Red Bull: "Mercedes şi Ferrari au refuzat să ne dea motoare de frică"

de Daniel Popescu
Luni, 12.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Adrian Newey consideră că Mercedes şi Ferrari au refuzat să furnizeze motoare pentru Red Bull de teamă că vor fi învinse cu propriile motoare.

Este posibil să fim forţaţi să ieşim din Formula 1.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Red Bull Racing analizează posibilitatea unei continuări a parteneriatului cu Renault ca urmare a faptului că Mercedes şi Ferrari refuză să ofere motoare pentru cvadrupla campioană mondială.

Ambele părţi au admis însă că păstrarea actualului contract care expiră în 2017 este dificilă prin prisma relaţiei dificile din acest sezon, când au existat numeroase acuzaţii de lipsă de profesionalism de o parte şi de alta. În plus, directorul tehnic Adrian Newey a afirmat că o retragere din Formula 1 este posibilă ca urmare a faptului că relaţia cu Renault este, de fapt, pe sfârşite.

"Este posibil să fim forţaţi să ieşim din Formula 1. Din păcate, relaţia noastră cu Renault este în bună măsură pe sfârşite. Au fost prea multe lucruri care semnalează ruperea mariajului, aşa că nu avem niciun motor. Este nevoie de îmbunătăţiri, dar nu există nicio direcţie clară cum să facem acest lucru.

Red Bull nu trebuie pusă în postura de a face figuraţie", a declarat el.

Mercedes şi Ferrari au refuzat să ne furnizeze motoare de frică. Au devenit îngrijoraţi că i-am învinge cu propriul lor motor.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Pe de altă parte, Newey susţine că celor de la Mercedes şi Ferrari le-a fost frică să furnizeze motoare pentru a nu fi învinse de Red Bull cu propriile arme.

"Mercedes şi Ferrari au refuzat să ne furnizeze motoare de frică. Au devenit îngrijoraţi că i-am învinge cu propriul lor motor", a adăugat el. 

Via Reuters

Comentarii (19)

  • Pe cei de la mercedes ii inteleg, au imperiul auto mondial sub picioare, dar pe cei de la ferrari nu ii inteleg, oricum vor fi umiliti in continuare de mercedes, nu era cine stie ce rusine sa ii bata si RBR cu propriile drujbe :))
    12 24
  • corect
    9 14
  • Iar voi nu va mai potoliti in speranta ca va plange careva dupa voi. Vise placute! :))
    Tot cu Renault veti ramane, veti semna contractul, iar de retras n-o sa va retrageti nici gand.
    27 5
  • rommy f1
    Au cei mai buni specialişti în aerodinamică, aici au dreptate, ca o părere personală să ne aducem aminte ce făcut SAUBER-FERRARI cu motoare mai vechi lui FERRARI,(când era ALONSO), au toate motivele să se protejeze, să nu mai spun de MERCEDES,
    17 4
  • Deja au devenit penibili.
    17 8
  • Au cea mai buna echipa in ansamblu. Si chia cu un motor f slab anul trecut au avut rezultate prin Ricciardo. E de la sine inteles ca mari motoristi se tem.
    10 2
  • serban
    Fiți în continuare aroganți și nesimțiți în tratative și parcă văd că nu vă mai dau motor nici cei de la Renault ! Se pare că taurina v-a dat aripi prea mari și v-a luat de tot bunul simț ...
    27 4
  • forza taurii
    luati un dci de 1,5, ala de 110 cai de pe Duster, il up- gradati si gata.
    7 8
  • E dreptul lor să vă refuze, nu-i obligă niciun regulament să vă satisfacă doleanţele.
    Dacă vreţi un motor performant, puneţi-vă neuronii la muncă, construiţi unul şi spargeţi gura târgului cu el, aroganţilor.
    23 5
  • Toata stima pentru Newey. Ca inginer este exceptional!
    Cred ca totusi este pus si el din cand in cand sa dea declaratii pentru imaginea RedBull. Ca doar au o mare problema, motorul.
    Oricare dintre noi, cei de pe aceasta pagina de internet, nu ar oferi motorul celor de la RedBull, daca ar fi in locul celor de la Ferrari sau Mercedes. De ce as face eu personal asta? De frica? Nu, deoarece Ferrari si Mercedes isi fac singuri motoarele si sasiul, deci cam greu sa ii depasesti.
    Iar cu retragerea, mai usor, ca odata plecati, le va fi foarte greu sa revina; mai este si Bernie cu cele 500 mil dolari, sponsorii cu contracte pe 2016, etc. RBR este o echipa cu 11 ani de ....istorie. Ce ar trebui sa faca Williams sau McLaren de exemplu? Sa emigreze pe Luna, de nervi ca nu au castigat un titlu mondial de multi ani?
    Cu Renault vor ramane, au facut treaba buna impreuna, cam suciti si dificili amandoi, dar se merita unii pe altii.
    13 2
  • am auzit eu si de Newey asta ,cand au castigat cu RBR erau motoarele renault mai bune dar cand sa schimbat regulamentul nu au mai putut tine pasul , pana si lotus mergea foarte bine ,cand kimi a iesit pe locul 3 la piloti in 2013 .dar ce facea acest Newey cand era la mclaren ,mai putine rezultate .este un inginer ok dar nu depinde numai de el in obtinerea unor rezultate bune ( parerea mea )
    6 4
  • rosso corsa
    Se impune, totusi, sa respectam calitatea exceptionala a sasiurilor RBR, plecarea lor ar fi o mare pierdere pentru F1 iar victoriile Mercedes sau Ferrari ar fi lipsite de stralucire, acestia trebuind sa-si dovedesti competenta infruntandu-i pe cei puternici.
    7 2
  • RBR are deja motor pentru 2016
    Bernie Ecclestone a confirmat acest lucru presei in Rusia
    3 0
  • Ar trebui sa interzica producatorilor auto sa participe cu echipe de uzina. Asa cum e acum nu va fi niciodata o lupta echitabila si echilibrata, va fi mereu plictisitor cu un mare producator care va domina clar, se va sti dinainte echipa castigatoare.
    Ar trebui sa fie ca in Indycar, sa existe 2-3 producatori de motoare care sa le ofere contra cost tuturor echipelor interesate, iar echipele sa concureze in conditii de egalitate de sanse.
    1 2
  • serban
    @GIGI Newey i-a făcut campioni mondiali pe Williams de patru ori, pe McLaren, care erau în găleată, de două ori și pe RBR de patru ori ! Newey și Colin Chapman sunt, după părerea mea, cei mai de succes ingineri ai F1 din toate timpurile.
    6 0
  • @serban

    Rory Byrne si Ross Brawn au facut campion Ferrari de 7 ori

    Aldo Costa si Paddy Lowe au facut campion MB de 2 ori (cu contributia lui Ross Brawn)

    mai sunt ingineri buni in F1 ... nu-i doar Newey!
    6 1
  • serban
    @Soxy N-am spus altceva decât spui tu și îți dau dreptate, ingineri buni au existat dintotdeauna, este și normal, sunt elita branșei, probabil cei mai buni au fost cei care făceau să zboare cu 300 km/h fiarele de călcat ale anilor 50-60, dar eu vorbeam despre cei de cel mai mare succes. Poate Chapman a fost sub Byrne ca și număr de titluri, dar ca și modul de a influiența în timp F1, nu se compară. Șasiul monococă, integrarea motorului și al cutiei de viteze ca părți ale șasiului, suspensia activă, caroseria pană, efectul de sol, etc, etc. cred că sunt suficiente.
    3 0
  • Newey stie sa desene sasiuri bune, dar nu inseamna ca a lucrat singur. La Williams s-a descurcat bine dar nu prea s-a inteles cu Head, desi au castigat cateva titluri. La McLaren i-a reusit doar un titlul la constructori si 2 la piloti, dar cred ca reusita interesanta care il aduce aproape de Byrne si Brawn este... cele patru titluri consecutive 2010-2013 la Red Bull. Lui Byrne si Brawn le-au reusit 6 titluri consecutive la constructori, dar nici ei nu era singuri pe acolo.

    Totusi, Colin Chapman a venit cu cele mai interesante inovatii, cel putin pentru timpul lui. Cel putin pentru mine, in momentul actual Newey este langa Byrne si Brawn, acolo. Sa vedem ce scoate Allison acuma din joben. Lowe are deja doua titluri consecutive, dar in mare parte datorate motorului, asa ca reusita lui merge la dept. motoare.
    2 0
  • rommy f1
    Nu-l băgaţi pe Colin Chapman în mizeria curselor de acum. Un pic de respect pentru omul care a fost cu 20 de ani înaintea timpului său pe toate planurile privind maşinile şi cursele.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru