Raikkonen primeşte un nou inginer pentru remedierea problemelor de adaptare la noul monopost

de Daniel Popescu
Sambata, 07.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari l-a nominalizat pe David Lloyd ca adjunct al inginerului de cursă al lui Kimi Raikkonen, cu scopul ca finlandezul să treacă peste problemele de adaptare la noul monopost Ferrari.

Esential 17 puncte a castigat Kimi Raikkonen in primele sase curse ale sezonului
61 de puncte a obtinut Fernando Alonso in acelasi interval de timp
Kimi Raikkonen a avut un debut modest de sezon în care a obţinut doar 17 puncte în primele şase curse ale sezonului, comparativ cu cele 61 ale coechipierului său Fernando Alonso.

Finlandezul a acuzat în mai multe rânduri probleme cu pneurile, dar şi în momentele de frânare şi de intrare în viraje. Chiar dacă directorul tehnic James Allison aprecia recent că Raikkonen este pur şi simplu mai lent decât Alonso, conducerea Scuderiei a decis să-l ajute pe fostul campion mondial.

În acest sens, David Lloyd, inginer la echipa de teste a celor de la Ferrari, va fi adjunctul lui Antonio Spagnolo, inginerul de cursă al lui Raikkonen, începând cu Marele Premiu al Canadei. Britanicul va fi astfel prezent la curse cu scopul de a asigura o comunicare mai bună între Raikkonen şi echipa tehnică, în speranţa că acest lucru va conduce la o ameliorare a problemelor din prima parte a sezonului.

Ferrari nu a precizat însă dacă schimbarea are un caracter temporar pentru următoarele curse sau dacă va fi aplicată pe tot parcursul sezonului.

Ferrari a introdus un update semnificativ la Montreal, inclusiv o nouă podea şi îmbunătăţiri de natură software pentru motor, care în antrenamente a părut să funcţioneze conform aşteptărilor.

Via Autosport

Comentarii (20)

  • rahova
    da cu rachie da pruna ati incercat?
    11 15
  • Cateva sticle de vodca inainte de cursa si e rezolvat!
    12 12
  • iceman
    Vodka cu gheata!
    11 11
  • nu e vb numai de neadaptare, a mai avut si ghinion. Daca nu-l lucrau la strategie in spania si nu avea ghinionul din monte carlo alonso ar fi avut mai putine puncte decat are acum si kimi mai multe puncte decat are acum si diferenta la puncte ar fi fost mai mica. Degeaba ii schimbi inginerul daca nu il lasi pe strategia lui sis a dea tot ce se poate; asta e asa ca sa zica ca au facut ceva
    13 11
  • @tbass Eu zic ca DACA in locul lui Alonso era Massa, acum Raikkonen era cel mai bun pilot din F1 :)) Dar ce sa-i faci... Ghinionul lui Raikkonen se numeste Alonso, se numeste faptul ca are alaturi de el un coechipier foarte bun. Uite ca Hamilton cu un coechipier mai slab, il domina copios. 4 victorii consecutive pentru Hamilton. 2 pentru Rosberg, iar una dintre ele in urma abandonului lui Hamilton de pe prima pozitie.
    Cam asta e povestea. Ati vrut un duel intre piloti foarte buni, uite ca are loc. Din pacate unul dintre ei se va distanta de celalalt. Sper ca Raikkonen sa revina pe parcurs si la anul sa-si ia revansa. Anul asta e cam greu sa termine in fata lui Alonso. Spaniolul e mult mai constant. Totusi Alonso vrea ca Ferrari in 2015 sa lupte pentru titlu. Daca se va intampla asta, mi-e teama ca Raikkonen din nou va fi surclasat de spaniol care nu-i va lasa nici o sansa. Atunci va fi razboi. Atunci o sa sufere Raikkonen.
    5 14
  • Rosberg nu e deloc slab ... mai copios l-a dominat Hamilton pe Alonso. Cand Hamilton nu gresea scapa zeci de secunde in fata lui Alonso dar uite ca Rosberg se tine aproape
    7 4
  • @ tbass

