În contextul în care Mercedes refuză schimbarea regulamentului din cauza creşterii costurilor, iar echipele mici se plâng de preţurile mari ale motoarelor, Red Bull a venit vineri în Abu Dhabi cu o nouă propunere avansată de şeful Christian Horner. Acesta susţine că Formula 1 ar economisi bani dacă ar păstra actualele motoare turbo V6, dar ar folosi un sistem ERS standard pentru toate echipele şi ar utiliza două turbine în loc de una, pentru a creşte nivelul de zgomot generat de unităţi.
"Poate trebuie să mergem mai departe şi să ne uităm la un nou motor.
Poate să fie tot un V6, dar un V6 simplificat care controlează costurile. Decât să mergem înapoi la V8, poate ar trebui să păstrăm elementele de bază şi să le simplificăm, pentru că, în cazul în care costurile de dezvoltare rămân ca acum, nu vom atrage noi constructori în sport şi am putea chiar să îndepărtăm producătorii", a precizat el.Mercedes refuză însă şi această propunere şi insistă că producătorul care a insistat pe trecerea la motoare turbo V6 de 1.6 litri a fost Renault. În plus, directorul de motorsport Toto Wolff crede că orice schimbare a regulamentului ar genera, în realitate, o creştere a costurilor, şi nu o scădere a acestora.
"Actualul format al unităţilor de propulsie a fost de fapt propus de Renault, iar pentru noi, cei de la Mercedes, este extrem de important să arătăm tehnologia, o tehnologie relevantă pentru industria de serie, şi tehnologia hibridă. Schimbarea formatului, schimbarea motoarelor nu ar face decât să crească costurile.
Ar fi exact opusul a ceea ce are nevoie Formula 1 în acest moment", a explicat austriacul.Regulamentul tehnic pentru sezonul 2015 poate fi aprobat numai cu unanimitate de voturi din partea echipelor, însă cel pentru sezonul 2016 poate fi adoptat şi cu o majoritate simplă.
Lasand gluma la o parte, este necesara ramanerea la actuale V6 turbo cu tot pachetul, este esentiala pentru Renault, Daimler si Honda in privinta transferului de tehnologie spre masinile de strada. Dar trebuie gasite parghii prin care sa fie santajati si sa le fie fortate mana sa fie relaxata mai mult dezghetarea si inghetarea motoarelor. Fiind vorba de o conceptie la motoare mult mai complexa decat cand au trecut la V8 in 2006, ar trebui lasata o mai mare libertate in dezvoltare. Nu poti sa blochezi din primul an dezvoltarea a 48% sau 52% din componentele motorului. Aici ar putea sa ii stranga tare cu usa Materschitz, Ferrari si Honda. Cei trei sunt recunoscute ca entitati in a caror cultura se icnadreaza mult mai natural tendinta de a risipi bani mult mai usor, de a cheltui fara numar, mult mai mult decat accepta Consiliului de Administratie de la Daimler. Nemtii vor rezultate prin eficienta, organizare si costuri rezonabile nu vor sa arunce saci cu bani pentru F1, deoarece imediat multi membri din consiliu ii arata pisica la Zetche cu iesirea din F1 daca nu este rentabil. Plus ca daca nu ar mai castiga la fel, ar fi dublata lovitura de bumerang. Aici pot fi santajati: nu relaxati mai mult, atunci din 2016, cand trebuie doar o majoritate dam liber la dezvoltare si aruncam F1 intr-un razboi al fondurilor alocate motoarelor. Sa vedeti cum se inmoaie Lauda cu Wolff atunci.