Red Bull a dezvoltat un nou sistem de siguranţă pentru impacturile laterale

de Daniel Popescu
Marti, 25.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toate monoposturile vor fi echipate de anul viitor cu un sistem de protecţie din tuburi de carbon pentru a atenua efectele impacturilor laterale. Sistemul a fost dezvoltat de Red Bull.

Au fost trei echipe care au propus dispozitive pentru impact pentru teste fizice, iar al nostru a fost considerat cel mai bun.

Paul Monaghan
Director inginerie Red Bull
FIA a anunţat în această săptămână că toate echipele vor utiliza începând de anul viitor un nou sistem de siguranţă pentru impacturile laterale.

Noul sistem foloseşte tuburi de carbon şi a fost dezvoltat de Red Bull cu sprijinul ulterior al echipelor, care au fost de acord cu introducerea acestuia pe monoposturi. Potrivit datelor furnizate de Red Bull, noul sistem poate absorbi până la 40 kJ de energie indiferent de unchiul de impact.

"Au fost trei echipe care au propus dispozitive pentru impact pentru teste fizice, iar al nostru a fost considerat cel mai bun. Tubul de carbon are o specificaţie comună, dar fiecare echipă decide cum îl implementează", a declarat Paul Monaghan, directorul de inginerie al Red Bull Racing.

FIA s-a bazat în cadrul cercetării pe accidentul suferit de Robert Kubica la Marele Premiu al Canadei din sezonul 2007, când a constatat că, în cazul accidentelor, sistemul de protecţie este ineficient dacă unghiul de impact nu este pătrat.

În plus, noul sistem prezentat de Red Bull are potenţialul de a reduce costurile echipelor cu testele de siguranţă.

Via FIA

Comentarii (8)

  • da, dar acum se pune intrebarea: oare de ce a fost sistemul lor mai bun? Nu cumva au incalcat regulamentul? :))))
    9 14
  • Nici macar asta nu apreciati?
    13 7
  • Orce sistem de siguranta care apare in F1 este binevenit. Din pacate a trebuit ca SENNA sa treaca in lumea viselor ,ca monoposturile sa devina mult mai sigure in momentele de impact ,zidurile de beton au fost inlocuite cu ''ziduri de cauciucuri'' piste mult mai largi in concluzie de la an la an s-a pus pret pe siguranta pilotilor, ceace este un lucru de remarcat. Draga maestre [n.r AYRTON SENNA] moartea ta na fost zadarnica.
    12 4
  • @altair
    Dragule, probabil ca au avut cel mai consistent buget pentru asta iar ceilalti au preferat sa-si concentreze atentia pe alte "detalii", de exemplu cum sa arate si sa performeze viitorul motor de F1 in 2014.Pana la urma cand esti specializat pe "tuburi" pt energizante nu e greu sa vii cu asemenea solutii bune:)...
    @123, apreciem.Esti multumit?
    4 3
  • Formula 1 a devenit atat de sigura incat nu se mai moare. Sau sa spunem ca se moare foarte greu. Atunci nu e nicio diferenta intre un sofer care conduce duminica pe drumurile de la tara si un sofer de F1. Unde mai e riscul? Unde mai e adrenalina de a accelera dincolo de limite, dincolo de orice forta? Unde mai e curajul pilotului de a-si risca pozitia pentru o depasire, pentru victorie?

    Pilotii se urca in masina si conduc. Si conduc. Si conduc. Ca un sofer de tir. Daca le iese strategia, vai mari campioni. Daca au cea mai buna masina, vai, mari campioni. Daca sunt loviti de alti piloti, vai, ce prosti sunt aia care-i lovesc. Dar cred ca aia care risca si, uneori, gresesc, sunt mai piloti decat aia care asteapta o strategie si ii vezi ruland in pluton sperand la abandonul pilotului din fata sau la o greseala a acestuia.

    Daca pilotii nu risca si nu-si asuma nici un risc, atunci oricine poate fi pilot, banii fac diferenta.
    7 11
  • @ferr, daca ai ajuns sa compari un pilot de formula 1 cu un sofer de duminica, dpdv al riscurilor la care se supune, parerea mea este ca inca nu ai inteles ce este formula 1.
    "Formula 1 a devenit atat de sigura incat nu se mai moare" - eu as zice ca niciodata nu va fi asa de sigura vezi ca exemplu Belgia 2012, cam cat a lipsit sa treaca masina lui Romain Grosjean peste capul lui Alonso, sau in afara F1 accidentul lui Allan Simonsen de la Le Mans....Siguranta trebuie sa fie prioritatea nr 1 atat in motorsport, cat si in afara lui.
    6 0
  • @@altair, eu eram ironic, nu tin cu red bull dar atat timp cat exista idei bune care ajuta TOTI piotii, nu ma intereseaza de unde vin si ce buget au avut respectivii. (poti sa ai super motor, daca atunci cand ai intrat in zid nu scapi cu viata, degeaba)
    4 0
  • Daca sistemul protejaza mai bine pilotii, chiar nu conteaza de unde vine ideea. Felicitari inginerilor care au facut sportul mai sigur, indiferent de echipa, etc...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru