Red Bull propune renunţarea la limita de 100 kg/oră pentru debitul carburantului

de Daniel Popescu
Vineri, 28.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing susţine că inclusiv Mercedes are probleme cu senzorii pentru măsurarea debitului carburantului şi propune eliminarea limitei de 100 kg/oră pentru evitarea altor probleme.

Avem nevoie de o metodă mai bună de măsurare sau să renunţăm complet la regulă.

Christian Horner
Sef Red Bull
Red Bull Racing a confirmat vineri că a întâmpinat noi probleme cu senzorii FIA pentru măsurarea debitului carburantului în rezervor şi susţine că astfel de erori apar şi în cazul rivalilor de la Mercedes.

Şeful Christian Horner afirmă că cea mai bună soluţie pentru evitarea unor astfel de probleme este eliminarea completă a limitei maxime de 100 de kilograme pe oră pentru curgerea carburantului în rezervor.

"Am avut deja o eroare în această dimineaţă. Este dezamăgitor. Ştiu că Mercedes a avut probleme cu un senzor. Ştiu că la Force India un senzor a cedat complet. Avem nevoie de o metodă mai bună de măsurare sau să renunţăm complet la regulă şi să spunem că avem 100 de kilograme (n.r - cantitatea maximă de carburant ce poate fi utilizată într-o cursă) şi atât. Ar fi cel mai simplu pentru FIA şi echipe, pentru că restricţiile ar fi valabile numai pentru calificări.

În cursă nu poţi merge la o turaţie prea mare pentru că există limită de carburant", a declarat britanicul pentru SkySports şi Autosport.

Vor fi diferenţe uriaşe foarte periculoase între monoposturi în acelaşi tur.

Fabrice Lom
Director FIA Powertrain
FIA a exclus însă această posibilitate din motive de siguranţă, întrucât renunţarea la această limită ar putea genera coliziuni intre piloţi pe liniile drepte.

"Inginerii sunt ingineri, aşa că dacă ai 100 de kilograme pentru cursă, încerci să fii cel mai rapid în cursă. Dacă nu există un debit maxim, pentru a fi cel mai rapid trebuie să foloseşti puterea sistemului MGU-K la începutul liniei drepte şi apoi să iei piciorul de pe pedala de acceleraţie. Vor fi diferenţe uriaşe foarte periculoase între monoposturi în acelaşi tur, iar acest stil de pilotaj nu reprezintă cu adevărat Formula 1", a declarat Fabrice Lom, directorul departamentului de trenuri de rulare din cadrul FIA.

Via SkySports, Autosport

Comentarii (14)

  • Trebuie sa fii cel mai rapid,dar iei piciorul de pe acceleratie? Nu am inteles :-?
    14 0
  • Poi f bine...si eu vrea bolizi adevarati nu trotinete....sa renunte la acea regula....dar de la anul.....pt k nu vad sa puna in pericol viata pilotilor cum fost anul trecut....daca nu scoate regula asta la anul.....macar sa nu mai bage alta tampenie.....cum ar fi....sa nu depaseasca 200 km/h :))
    16 1
  • red bull
    Mai bine s-ar renunta total la noul motor,la noua specificatie a monopostului si sa se revina la cel de anul trecut ca sa fie bovinele multumite.
    19 12
  • cabrat
    pina acuma ati umblat cu PACALA si acuma cu PROPUNEREA nuiiiiiii energ......
    17 7
  • Daca iar se incepe cu schimbarea regulilor in timpul jocului, devine si mai penibil acest sport...
    17 6
  • Eu propun sa se restrictioneze la 85kg cursa pentru Mercedes si la 150kg pentru redbull, asa ar fi egalitate pentru ei. Nesimtitii
    22 15
  • Ha,ha,ha...
    Doar cu cateva posturi mai devreme am presupus ca nu se descurca cu limita de carburant si performanta in acelasi timp!!!Iar o dau in "siguranta" pe circuit,cum au facut si cu pneurile anul trecut?!

    Pana la urma prosti aia de le accepta mofturile,cel mai simplu sa alimenteze cantitatea necesara unei curse oficialii FIA!Sa se verifice cat sau daca mai au in "rezervor" combustibil,si sa-i alimenteze pe fiecare cu cantitatea regulamentara...solutii sunt pentru a evita magariile astore,doar sa se vrea!
    13 5
  • De ce nu se face Formula 1 Ferrari si Red Bull.
    F1 Red Bull: prima regula este ca RBR nu trebuie sa respect nici un regulament.
    A doua regula: Pentru RBR regulile se pot schimba oricand numai sa fie in avantaj RBR.
    F1 Ferrari: prima regula este sa nu se schimbe nimic pe cel putin 10 ani pana reusesc sa faca o masina ok care sa castige si pilotii sa fie obisnuiti cu ea
    A doua regula: Cand reusesc acesta nu se mai schimba regulamentul pentru 20 de ani ca sa castige si ei mai multe campionate la rand.
    0 3
  • unde se poate vedea f1 live?
    0 0
  • Iar vor astia sa se schimbe regulile in timpul sezonului cand esti nu castiga?
    Stati cuminti! Asta nu e o atitudine de campioni, e o atitudine de milogi pentru care regulile nu inseamna mare lucru. Sa se comporte ca niste campioni si sa accepte ca nu pot fi cei mai buni tot timpul. Poate ca n-a castigat Ferrari titluri in ultimii ani, dar au multe de invatat de la Ferrari, care pana acum isi putea face regulamentul dupa bunul lor plac , insa au ales sa nu intervina niciodata si s-au conformat - chiar daca au pierdut.
    16 9
  • bernie
    Am mai spus o intr un comm dupa cursa din Australia.Ce rost au acesti senzori din moment ce exista o limita de carburant.O sa ma injure multa lume dar RBR au dreptate.Daca fia nu e capabila sa doteze echipele cu senzori care sa indice corect consumul mai bine sa ii scoata din regulament.Altfel eu cred ca este vorba de un ghiseft al lor.Adica o afacere cu producatorul senzorilor si eventual in favoarea unei echipe.momentan sunt doar presupuneri.Vom vedea ce va fi.
    9 14
  • @bernie,ai dreptate multi o sa te injure pe motive evidente de RBR,nicidecum pe o polemica pro- sau antisenzori.Parerea mea,este ca lipsa fiabilitatii va duce in cele din urma la un scandal si la eliminarea lor definitiva si-ar fi pacat...mai bine ar suspenda aplicarea regulii pina la rezolvarea problemei,nu crezi?
    2 7
  • Carburanescu
    Ceilalti nu au probleme, doar dozatoarele au...se repeta scenariul cu pneurile din 2013. Propun ca regulamentul sa fie facut de redcow de-acu inainte.
    5 1
  • RBR sunt cam infantili.....numai au monopost fiabial isi iau jucariile si pleaca ...oare asa trebuia sa faca Williams , Ferrari, si multe alte echipe cand au fost necompetitivi????......RBR isi arata adevarata fata cat despre vettel sa il vad ce face si in monopostul asta , daca este altceva decat un campoin de carton va face performanta cu un monopost slab la fel ca alti piloti de renume ...ramane de vazut
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru