Introducerea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri şi schimbarea regulamentului aerodinamic au necesitat pregătiri suplimentare din partea inginerilor şi mecanicilor, astfel că numai şase piloţi au efectuat tururi cronometrate.
Dintre aceştia, cel mai rapid a fost Kimi Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:27.104 la volanul noului monopost Ferrari F14 T. Finlandezul a parcurs în total 31 de tururi, însă a dat emoţii fanilor după ce s-a oprit pe circuit după numai cinci viraje parcurse în cursul dimineţii. Echipa a susţinut ulterior că oprirea a fost una programată pentru verificarea anumitor sisteme, iar finlandezul a fost mult mai activ în cursul după-amiezii.
Hamilton, accident major după o defecţiune la monopost
Cel mai activ pilot în cursul dimineţii a fost însă Lewis Hamilton, care a ocupat iniţial prima poziţie înainte de a suferi un accident înainte de pauză de prânz în urma unei defecţiuni la aripa faţă. Britanicul nu a mai putut reveni pe traseu în cursul după-amiezii, însă a terminat ziua pe locul doi şi s-a declarat optimist în privinţa noului monopost."Pentru mine este un start incredibil de pozitiv că am fost primul pilot pe circuit şi am parcurs multe tururi.
Alte echipe s-au limitat la tururi de pregătire şi au început la câteva ore după noi, aşa că este încurajator. Monopostul este foarte bun, în special dacă luăm în calcul că suntem abia la începutul programului, aşa că în ansamblu a fost o zi pozitivă", a declarat britanicul.Niciun tur cronometrat pentru Red Bull şi McLaren
Williams a ieşit pe circuit cu numai câteva zeci de minute înainte de finalul sesiunii, însă Valtteri Bottas a reuşit să se poziţioneze direct pe locul trei, chiar dacă a parcurs numai şapte tururi. Finlandezul l-a devansat astfel pe Sergio Perez de la Force India, care s-a oprit de asemenea pe circuit la un moment dat, în timp ce Jean-Eric Vergne a produs un alt steag roşu, dar a fost al cincilea pentru Toro Rosso. Ultimul loc în clasament i-a revenit lui Esteban Gutierrez de la Sauber.
Una dintre marile surprize ale zilei a fost Red Bull Racing, care a ieşit pe circuit doar în ultimele 15 minute, la scurt timp după începerea unei ploi slabe. Sebastian Vettel a efectuat în total trei tururi de pregătire, însă niciunul dintre acestea nu a fost cronometrat.Într-o situaţie similară s-a aflat şi Marcus Ericsson, care a parcurs un singur tur de pregătire pentru Caterham.
McLaren este de asemenea prezentă la Jerez, însă Jenson Button nu a avut oportunitatea să urce la volanul noului monopost MP4-29 nici măcar pentru un tur de pregătire.
Echipa a confirmat ulterior că a fost împiedicată să iasă pe circuit de o serie de defecţiuni la sistemul electric."Monopostul a fost afectat de probleme electrice pe parcursul zilei. Dezasamblarea, inspecţia şi reinstalarea unor componente majore ne-a determinat să nu putem ieşi astăzi pe circuit. Pe parcursul nopţii vom reinstala sisteme esenţiale şi ne aşteptăm ca Button să înceapă mâine programul de pregătire pentru monopost", au precizat oficialii echipei.
Marussia urmează să testeze la Jerez începând de joi, după ce planurile pentru debutul de marţi au fost bulversate de o defecţiune tehnică. În schimb, Lotus nu participă deloc la această sesiune de teste şi va aştepta pregătirile din Bahrain de la jumătatea lunii februarie pentru a efectua primele tururi cu noul monopost E22.
Teste Jerez - rezultate ziua 1:
1. Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.104s 31 2. Lewis Hamilton Mercedes 1m27.820s +0.716s 18 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m30.082s +2.978s 7 4. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m33.161s +6.057s 11 5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m36.530s +9.426s 15 6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m42.257s +15.153s 7 7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault No time 3 8. Marcus Ericsson Caterham-Renault No time 1
Kimi a parcurs aproape atatea ture cat toti ceilalti. Ceilalti nu sint interesati de fiabilitatea componentelor de pe monopost? Greu de crezut. Ceea ce se simuleaza in tunelul de vant nu are prea multa legatura cu rezultatele ce se pot obtine pe un circuit real. Si totusi ... cam prea mare apatia.
Poate anul asta au nimerit masina astia de la MB.
@john
Is si foarte multe schimbari... ar trebui sa faci comparatia cu anii cand s-au schimbat motoarele...
Timpii sunt irelevanti. Abia prima cursa ne va spune cum stau lucrurile. Anul trecut la Jerez Button era primul, webber la o secunda in spatele sau :)) Si in Australia lucrurile stateau chiar invers.
Sunt curios sa vad daca Caterham, Marussia au facut vreun progres fata de anul trecut sau tot la 5 sec/tur vor ramane.
+0.716s ti se pare "abia" ?
Nu are nici o relevanta ziua de azi. Nici macar cea de maine si nici macar toata sesiunea de teste de la Jerez.
Daca te uiti un pic mai atent pana la urmatoarele teste e aproape o luna! De ce? Daca tu ai fi sef de echipa ce ai urmari in primul rand?
Cel mai rapid tur sau cele mai multe ture parcure ca sa vezi cum se impac componentele de pe monopost.
Totusi apatia a fost am mare azi.
Cum o sa fie daca va fi si ploaie?
Normal ca au vrut sa fie schimbat regulamentul, cum o fi dar schimbat. Pe vechiul regulament ii batea RBR de-i asculta cu urechea. Nu le convine V6 ca cica nu-i destul de aristrocrat pentru masinile lor de serie, dar e ok turbo ca vor sa intre si la LM.
Exista mare confuzie in randul tifosilor, confuzie intretinuta de conducerea Ferrari care arunca cu scuze si motivatii placute tifosului. Iar tifosul, desigur bun cunoscator de F1 si "obiectiv" le gaseste foarte pertinente si bine argumentate. Asa se face ca tifosul inghite fara sa-si dea seama gogoasa cu
"Ferrari vrea teste si daca ar fi teste cu nemiluita, atunci Ferrari ar fi regina de necontestat in F1."
Tstele pot aduce ceva beneficii, este sa zicem verificarea finala, dar nicidecum cea principala, cea care ar aduce cele mai bune imbunatatiri. Pare paradoxal, dar simulatorul o bate. De ce? Doua motive mari si late: TIMPUL SI BANII.
Sa le luam pe rand:
1) Timpul: se lucreaza pentru dezvoltare 24 ore pe an, toate zilele din an. Calculatorul permite verificarea in timp foarte scurt a foarte multe variante. Ce ar fi ca de fiecare data, pentru fiecare varianta propusa, construiesti piesa, o pui pe masina si iesi pe circuit? Nu este buna, s-a dus o saptamana de lucru astfel... Softul iti permite trierea si inlaturarea a sute de variante in timp foarte scurt. Doar introduci parametri si pui pilotul in simulator. In final raman cele mai mai ok variante care sunt in sfarsit supuse testului final: testele sau cursa.
2) Banii. Banii nu sunt infiniti in F1. Testele sunt foarte costisitoare. Trebuie cheltuiti cu cap. Daca ii dai aiurea pe teste care iti spun ce putea sa-ti spuna si simulatorul, nu-i mai ai in alta parte. Simplu...
In sfarsit, regulile sunt aceleasi pentru toti iar Ferrari STIE ce am spus mai sus, dar isi motiveaza si ea esecul in fata consumatorului si uite ca ii iese fenta. Ca sa nu se mai foloseasca simulator in F1 ar trebui interzis. Si cu teste fara numar echipele vor acorda o mare importanta simulatorului - vezi cele doua motive!!
Pe viitor intrevad ca simari din cei mai buni (sunt cunoscuti la nivel mondial deja) vor fi angajati ca testeri in simulatoare de F1. Pentru ca asa cum s-a dovedit, au capacitatea (cei mai buni) de a impinge masina din simulator mai departe decat o face pilotul real specializat in curse reale. Huttu e cel mai bun dintre ei si momentan e angajat ca tester in dezvoltarea unui simulator celebru - iRacing.
