În acest context, consultantul Helmut Marko a admis că este dificil de anticipat dacă echipa va fi capabilă să recupereze diferenţa care o separă în prezent de Mercedes sau Williams, care au ieşit în evidenţă prin fiabilitate şi timpi foarte buni.
În plus, austriacul a dezvăluit şi una dintre principalele probleme pe care le are noul monopost RB 10 cu motorul Renault. Acesta nu este bine sincronizat cu pedala de acceleraţie, astfel că în momentul accelerării la ieşirea din viraje motorul nu oferă puterea aşteptată.
"Primele curse vin cu două luni prea devreme pentru noi. Este o problemă foarte serioasă. În acest moment nu ştim când sau dacă va fi posibil să recuperăm.""Ne chinuim cu răspunsul întârziat al turbinei motorului (n.r - turbo lag). Apeşi pe acceleraţie, dar puterea nu vine. Vine dintr-o dată, iar pneurile se rotesc, monopostul derapează şi pierzi din viteză. Lucrăm zi şi noapte cu Renault pe bancul de probă pentru a îmbunătăţi situaţia pentru Melbourne", a declarat auistriacul referindu-se la Marele Premiu al Australiei programat pentru 16 martie.
Problema enunţată de Marko este cu atât mai gravă pentru Red Bull cu cât una dintre principalele caracteristici ale stilului de pilotaj al lui Sebastian Vettel a fost, până anul trecut, obţinerea unei performanţe superioare la ieşirea din viraje comparativ cu ceilalţi piloţi.
Pe de altă parte, Red Bull a avut probleme şi cu sistemul de recuperare a energiei integrat în unitatea de propulsie oferită de Renault.
La fel ca Sauber sau Ferrari, echipa utilizează şi un sistem de frânare electronic (cunoscut sub numele de brake-by-wire) care are rolul de a compensa pierderea generată de sistemul de recuperare a energiei.Noua tehnologie are însă nevoie de setări precise pentru a funcţiona în mod corespunzător, iar publicaţia italiană Autosprint susţine că Red Bull Racing a cerut ajutorul Scuderiei Toro Rosso pentru a înţelege mai bine cum funcţionează această tehnologie.
Via ESPNF1, Autosprint
Acum inteleg de ce motorul Ferrari a fost prezentat initial fara evacuare si turbo (pentru cine mai tine minte poza).
Momentan pentru fani, prospectele sunt interesante. Vom avea curse interesante :P
Pentru cei ce construiesc motoarele astea... eh shit happens.
Urat sau nu, nu asta conteaza in formula 1 ci fiabilitatea si punctele in clasament si nu stiu de ce am eu impresia ca in acest an revenim la forma anilor 2000.