Red Bull: "Raikkonen sau Alonso nu ar fi putut colabora cu Vettel"

de Daniel Popescu
Marti, 10.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull a dezvăluit că nu a semnat cu Kimi Raikkonen sau Fernando Alonso pentru că ar fi fost prea dificil să gestioneze relaţia cu Sebastian Vettel.

Nu ar fi uşor să gestionăm o relaţie între doi piloţi precum Vettel şi Raikkonen.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
Red Bull Racing a purtat negocieri cu Kimi Raikkonen şi Fernando Alonso pentru sezonul 2014, însă în cele din urmă echipa a ales să-l înlocuiască pe Mark Webber cu Daniel Ricciardo.

Consultantul Helmut Marko a dezvăluit că principalul obstacol în semnarea unui contract cu Raikkonen sau Alonso a fost relaţia pe care aceştia ar fi avut-o cu Sebastian Vettel, considerat pilotul numărul 1 al triplulei campioane mondiale.

Din ceea ce am văzut la Alonso, ne-am gândit că nu există nicio cale de a gestiona relaţia.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
"Nu ar fi uşor să gestionăm o relaţie între doi piloţi precum Vettel şi Raikkonen. Fiecare dintre ei ar fi avut obligaţia să fie cel mai bun. În plus, nu am lucrat niciodată cu Alonso, iar astfel de combinaţii necesită cunoaşterea caracterului celor doi piloţi.
Cu unii este posibil să lucrezi, cu alţii nu. Din ceea ce am văzut la Alonso, ne-am gândit că nu există nicio cale de a gestiona relaţia"
, a declarat el.

În acest context, Marko consideră că Ferrari este în pericol să aibă probleme interne dacă va alege să-l înlocuiască pe Felipe Massa cu Raikkonen.

"Dacă funcţionează, atunci titlul constructorilor va fi mai greu de câştigat pentru noi. Sau s-ar putea sfaşia între ei. Rămâne de văzut", a adăugat el.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (17)

  • poi daca stiati asta ce ne-ati mai imbrobodit atat cu negocieri cu chimi ba zvonuri ca alonso bla bla?
    10 15
  • chupacabra
    " Din ceea ce am văzut la Alonso, ne-am gândit că nu există nicio cale de a gestiona relaţia"
    HAHAHA, bine tintit, bine lovit. E ciudos, nerecunoscator, razbunator, ne fair play, te musca daca nu-i dai lui osu ....
    Bineinteles ca la McLaren si-a dat Alonso arama pe fata si la Ferrari a continuat sa faca ce a inteles el din F1. Daca RBR vor continua sa domine iar Alonso va vrea sa mearga acolo sa mai ia macar un titlu ... nu se poate.... De ce? Din cauza modului in care se comporta la servici. Pam, pam.
    25 14
  • sper ca Webber va face la final niste dezvaluiri ale adevarului ascuns si nestiut de restu.. astept totusi...
    19 16
  • Fan F1
    Ah si uite ca ceea ce stiam si am spus acum cateva luni se adevereste. Lui Vettel ii este frica de orice alt pilot considerat mai bun ca el. Si nu numai ca-i este frica dar stie ca alti piloti cu acelasi monopost l-ar putea pune intr-o lumina urata. Sincer sa fiu, Raikkonen nu era o optiune rea pentru Red Bull dar deh, Alonso si Raikkonen vin cu constanta, concentrarea si mai ales dorinta de a castiga, iar cu o masina ca a celor de la Red Bull, este foarte posibil sa-l bata pe Vettel foarte repede. Si este foarte clar ca Red Bull are doar un singur pilot care conteaza si este Vettel. Personal cred ca Vettel nu a fost adus pentru ca-i talentat sau altceva, ci pentru ca a fost pilotul potrivit la momentul potrivit. Red Bull nu are nici o treaba cu pasiunea pentru Formula 1 sau idea de constructor, echipa este gandita ca un pol de imagine pentru compania mama. De aia s-a mizat pe aerodinamica si nu pe motoare, cutii de viteza sau orice altceva ce poate avantaja constructorii din F1. Si nu-s decat doi cu adevarat, Ferrari si Mercedes.

    P.S. Sunt curios ce vor face daca Ricciardo ar arata ca este mai rapid ca Vettel lol. Situatia s-a vazut la McLaren anul acesta unde un Perez dornic sa arate ca poate, a aratat ca de fapt nu prea poate si ca nu stie cand este bine sa arate ce poate.
    17 24
  • GroJAn
    IPOCRIZIA-este noul brand RedBullian! Stupid si mincinos! Markoooo...Oricare din cei doi ar fi sterge pe jos cu vitzelul, asa ca ocrotiti-l pe bieber!!!
    16 22
  • eu stiu o vorba care aici se potriveste foarte bine: " vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acri"; daca kimi vroia la RBR nu cred ca marko il refuza
    9 17
  • @marean
    Surse din interior spun tocmai ca Marko a intervenit si l-a refuzat pe Kimi...Kimi de ce sa refuze? Cu Alonso nu tot la fel e?
    6 13
  • Cu alte cuvinte n-ar fi avut cum sa-l transforme pe Kimi sau Alonso in pilot nr 2 la Red Bull. Nu inteleg cu ce te deranjeaza, ca patron de echipa, sa ai doi piloti care vor sa fie cei mai buni? De ce trebuie sa intervii intre ei? Sa se decida pe circuit care e mai bun. Ce relatie dintre piloti? Pilotii de la echipa se casatoresc sau traiesc impreuna? Trebuie doar sa conduca masina si sa incerce sa fie cei mai rapizi. Iar asta cum incurca echipa? Daca Sebi nu e atat de matur incat sa inteleaga ca altii pot fi mai rapizi decat el, problema e la german nu la Kimi sau Alonso.

    Doi piloti ca Alonso si Raikkonen sunt destul de maturi ca sa inteleaga ca echipa e mai importanta decat "relatia" dintre ei. Titlul constructorilor e cel mai important din competitie. Iar cu Kimi si Alonso, Ferrari are prima sansa la acest titlu.
    9 15
  • Daca pe Alonso nu l-ar deranja un pilot cu adevarat competitiv, de ce il tot sustine pe Massa la Ferrari in defavoarea lui Raikkonen? Cred ca Alonso nu ar fi venit la RBR nici daca l-ar fi rugat acestia. Vettel, chiar asa cum sustin unii cum ca 'nu ar cam fi bun' , totusi nu e Massa, iar la aceeasi echipa cu Alonso ar fi pus o presiune pe care acesta din urma nu si-o doreste. Iar Kimi daca ar fi vrut sa aiba sanse reale la un viitor titlu de campion mai lasa la bani si venea la RBR. Dar poate si lui ii convine sa fie pilot nr.1 de la inceputul competitiei si sa aiba o imagine clara asupra parcursului in campionat, nu sa lupte pentru pozitia de pilot nr. 1 si sa riste conflicte care ar putea sa-l priveze de puncte.
    6 16
  • La Mclaren i-a fost ciuda ca a venit Ham incepator si l-a batut in cateva curse... Ca un dublu campion mondial nu prea i-a placut sa fie batut de un incepator
    18 7
  • in mod normal nu schimbi echipa castigatoare. Poate ca nu e fetel cel mai bun dar daca este (si e posibil sa fie) si rbr il pierd nu o sa para ca o adunatura de prosti?
    5 10
  • Fan F1
    Pentru fanii Formulei 1, Formula 1 se rezuma doar la "pilotul meu preferat, oricare este acele". Unul zice ca lui ii place de X, altul ca il place pe Y si restul sunt irelevanti. Sau tine de mentalitate, care nu permite urmarirea a mai multor piloti. Dar fanii, sunt comici crezand ca ai ar face altfel daca ar fi in locul acelor piloti, de fapt natii intregi sufera de boala "daca noi eram in locul lor, facem mai bine". Eu consider ca multi dintre pilotii din F1 sunt buni, de fapt as spune ca jumatate sunt buni doar si pentru ca pot pilota acele monoposturi, timp de xx ture si xx curse in fiecare an. Stiu in mare parte, la nivel mediu cum se deseneaza si asambleaza aceste monoposturi, dar cum se piloteaza nu, tot ce am inteles a fost din interviurile pilotilor, ori de la televizor ori inaintea curselor. Din pacate situatia este mult mai complexa decat mi se pare mie sau ori carui alt fan. Pentru ca asa este in orice meserie, una este sa stii detaliie din "afara" si una este sa fi "inauntru". Ca fapt divers, daca este sa ma refer doar la piloti situatia este simpla: Vettel are nevoie de o masina mai rapida (300-500ms mai rapid decat concurenta), Alonso, Hamilton si Raikonnen s-ar descurca si cu masini similare. Cel putin asa vad eu treaba, dar situatia in realitate s-ar putea sa fie alta. Iar asta o stiu ei, si echipele din spatele lor. Personal nu inteleg ceva, si este chestia asta cu "care-i cel mai bun pilot". Si acuma vine partea interesanta... pentru multi cel mai bun pilot este intotdeauna cel pe care ei il prefera, chiar daca realitatea din teren este alta, si evident nu exista nici un subiect de discutie despre restul pilotilor. Pentru altii, pilotul cel mai bun este ori cel care castiga titlul ori cel care se descurca cel mai bine cu materialul pe care il primeste. Pentru cei care conduc aceste echipe... oare cum decid? Asa ca fanii, cu putine date si fara detaliile care conteaza, sau decid dupa ureche asa cum bate vantul? Irelevant as spune pentru ca este treaba lor, eu ca fan pot sa fac un singur lucru, sa-mi sustin echipa si sa-mi spun parerea chiar daca nu am nici o treaba cu echipa sau bagajul de cunostinte care sa ma ajute sa am o imagine clara. Nu-i usor sa fi fan al unui sport complex ca Formula 1, dar deh... nu ma obliga numeni nu-i asa? Tine de mine, sa ma informez, sa citesc de pe alte site-uri, sa vad regulamentul, detaliie tehnice, si mai ales sa caut sa-mi formez o parere clara bazata pe informatii concrete. Dar in afara de mine... cine isi bate capul cu asa? Nu-i mai simplu sau o dau cu jignirile inainte si sa nu ma stresez cu detaliie care de fapt fac din Formula 1 cel mai complex sport si poate exact ce este esenta sportului in sine? Raspunsul il da fiecare, dupa cum poate, pentru ca nu tine de pasiune, tine de cultura si mai ales de curiozitate.
    16 10
  • Cred ca titlul este gresit. Realitatea este ca "Vettel nu ar fi putut colabora cu Raikkonen sau Alonso". Pe undeva e normal atunci cand ai doi piloti care au acelasi scop: castigarea unui titlu.
    4 11
  • Fac F1
    te inseli amice. Nici cei de acolo cu toate datele telemetrice nu pot spune care e mai bun dintre doi piloti aflati pe masini diferite. Abia pe masini egale, dar si aici sunt chestii cum ar fi ca se potriveste mai bine pe stilul unuia, forma, practice etc.
    Dar la alegerea unui pilot conteaza mult si sponsorul, interese de culise, aranjamente samd

    Apoi tu degeaba stii "mediu" cum se construieste un monopost daca nu stii cum se piloteaza. Nu ai cum sa ai pareri despre pilotaj.

    Un inginer de F1 nu e un neica nimeni. A bagat in el multa matematica pe unde si-a facut pregatirea. Ma intreb daca stii macar sa determini continuitatea unei functii
    7 2
  • raikkonen la red bull probabil era inadaptat (poate marginalizat )cam cum fusese la ferrari in perioada de coabitare cu massa (care cred ca era mult mai bun ca acum...post hungaroring 2009)
    pe de alta parte egoistul de alonso cred ca provoca deranj mare la austrieci... certuri, nemultumiri dar si momente cand il domina categoric pe vettel... ceva in genul perioadei mc laren!
    7 1
  • Vetel poate colabora doar cu Marko. Este cel mai bun coechipier posibil pentru el. Iar Newey sa fie mereu in umbra undeva in spatele championului de plastic si sa-i faca masini cu 1 sec mai rapide.Cam asta e tot.Alonso, Kimi coechipieri? Sa fim seriosi. Sa vina Ricciardo, copilul de mingi din echipa de rezerva STR.
    5 5
  • Din punctul de vedere al RBR, nici nu le trebuie mai mult.
    3 ani la rand WDC si WCC, anul asta e cam al 4-lea, ce-ti mai trebuie? osanale? merge treaba? merge! la ce sa te legi la cap aiurea?

    Ca o fi Vettel doar un foc de paie, asta conteaza prea putin. Cert e ca stie sa duca masina acasa pe locul 1. Poate ca-ntr-alta masina s-ar face de ras (ma rog, ma-ndoiesc, dar hai sa zicem...)dar uite ca stie sa scoata targetul din asta pe care o are acuma.

    A, cand or fi sa piarda vreun campionat, inteleg ca RBR sa isi ridice intrebari si sa vrea schimbari. Cum au facut de exemplu Ferrari cu Schumacher, in perioada lui de glorie. Dar cand lucrurile le merg din plin, e de-a dreptul stupid sa deranjezi echilibrul starului tau.

    Asa ca...Marko a luat decizia corecta, cred eu. Dpdv sportiv poate ca declaratiile lui sunt cam...albastre, dar realitatea le fundamenteaza bine-mersi.

    Raman insa in continuare surprins de curajul celor de la Ferrari, sa-l aduca pe Raikko inapoi. Cred c-au ajuns destul de disperati de seceta asta, de si-au calcat pe mandrie, l-au pus pe Alonso la coltul lui si i-au facut cale libera finlandezului. Cinste lor, vrem dueluri pe pista, saru-mana.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru