Red Bull explică principalele deficienţe ale motorului Renault

de Daniel Popescu
Miercuri, 05.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing a dezvăluit că întâmpină dificultăţi majore în obţinerea unei performanţe adecvate a motorului Renault la ieşirea din viraje.

Esential 2 luni este intarzierea estimata de Red Bull in pregatirea noului sezon comparativ cu echipele rivale
Red Bull Racing a dezamăgit în cele trei sesiuni de teste premergătoare noului sezon, în care nu a reuşit să impresioneze prin timpii realizaţi pe circuit şi nu a efectuat nicio simulare de cursă.

În acest context, consultantul Helmut Marko a admis că este dificil de anticipat dacă echipa va fi capabilă să recupereze diferenţa care o separă în prezent de Mercedes sau Williams, care au ieşit în evidenţă prin fiabilitate şi timpi foarte buni.

În plus, austriacul a dezvăluit şi una dintre principalele probleme pe care le are noul monopost RB 10 cu motorul Renault. Acesta nu este bine sincronizat cu pedala de acceleraţie, astfel că în momentul accelerării la ieşirea din viraje motorul nu oferă puterea aşteptată.

Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului.

Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
"Primele curse vin cu două luni prea devreme pentru noi. Este o problemă foarte serioasă. În acest moment nu ştim când sau dacă va fi posibil să recuperăm."

"Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului (n.r - turbo lag). Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză. Lucrăm zi şi noapte cu Renault pe bancul de probă pentru a îmbunătăţi situaţia pentru Melbourne", a declarat auistriacul referindu-se la Marele Premiu al Australiei programat pentru 16 martie.

Problema enunţată de Marko este cu atât mai gravă pentru Red Bull cu cât una dintre principalele caracteristici ale stilului de pilotaj al lui Sebastian Vettel a fost, până anul trecut, obţinerea unei performanţe superioare la ieşirea din viraje comparativ cu ceilalţi piloţi.

Pe de altă parte, Red Bull a avut probleme şi cu sistemul de recuperare a energiei integrat în unitatea de propulsie oferită de Renault.

La fel ca Sauber sau Ferrari, echipa utilizează şi un sistem de frânare electronic (cunoscut sub numele de brake-by-wire) care are rolul de a compensa pierderea generată de sistemul de recuperare a energiei.

Noua tehnologie are însă nevoie de setări precise pentru a funcţiona în mod corespunzător, iar publicaţia italiană Autosprint susţine că Red Bull Racing a cerut ajutorul Scuderiei Toro Rosso pentru a înţelege mai bine cum funcţionează această tehnologie.

Via ESPNF1, Autosprint

Comentarii (5)

  • qwerty
    Cei de la Ferrari folosesc un alt motor electric , mai mic, al carui scop este sa ajute turbina sa accelereze mult mai repede. Astfel turbo lagul este insesizabil.
    Acum inteleg de ce motorul Ferrari a fost prezentat initial fara evacuare si turbo (pentru cine mai tine minte poza).
    12 1
  • Grosjean
    Este evident ca cei de la Renault, au incercat anumite idei care nu au mers cum sperau. Plus au prezentat motorul foarte devreme, in loc sa lucreze la el pentru ca stiau ca cei de la Ferrari nu stiu sa construiasca astfel de motoare. In schimb cei de la Mercedes au avut ceva mai mult timp la dispozitie, si uite la cu o saptamana inaintea primei curse, motoarele Ferrari si Mercedes stau mult mai bine decat motorul Renault. Ca motorul Mercedes este mai puternic decat celelalte este probabil ceva absolut irelevant atata timp cat in ultimii ani nu a castigat motorul ce mai puternic de pe grija. In acest moment, datorita limitarii cantitatii de combustibil pe care o pot cara, la fel, care motor este ce mai puternic este iarasi irelevant atata timp cat nu foloseste propulsie ionica, nucleara sau de un al tip gen.

    Momentan pentru fani, prospectele sunt interesante. Vom avea curse interesante :P

    Pentru cei ce construiesc motoarele astea... eh shit happens.
    7 1
  • si fara evacuare si turbo tot urat este
    1 8
  • @qpici
    Urat sau nu, nu asta conteaza in formula 1 ci fiabilitatea si punctele in clasament si nu stiu de ce am eu impresia ca in acest an revenim la forma anilor 2000.
    8 1
  • Puterea oricum va conta foarte mult, chiar daca este limitare a cantitatii de combustibil. Poti forta mai mult in calificari sau atunci cand e nevoie sa depasesti pe cineva
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru