Red Bull, actualul partener al constructorului francez, susţine că Renault se va retrage din competiţie în cazul în care constructorii nu vor avea posibilitatea să îmbunătăţească motoarele şi pe parcursul anului viitor. Actualul regulament prevede că anul viitor motoarele trebuie omologate până în 28 februarie, dată după care nu mai pot fi îmbunătăţite.
"Este o situaţie precară în privinţa devotamentului Renault pentru viitor. Dacă Formula 1 îşi poate permite să piardă un constructor, poate rămâne cu data de 28 februarie", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
Mercedes se opune planului de a permite dezvoltarea motoarelor şi în sezonul următor, întrucât riscă să piardă avantajul pe care îl are în prezent. Oficialii Renault avertizează însă că pentru francezi nu există niciun viitor în Formula 1 în absenţa unui motor competitiv."Nu va exista niciun viitor pentru Renault în Formula 1 dacă nu avem un motor competitiv. Totuşi, nu am luat nicio decizie, totul este deschis", a explicat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault.
Via BBC Sport
Sunt tare curios cat va mai ramane Mercedes in F1 dupa ce nu vor mai domina,sau dupa ce nu vor mai avea monopost de loc 1 ?!
Toti vor sa aiba sansa sa castige, inghetarea cand cineva are un avantaj semnificativ fata de ceilalti nu-i chiar fair-play. Este totusi o competitie
Asta poate fi unul dintre motivele pentru care Renault nu rezolva problemele de fiabilitate ale motorului. Ar cumpara TR si mai ieftin si ar folosi token-urile doar in momentul in care au masina pregatita. In plus ar scapa si de un potential adversar (RB)
Cat despre dezvoltarea motoarelor, daca nu ma insel inainte de incepe 2014, Alain Prost spunea ca cei de la Renault au cea mai mare experienta in dezvoltarea acestor motoare, si ca este sansa lor sa faca o surpriza placuta, mai ales ca aveau un plan interesant pentru acest motor. Si rezultatul a fost... la fel de dezastruos ca al celor de la Ferrari, dar deh macar au castigat 3 curse. 18 luni mai tarziu... sunt la unitatea nr 5 pentru un pilot si la unitatea nr. 4 pentru restul (de trei piloti) asa ca pentru moment nu se poate mai prost. Poate n-ar fi rau sa lucreze impreuna decat sa dea declaratii la fiecare 10 minute (figurativ evident). Si cei de la Ferrari tot dau declaratii, discuta strategii, discuta upgrade-uri si in cursa un pilot greseste copilareste si unul... pleaca din spatele grilei. Vor sa fie langa Mercedes? Foarte bine, asta inseamna sa fie in spatele celor de la Mercedes nu 20s mai departe.
Bine suna dragu declaratiile astea, dar m-ar bucura sa vedem rezultate ceva mai palpabile.