doar niste clienti importanti. Ce-o sa iasa din aceasta cooperare? Vedem in 2019 :P Cu Renault au castigat cateva titluri si multe victorii, cu Honda poate vor castiga cateva podiumuri, poate vor castiga cateva titluri, poate nimic, vedem in 2019. Dar, este evident ca cooperarea cu Aston Martin s-a dus dracului pentru ca era si mai evident ca papagalii aia de la Aston, nu-s in stare sa produca un motor pentru F1. Cel putin nu in urmatorii 2-3-10 ani.
In plus, imediat cum s-a anuntat parteneriatul cu honda, acum apare in presa ca McLaren oferteaza pe Ricci de la Redbul. Ceva se petrece sigur in culise. Prea stranie coincidenta