Red Bull: "Renault se va retrage în 2017 dacă nu poate dezvolta motorul în timpul sezonului"

de Daniel Popescu
Luni, 08.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull susţine că Renault se va retrage din Formula 1 în 2017 dacă regulamentul nu îi va permite să dezvolte motorul şi pe parcursul anului viitor.

Dacă Formula 1 îşi poate permite să piardă un constructor, poate rămâne cu data de 28 februarie.

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
Renault analizează în continuare opţiunile pe care le are la dispoziţie în Formula 1, printre care se numără achiziţionarea unei echipe de pe grila de start (Lotus sau Toro Rosso) sau retragerea din activitate.

Red Bull, actualul partener al constructorului francez, susţine că Renault se va retrage din competiţie în cazul în care constructorii nu vor avea posibilitatea să îmbunătăţească motoarele şi pe parcursul anului viitor. Actualul regulament prevede că anul viitor motoarele trebuie omologate până în 28 februarie, dată după care nu mai pot fi îmbunătăţite.

"Este o situaţie precară în privinţa devotamentului Renault pentru viitor. Dacă Formula 1 îşi poate permite să piardă un constructor, poate rămâne cu data de 28 februarie", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.

Nu va exista niciun viitor pentru Renault în Formula 1 dacă nu avem un motor competitiv.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Mercedes se opune planului de a permite dezvoltarea motoarelor şi în sezonul următor, întrucât riscă să piardă avantajul pe care îl are în prezent.
Oficialii Renault avertizează însă că pentru francezi nu există niciun viitor în Formula 1 în absenţa unui motor competitiv.

"Nu va exista niciun viitor pentru Renault în Formula 1 dacă nu avem un motor competitiv. Totuşi, nu am luat nicio decizie, totul este deschis", a explicat Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault.

Via BBC Sport

Comentarii (6)

  • Ha,ha,ha...
    Nu stiu unde le-a fost capul atunci cand au fost de acord cu "inghetarea" dezvoltarii motoatelor?!?Cine stie ce politica se practica si in F1,poate asa a fost conditia ca Merc sa ramana in competitie!
    Sunt tare curios cat va mai ramane Mercedes in F1 dupa ce nu vor mai domina,sau dupa ce nu vor mai avea monopost de loc 1 ?!
    22 1
  • Cred ca au agreat initial inghetarea motoarelor pentru a tine in friu costurile, insa nu este cea mai buna optiune.
    Toti vor sa aiba sansa sa castige, inghetarea cand cineva are un avantaj semnificativ fata de ceilalti nu-i chiar fair-play. Este totusi o competitie
    21 1
  • Este problema lor.
    5 12
  • Cei ce ameninta raman, cei ce se retrag o fac fara sa ameninte...vezi BMW, Honda, Jaguar
    10 2
  • Iara vorbeste Horner sa se afle in treaba. De fiecare daca a fost contrazis de Renault. Probabil este stresat de faptul ca Renault vrea o echipa proprie si nu ii convine ideea de a deveni echipa numaru 2 a cosntructorului.
    Asta poate fi unul dintre motivele pentru care Renault nu rezolva problemele de fiabilitate ale motorului. Ar cumpara TR si mai ieftin si ar folosi token-urile doar in momentul in care au masina pregatita. In plus ar scapa si de un potential adversar (RB)
    5 5
  • Este confuzie mare la Renault in aceste momente. Ar vrea sa cumpere Toro Rosso dar nu au bani de asa ceva, ar vrea sa cumpere Lotus, dar cei de acolo vor bani in transe sau asa ceva, cu motorul si echipa lor tehnica inca nu sunt unde isi doresc. Nici nu-i de mirare ca a fost CEO-ul lor la Monte Carlo sa vada cum sta treaba pe circuit.

    Cat despre dezvoltarea motoarelor, daca nu ma insel inainte de incepe 2014, Alain Prost spunea ca cei de la Renault au cea mai mare experienta in dezvoltarea acestor motoare, si ca este sansa lor sa faca o surpriza placuta, mai ales ca aveau un plan interesant pentru acest motor. Si rezultatul a fost... la fel de dezastruos ca al celor de la Ferrari, dar deh macar au castigat 3 curse. 18 luni mai tarziu... sunt la unitatea nr 5 pentru un pilot si la unitatea nr. 4 pentru restul (de trei piloti) asa ca pentru moment nu se poate mai prost. Poate n-ar fi rau sa lucreze impreuna decat sa dea declaratii la fiecare 10 minute (figurativ evident). Si cei de la Ferrari tot dau declaratii, discuta strategii, discuta upgrade-uri si in cursa un pilot greseste copilareste si unul... pleaca din spatele grilei. Vor sa fie langa Mercedes? Foarte bine, asta inseamna sa fie in spatele celor de la Mercedes nu 20s mai departe.

    Bine suna dragu declaratiile astea, dar m-ar bucura sa vedem rezultate ceva mai palpabile.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru