Red Bull ameninţă cu retragerea din Formula 1 în absenţa unei egalizări a motoarelor

de Daniel Popescu
Luni, 16.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing susţine că va analiza o eventuală retragere din Formula 1 în cazul în care FIA nu va adopta măsuri prin care să egalizeze performanţele motoarelor.

Esential 1 tur a fost diferenta dintre Lewis Hamilton si Daniel Ricciardo in cursa de la Melbourne
Mercedes a dominat autoritar Marele Premiu al Australiei prin Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, care au terminat la peste o jumătate de minute în faţa lui Sebastian Vettel. În plus, cei de la Red Bull Racing au fost depăşiţi cu un tur, în condiţiile în care Daniel Ricciardo a ocupat doar locul şase, iar Daniil Kvyat a abandonat înainte de start din cauza unei defecţiuni tehnice.

▶ Cronica Marelui Premiu al Australiei

Desfăşurarea evenimentelor a nemulţumit profund cvadrupla campioană mondială, iar şeful Christian Horner a solicitat în mod public o egalizare a performanţelor motoarelor, considerând că dominaţia Mercedes face rău competiţiei.

Diferenţa este atât de mare, încât ajungem să avem trei ligi diferite, iar asta nu este sănătos pentru Formula 1.

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
"În cadrul regulamentului, FIA are un mecanism de egalizare.
Poate că este ceva la care trebuie să se uite. Problema este că diferenţa este atât de mare, încât ajungem să avem trei ligi diferite, iar asta nu este sănătos pentru Formula 1. Când câştigam noi, nu am avut niciodată avansul celor de la Mercedes, eleroanele duble au fost interzise, poziţia sistemelor de evacuare a fost mutată, flexibilitatea plăcilor exterioare ale caroseriei a fost interzisă, iar setările motoarelor au fost schimbate"
, a declarat britanicul.

Helmut Marko: "Ne putem gândi la retragere"

Dacă suntem complet nesatisfăcuţi, am putea contempla o ieşire din F1.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
În acest context, Helmut Marko, consultantul echipei, a avertizat că Red Bull s-ar putea retrage din Formula 1 în absenţa unor "îmbunătăţiri" ale regulamentului care să-i favorizeze pe austrieci.

"Ca în fiecare an, vom analiza situaţia în vară şi ne vom uita la costuri şi venituri. Dacă suntem complet nesatisfăcuţi, am putea contempla o ieşire din F1.

Există pericolul ca Dietrich Mateschitz (n.r - proprietarul Red Bull) să-şi piardă interesul pentru F1. Aceste unităţi de propulsie sunt o soluţie greşită pentru F1 şi aş spune asta chiar dacă Renault ar fi în frunte. Regulile tehnice nu sunt înţelese, mult prea complicate şi prea scumpe", a precizat el.

Red Bull Racing a dominat Formula 1 în perioada 2010-2013, când a obţinut patru titluri mondiale la piloţi cu Sebastian Vettel şi patru titluri mondiale la constructori. În 2011, echipa a obţinut 12 victorii, iar în 2013 alte 13 victorii în cele 19 etape ale campionatului. Anul trecut, Mercedes a câştigat 16 dintre cele 19 curse. .

Via Autosport, Autosport

Comentarii (17)

