Potrivit jurnalistului britanic Adam Cooper, strategia Red Bull este una complexă: pentru început, cvadrupla campioană mondială ar urma să trimită mai mulţi ingineri care să ajute Renault să îmbunătăţească actualul motor pentru sezonul 2015, pentru ca ulterior să cumpere fabrica de motoare de la Viry şi să construiască o nouă unitate de propulsie.
Avantajul acestei strategii este că Red Bull Racing ar putea dezvolta noul motor după un model asemănător cu cel adoptat de Mercedes, fără să mai fie împiedicată de regulamentul care interzice dezvoltarea unităţilor până în 2020.
În plus, fabrica de motoare ar urma să fie condusă de Cyril Abiteboul, fost director executiv al Renault Sport F1 şi actualul şef al celor de la Caterham. Christian Horner, şeful celor de la Red Bull Racing, a negat însă aceste speculaţii. "Este foarte improbabil. În primul rând, trebuie să vedem care sunt planurile celor de la Renault. Evident, o echipă precum Red Bull nu duce lipsa de opţiuni, dar vrem să ne asigurăm că suntem competitivi pe termen lung. Cu siguranţă producţia propriului nostru motor nu face parte din planurile noastre în acest moment", a declarat el.Red Bull Racing a negat în mai multe rânduri posibilitatea de a-şi construi propriul motor de Formula 1. În plus, sursa citată afirmă că Red Bull Racing ar urma să furnizeze motoare şi pentru Forza Rosa, echipa românească care aşteaptă un rapsuns final din partea FIA cu privire la candidatura pentru debutul în Formula 1 în 2016.
Soluţia ar fi binevenită mai ales dacă Lotus va alege pentru anul viitor motoarele Mercedes, conform unor alte speculaţii din presă internaţională.Via Adam Cooper
Comentarii (0)