Timpul trece, e important sa nu te culci pe o ureche ca mamaie. Fanii o pot face, pot ramane blocati in anii de glorie, dar echipele de F1, din fericire, sunt realiste. Daca esti unul din cei cu idei preconcepute da-ti doua palme si trezeste-te, desi sunt aproape convins ca e mai confortabil pentru tine sa te minti frumos si sa visezi dulce. Orice ai alege sa faci, e in regula, nici nu o ajuta nici nu o impiedica pe echipa ta favorita sa castige experienta si performanta.
Cred ca te umfli cam mult in pene cu "realismul" tau si iti cam dai cu stangul in dreptul.
Eu nu sunt Mircea si niciodata n-am spus "Ferrari ii sparge pe toti", asa cum crezi. Ferrari e o echipa mare, legendara si cu siguranta va invata sa treaca peste momentele grele si sa-si regaseasca gloria din trecut. Asta fac echipele mari. Sa vedem ce va face Red Bull cand nu va mai fi prima. As paria ca se va retrage, dar e doar un pariu.
Apoi despre bla bla bla-urile pe care le spui, treaba ta. Tin doar sa-ti reamintesc un aspect foarte important, si pe care l-ai uitat: F1 SE BAZEAZA PE CREATIVITATE!!! Aia nu sunt niste tantalai luati de pe strada ca sa incerce si ei. Aia fac 2-3 variante si alea trebuie sa fie cele mai bune. Oamenii aia cunosc masinile, stiu ce este nevoie pentru a imbunatatii, au cunostinte teoretice, au experienta. Aia merg la sigur. In societate se merge la sigur, nu la ghici ce varianta e buna. Iar calculatoarele mai dau si erori, dovada fiind tunelul de vant al celor de la Ferrari. Apoi oamenii aia au contracte mari cat diploma ta de licenta, daca ti-ai luat-o vreodata. Aia nu sunt sclavi pe vreo plantatie de capsuni. Muncesc 6-8 ore pe zi, 5-6 zile pe saptamana, plus concedii, zile libere etc. Iar din alea 6-8, vreo 1-2 le pierd cu pauza de masa, cafea, tigara, uitandu-se pe tavan. De ce? Pentru ca sunt oameni. Nu sta nimeni cu biciul pe ei, cum iti inchipui. Crezi ca Montezemolo e vreun dictator roman cu sclavi, iar Alonso e Spartacus care ii salveaza pe sclavii de la Ferrari? Alea 2 palme pastreaza-le pentru tine. Ai nevoie.
Ce stie Ferrari sau ce spune Ferrari e alta treaba. Tu esti de-ala care crede in teorii ale conspiratiei, care isi inchipuie ca astrele sunt impotriva ta si oamenii vor sa te minta, sa te fraiereasca etc. Problema ta. Mie mi-e sila de astfel de conceptii. Montezemolo spune una, iar aia conteaza, nu ce interpreteaza altii. Asta inseamna sa fii realist. Noi, indivizii din socieatate, nu din simulator, luam lucrurile asa cum sunt si incercam sa ne descurcam cu ele. Daca tie iti place sa le interpretezi... Succes!!!
frate explica cum produci atitea voturi negative? 19 e cam neverosimil comparativ cu votul pe la celelalte comentarii!
ai jucat Morrowind-Bloodmoon?Seamana cu un "horker"
Impresia unora e ca calculatorul este pentru unii care au fundul plat de la scaun, netunsi si cu ochelari care traiesc cica "virtual". Desi exista si asemenea specimene (putine si nu, nici macar nu sunt ceva savanti) calculatorul este o unealta foarte versatila. Este folosita de tanti Aglaia sa trimita email-uri lu fi-sa, de Irinuca ce isi pune poze pe Facebook, de unii care fac pe specialistii pe forumuri, de programatori (de la slabi rau la foarte buni), de firme in tehnologiile lor, in F1 samd. E o unealta si atat, diferenta o face cel care o foloseste. Si nu, nu te rupe de lumea reala ci acum face parte din ea, din cotidian.