Noul sistem foloseşte tuburi de carbon şi a fost dezvoltat de Red Bull cu sprijinul ulterior al echipelor, care au fost de acord cu introducerea acestuia pe monoposturi. Potrivit datelor furnizate de Red Bull, noul sistem poate absorbi până la 40 kJ de energie indiferent de unchiul de impact.
"Au fost trei echipe care au propus dispozitive pentru impact pentru teste fizice, iar al nostru a fost considerat cel mai bun. Tubul de carbon are o specificaţie comună, dar fiecare echipă decide cum îl implementează", a declarat Paul Monaghan, directorul de inginerie al Red Bull Racing.
FIA s-a bazat în cadrul cercetării pe accidentul suferit de Robert Kubica la Marele Premiu al Canadei din sezonul 2007, când a constatat că, în cazul accidentelor, sistemul de protecţie este ineficient dacă unghiul de impact nu este pătrat.
În plus, noul sistem prezentat de Red Bull are potenţialul de a reduce costurile echipelor cu testele de siguranţă.Via FIA
@123, apreciem.Esti multumit?
Pilotii se urca in masina si conduc. Si conduc. Si conduc. Ca un sofer de tir. Daca le iese strategia, vai mari campioni. Daca au cea mai buna masina, vai, mari campioni. Daca sunt loviti de alti piloti, vai, ce prosti sunt aia care-i lovesc. Dar cred ca aia care risca si, uneori, gresesc, sunt mai piloti decat aia care asteapta o strategie si ii vezi ruland in pluton sperand la abandonul pilotului din fata sau la o greseala a acestuia.
Daca pilotii nu risca si nu-si asuma nici un risc, atunci oricine poate fi pilot, banii fac diferenta.
"Formula 1 a devenit atat de sigura incat nu se mai moare" - eu as zice ca niciodata nu va fi asa de sigura vezi ca exemplu Belgia 2012, cam cat a lipsit sa treaca masina lui Romain Grosjean peste capul lui Alonso, sau in afara F1 accidentul lui Allan Simonsen de la Le Mans....Siguranta trebuie sa fie prioritatea nr 1 atat in motorsport, cat si in afara lui.