    Partial adevarat... problema actuala este ca acum Mercedes sunt mult prea in fata iar cand unul din piloti castiga celalat vine imediat dupa el... vedem astfel un paradox: pilotul care a dominat mai mult e al doilea! In 2007 sitatia era alta pt ca se infiltrau si alte echipe in lupta, distantele dintre coechipieri cresteau si inclusiv punctele... sunt convins ca daca acum la Mercedes ar fi coechipieri Hamilton si Alonso situatia ar fi neschimbata... chiar Alonso ar fi mult mai aproape de Hamilton decat Rosberg...
    2 2
  • mai ou feert ce-ti mai place sa fabulezi. Ca la anu Raikkonen va fi mai bun dar stai asa (ca la teleshoping) ca asta nu e tot ... la anu Ferrari va avea masina de titlu si vai ... ghinionu lu Kimi ca iar o sa-i ia fata Alonso ca vrea titlu bla bla
    1 6
  • nu neaparat la masina "mai din fata" cand unul din piloti castiga celelalt vine dupa el. Vettel i-a batut rau pe Webber. Si nici nu conteaza daca e sau nu cea mai buna masina ca sa poti face comparatie intre doi coechipieri ...
    0 1
  • deci eu m-am referit (si asa e cel mai obiectiv) la nr de sec dintre ei din cursa, nu conteaza deci cine se infiltreaza intre. Tu probabil te gandeai la nr de puncte, dar asa parca Rosberg e chiar in fata lui Ham pana acum deci de unde dominatia copioasa?? Hamilton e o idee mai bun decat Rosberg dar nu cu mult. Va trebui sa fie si constant Hamilton altfel Rosberg ia titlul ..
    2 2
  • Test Driver 01
    Rosberg se tine bine dupa Hamilton dar din pacate Hamilton daca ramane in urma ramane bine. Imi aduc aminte din 2007, cand Hamilton la finalul sezonului avea peste 2 ore in spatele lui Alonso desi avea echipa de partea lui, si acesta din urma a avut "probleme' cu masina. Rosberg s-ar putea sa aiba echipa de partea lui si atunci pentru Hamilton s-a cam terminat. Hamilton nu stie sa-si aduca inginerii de partea lui, cel putin pe cei de la McLaren i-a alienat foarte repede plus de-a lungul anului, baietii de acolo nu l-au iubit din cauza ca era neserios, arogant si din pacate foarte putin concentrat pe ce trebuia sa faca mai ales cand a avut masini foarte bune si evident... stim rezultatele, foarte slabe din pacate. Hamilton este ocupat sa cante, isi scrie biografii, se cearta cu iubita, nu prea il intereseaza castigatul curselor, el concureaza in Formula 1 pentru ca glossy.
    5 1
  • GrosJan
    lui Kimi si lui Vettel li se potrivea mai bine formula 1 asa cum era pana acum un an, adica cu aerodinamica serioasa. Masinile astea sunt la inceput dar se vor imbunatati si aerodinamic iar Kimi si Vettel se vor ridica,cat de mult vom vedea.
    3 2
  • @tbass
    Cum l-a dominat "copios" Ham pe Alonso in 2007? Au terminat exact cu acelasi numar de puncte si asta in conditiile in care Alonso in ultimele 6 curse il avea pe R Dennis impotriva lui! Vorbesti de seci de secunde? Pai in GP Europei Alonso i-a dat un tur intreg lui Hami:))))))

    1 1 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 60 2:06:26.358 2 10
    2 5 Felipe Massa Ferrari 60 +8.1 secs 3 8
    3 15 Mark Webber Red Bull-Renault 60 +65.6 secs 6 6
    4 17 Alexander Wurz Williams-Toyota 60 +65.9 secs 12 5
    5 14 David Coulthard Red Bull-Renault 60 +73.6 secs 20 4
    6 9 Nick Heidfeld BMW 60 +80.2 secs 4 3
    7 10 Robert Kubica BMW 60 +82.4 secs 5 2
    8 4 Heikki Kovalainen Renault 59 +1 Lap 7 1
    9 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 59 +1 Lap
    4 0
  • Test Driver 01
    Pot sa se ridice Vettel si Raikkonen, campionatul din acest sezon s-a terminat deja. Daca Vettel era macar 10% din cat de talentat se crede, se adapta de mult, pentru ca oricum masina din acest moment a fost gandita pentru el. Si plus el zicea ca munceste zi si noapte pentru a castiga cursele, cand de fapt se juca pe PS. Realitatea este din pacate crunta, iar visele unora ca anumiti piloti sunt talentati, nu ramane decat un vis frumos.
    3 4
  • teleki
    Poate îl ajută și acum Hamilton pe Raikkonen, împingând-l de la spate, cum a făcut și în 2008,tot aici. Mare pilot Hamilton ăsta.
    3 1
  • Test Driver 01
    ai calculat si evenimentele de cursa in alea 2 ore? Ai bagat si abandonurile? :))) E mai rapid Hamilton decat Alonso, a avut Alonso bafta chioara cu abandonurile lui Ham de a terminat la egalitate de puncte in 2007. Fricosu tau nu a ramas si in 2008 sa ia bataie iar. Nu l-a dat nimeni afara a plecat SINGUR
    0 5
  • Test Driver 01
    @Test Driver 01: Nu-i nevoie fraiere sa-mi folosesti ID-ul, daca te duce capul iti gasesti unul singur. Da mah la abandonuri Hamilton este mai rapid decat oricine altcineva, in rest cam pe nicaieri. Hamilton a avut bafta cu abandonurile altora si tot n-a fost in stare sa castige nimic. Daca nu castiga titlul anul asta, si la cum arata nu pare in stare, o sa-l anagajeze Alonso sa-i schimbe pneurile la Ferrari. Baiat destept ca a plecat, o echipa care isi tradeaza pilotul nu castiga nimic ca dovada ca McLaren desi a avut masini foarte bune si in 2011 si 2012 si 2013 a castigat doar in imaginatia unor fani ca tie, pe teren au fost de negasit. Iar sezonul actual... saracii se bat pentru pozitiile 9 si 10 care pentru ei valoreaza cat un titlu mondial. Daca era Hamilton acuma la ei, se bateau cu Marrusia lol.
    4 0
  • Test Driver 01
    @Test Driver 01: www.f1.com, spor la plans, uite un link direct aici: http://www.formula1.com/results/season/2007/. Daca nu-ti permiti servetele, promit sa-ti dau donez eu cateva pachete. Haide inainte cu prostia si ignoranta, stiu ca esti mandru de amandoua.
    1 1
  • Test Driver 01
    nu te mai amagi cu socoteli din astea marginale si fara importanta in F1. Ia mai bine cursele si uita-te la ele. Fii atent la timpii pe tur ca la astea se uita si echipa. Ia vezi tu nu cumva Alonsita ramanea cam in urma? E de ajuns sa ai doua curse foarte proaste dar sa-i dai clasa lui Alonso in altele ca sa iasa socoteala aia amagitoare. Cine a plans in 2007? Exact, tu! Ce conteaza e ca falcosul a ajuns pe locul 3 la final dupa coechipierul debutant. Deci cine are motive de jale??
    0 0
  • ". Imi aduc aminte din 2007, cand Hamilton la finalul sezonului avea peste 2 ore in spatele lui Alonso desi avea echipa de partea lui" by teste

    Da-mi si mie un link cu povestea asta!! sau spune-mi CUM AI CALCULAT?? 2 (doua) ore? Nu ti se pare cam SF??

    Daca excluzi Japonia (abandon Alonso) si China (abandon Ham) rezulta o diferenta de 101.1 sec in favoarea lui Alonso. Dar e absurd sa nu consideri ca unele curse au fost cu evenimente de cursa, pentru ca te intereseaza cine e mai rapid la SUTIME de secunda. In Nurburgring Ham a ales pneuri prost (dry pe wet) si era mai mult pe afara ... iar in Brazilia a fost problema aia cu cutia de viteze. Poti sa alterezi calcule facute cu sutimi de secunda cu asa ceva?? Deci, excluzand Nurb si Interlagos, rezultatul e de 5.3 sec in favoarea lui HAMILTON de data asta....

    Oricum, repet, nu poti sa socotesti in felul asta ca sa decoperi cine e mai rapid adica mai bun. E absurd sa bagi la gramada o sumedenie de evenimente de cursa. Hamilton a gresit mult, era des pe afara, pe aratura ... dar ca timpi pe tur il surclasa pe Alonso. Asta au vazut si cei de la McLaren (aia stau cu ochii pe timpi toata cursa nu se uita ca tine ....) si de asta au ales sa-l pastreze pe Hamilton. Pentru ca era un debutant mai rapid decat Alonso si odata ce capata experienta ar fi gresit mai putin si ar fi devenit pilotul care e astazi, rapid si fara greseli, un pilot mai bun decat Alonso. Chiar si asa, mic, debutant si prost l-a invins pe campionul en titre, s-a clasat pe 2 inaintea lui Alonso care a terminat pe 3. In definitiv asta conteaza.

    DAR TU DE UNDE AI SCOS 2 ORE?? Ai aruncat asa un "argument" sperand ca nu descopera nimeni??
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru