Chiar dacă ambele echipe sunt afectate de tensiuni din acest motiv, reprezentanţi ai Red Bull şi Mercedes s-au atacat reciproc cu privire la modul în care au impus aceste ordine de echipe.
Startul a fost dat de Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull, care afirmă că Mercedes îl are pe Lewis Hamilton drept pilot numărul unu, după ce Nico Rosberg nu a primit permisiunea de a-l depăşi chiar dacă era mai rapid.
"Echipa va avea întotdeauna un cuvânt de spus, pentru că trebuie să controlăm piloţii. Nu este ca la Mercedes, unde este clar că există un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi. Practic, noi tratăm piloţii la fel", a declarat austriacul citat de agenţia de presă Reuters.
Replica lui Hamilton nu a întârziat să apară, iar britanicul afirmă că de fapt Red Bull are un pilot numărul unu, chiar dacă germanul a ignorat ordinul echipei de a nu-l depăşi pe Mark Webber în finalul cursei."Red Bull are în mod evident un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi, întotdeauna a avut. Şi de aceea au avut mereu problemele pe care le-au avut. Noi nu avem un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi. Întotdeauna am spus că, din momentul în care am vorbit cu echipa, am vrut egalitate. Nu sunt pilotul care să vină la o echipă şi să solicite un astfel de statut. Trebuie să te poţi uita în oglindă şi să poţi spune că ai câştigat pe merit", a declarat fostul campion mondial.
Via Reuters
Chestia cu ordinele de echipa e cu dus si intors. Tot ordin de echipa a fost si retragerea celor doua monoposturi McLaren inainte cu doua ture de a se incheia cursa. Puteau sa se opuna cei doi piloti ? Desigur doar ca in cazul lor interesele echipei au coincis cu interesele pilotilor. Intotdeauna au fost si vor exista ordine de echipa. Pilotii fac parte dintr-o echipa, echipa le pune la dispozitie monopost, mecanici, etc. Prin urmare ei trebuie sa urmareasca interesele "echipei".
In Mayaesia RBR a dat un ordin incorect (din punctul meu de vedere) cand le-a spus celor doi piloti sa pastreze ordinea si sa aduca monoposturile acasa. La Mercedes a fost si mai incorect. Din punctul de vedere al lui Nico. Insa Mercedes are propriile inerese. Poate au facut asta in comensatie cu greseala de a-i pune pea putin combustibil lui Lewis. O greseala o acoperim cu alta ...