Publicaţia britanică Autosport a dezvăluit însă că nu numai constructorul francez este de vină pentru aceste probleme, ci şi monopostul RB10.
Directorul tehnic Adrian Newey a montat componentele interne ale monopostului într-un mod atât de agresiv, încât unele dintre acestea se supraîncălzesc excesiv. În plus, există unele deficienţe şi la sistemul electronic al monopostului.
▶ Red Bull renunţă la două dintre cele trei zile de teste de la Jerez
Pentru a remedia defecţiunile, Red Bull Racing va fi nevoită să modifice monopostul, în timp ce Renault se va concentra pe îmbunătăţirea software-ului şi a setărilor pentru motor, care dau de asemenea bătăi de cap inginerilor cvadruplei campioane mondiale.
Toate aceste modificări vor fi operate la timp pentru a doua sesiune de teste din această iarnă, care va avea loc pe circuitul din Bahrain la jumătatea lunii februarie."Obiectivul este să fim pregătiţi pentru Bahrain. Am avut anumite obiective pentru Jerez care nu vor fi îndeplinite integral şi, prin urmare, pasul pe care trebuie să-l facem în Bahrain este mai mare. Dar suntem determinaţi şi devotaţi să fim acolo şi vom munci împreună cu echipa pentru a rezolva problema", a declarat Rob White, şeful diviziei de motoare Renault Sport.
▶ Renault evită să explice cauzele exacte ale defecţiunii la sistemul ERS
Până atunci, Red Bull Racing îşi propune să revină pe circuit în ultima zi de teste de la Jerez de vineri, după ce Renault a efectuat câteva modificări care să permită monopostului RB10 să ruleze într-un ritm mai lent decât cel obişnuit.
Practic, programul zilei pentru Red Bull va fi cel asociat unei prime zile de teste cu un nou monopost."Am făcut progrese semnificative şi ne aşteptam să fim pe circuit vineri. Poate că vom face asta într-un mod similar cu cel pe care ne-am aştepta să-l avem în prima zi de teste. Şi nu ar trebui să fie o zi anostă dacă reuşim să facem asta", a adăugat el.
Via Autosport
Abia la Melbourne se vor pune primele semne de intrebari, daca nu se performeaza. ;)
Nu sunt fan RedBull, dar cred ca or sa o puna pe picioare pana la Bahrain
1. Fernando Alonso (Ferrari) 1m35.334s, 64 laps
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1m36.951s, 91 laps
3. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m38.391s, 49 laps
4. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1m39.256s, 34 laps
5. Daniel Juncadella (Force India-Mercedes) 1m41.132s, 32 laps
6. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1m43.193s, 45 laps
7. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Renault) 1m44.016s, 8 laps
8. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m44.234s, 43 laps
9. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m45.374s, 7 laps
10. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1m48.192s, 5 laps
Este clar problema la monoposturile lui Newey. Nu e de la motor atat tim cat Caterham poate face cu acelasi motor intr-o singura zi de teste (fara nici o problema tehnica) cat Toro Rosso si RBR in patru zile. De rezolvat problema probabil ca o va putea insa cu siguranta le vor lipsi cele 4 zile de teste de la Jerez. Urmatoarele teste sint peste cca 1 luna. In acest timp cei care au putut testa pot sa rumege rezultatele si sa decida ce mai incearca la urmatoarele teste. Dupa care mai au un test de siguranta unde sa definitiveze totul inaintea primei curse a anului. E un avantaj mare. Pot sa-l refaca cei de la RBR? De mai multe ori au aratat ca da. Acum insa totul e diferit, sint prea multe necunoscute.