  • Ha,ha,ha...
    Deci cum spuneam si in alte posturi,unde sunt reducerile de cheltuieli daca astia toarna din casa ca F1 este defapt mai scumpa?!Praf in ochii prostilor...dar trebuie facut ceva,intradevar,diferenta este mult prea mare,insa...nu trebuie facut doar pentru ca vrea RBR,ci si ceilanti!Nu ma astept ca Mercedes sa accepte,insa o presiune pusa pe FIA poate duce la schimbarea stupizeniilor din regulament...asa zice naivul din mine... :) !
    14 3
  • Adio si n-am cuvinte!
    Cand RBR domina acum 2 ani, nu mai voiau sa se retraga?
    30 11
  • Pai da
    Mie cel putin nu mi s-a parut o cursa plina de surprize (me rog in afara faptului ca au terminat putine masini). Dupa calificarile cu mercedes la +1.XX secunde in fata ocupantului 3-4, stiam ca va fi m lupta Ferr si Wiliams pentru locul 3 (fapt oricum speculat in presa). In plus de asta, cei de la Wiliams daca imbunatatesc un pic aerodinamica (au facut ceva asemenator sezonul trecut) vor fi sigur cu locul 2 la constructori. Cand in ritm de calificari ai peste 1 secunda avans, intr-o cursa uscata sa iei 0.5 secunde pe tur este mai mult decat previzibil. Legat de RBR: nu le convine ca fata de anul trecut ei nu au facut progrese, iar acum ai ajuns la 1 tura distanta de lider, ma rog nici locul 3 nu a stat confortabil la peste 20 sec de lider.... Dar de aici pana sa amenti cu retragerea...
    17 2
  • Ceva ar trebui sa se faca, pe undeva au dreptate, sunt 3 ligi intr-una si asta dauneaza sportului. Regulamentul ar trebui modificat pentru 2016.
    7 5
  • F1 Vision
    Mda nu stiu ce sa zic dar Red Bull nu a putut tine in spate in Sauber iar cei de la McLaren au avut tururi cu peste 10 secunde de lider... Plus ambele echipe au pierdut cate un motor in prima cursa. Evident ca vor incepe sa "tipe" pe unde pot, pentru ca daca erau avantajati, nu le pasa.
    8 3
  • are perfecta dreptate ,si nu am fost si nu voi fi niciodata fan al lui redbull.Niciodata nu a fost o asa mare diferenta si pe mine nu ma intereseaza daca iese sau nu redbull din competitie ,trebuie doar ca f1 sa nu si piarda esenta.Sincer cum sa mai vezi o cursa ca aia din australia?cei de la mercedes cum sa se mai bucure cand castiga o cursa cu 10 masini la sfarsit de cursa dintre care ultimele 7 la 1-2 tururi in spate?ce satisfactie sa mai ai?
    9 2
  • Adevarul e ca Christian Horner tuna si fulgera, in perioada 2010-2013 cand dominau cursele FIA a fost sesizata cum ca RBD ar folosii anumite "smecherii" cu care castiga avantaje, cum ar fi pozitionarea tevilor de esapament, cele doua difuzoare de racire si nu in ultimul rand sistemul de amortizoare care facea ca monoposturile lor sa treaca peste curbe de parca nici nu ar fi fost acolo.
    Da, e frustrant sa-l vezi pe Vettel intr-un ferrari cum trece pe langa tine sau cum te chinui sa stai in spatele unui Felipe Nasr care pana ieri a vazut formula unu doar pe playstation :
    15 2
  • fiecare deceniu a avut perioadele lui de dominarea din partea unor piloti gen schumi,vettel,alonso dupa cum se mai referea cineva intr-un comentariu pe site.si cand o sa ajunga rbr sa castige din nou atunci nu se mai retrage din f1?ferrari de ce nu face galagie?isi vad de treaba si macar incearca baietii.cred ca incepe perioada de tranzitie la rbr
    8 1
  • Drum bun !!!
    5 3
  • da-i drumul, nu vom plange dupa voi
    Poate va cumpara un constructor ca lumea (ex Porsche Group) care nu se vaita ci construieste motoare si masini performante

    in loc de Torro Rosso poate reveni Minardi ... tin minte ca ecea echipa desi era codas avea tot timpul o aura pozitiva :)

    Forza Ferrari!
    9 6
  • "Dacă suntem complet nesatisfăcuţi, am putea contempla o ieşire din F1."
    Traducere cu google translate?
    3 1
  • Parca nu demult am auzit zvonuri ca Renault ar vrea sa revina in F1 :). Serios vorbind, da trebuie schimbat ceva. Sa reduca in primul rand costurile si sa mai lase arogantele si sa faca marketing. Sa faca marketing dar cand au ce oferi.. nu acum ca fac degeaba. Pana acum au tot zis ca au facut schimbari de regulament ca sa reduca costurile dar defapt au facut jocuri politice. Ii facem pe plac la Red Bull, dupa la Mercedes ca altfel ameninta ca pleaca. Pai plecati fratilor si sa ramana cei care lupta fair play. Ca intr-un joc murdar normal ca nu apar echipe noi cu pretentii.
    1 2
  • eu cred ca are dreptate . nu este vorba de cine castiga ci modul cum o face . tot ce poti sa faci este sa iti faci un motor si cu ala mori .nu mai poti sa faci nimik in timpul anului .daca motoru ti-a iesit e bine , daca nu asta e mai pierzi un an. eu zic ca ar trebui lasati sa isi faca imbunatatiri si in timpul anului ca altfel in fiecare an o sa castige o singura echipa.
    limitele de regulament sant foarte prostesti in momentu asta.
    6 1
  • Artificii.
    2 1
  • Adevarul e ca F1 nu mai este interesanta in cazul regulamentului actual,Nu este posibil sa existe diferente asa de mari si sa nu l-e dai voie celorlalti sa dezvolte motoarele .Chiar daca majoritatea sint ofticati pe Red Bull,ar trebui sa se gindeasca la faptul ca in anii trecuti nu le placea cind cistiga numai R B.Acum s-a schimbat numai cistigatorul, in rest e la fel,ba chiar mai rau.Daca FIA nu se misca rapid,vor fugi si ceilalti constructori si spectatorii.Totul devine neinteresant ,cind stii cine cistiga dinainte .Urmaresc Formula 1 din anii 70 cind commentator la tvr era Andrei Bacalu,niciodata nu a fost asa de rau ca acum.
    3 1
  • Ce observ eu ca au terminat cei de la Ferrari cu amenintarile de genul asta , facute in perioada in care RBR domina copios CM de F1 , si acum e randul celor de RBR sa procedeze la fel..@ F 1 este interesanta din punctul de vedere al spectatorului numai cand echipa sustinuta castiga..
    0 1
  • Nu sunt fan RBR, dar ei au castigat campionate cu motoare mai slabe decat ale altor echipe. E posibil sa mai gaseasca un artificu aerodinamic si sa mai reduca din handicap. Atunci nu vor mai ameninta cu retragerea.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru