Plecat de pe locul patru al grilei de start, Kimi Raikkonen a obţinut prima victorie de la revenirea în Formula 1 şi prima după Marele Premiu al Belgiei din 2009 după ce a reuşit să-i depăşească la start pe Mark Webber şi Pastor Maldonado. Finlandezul a urcat pe prima poziţie în turul 20, atunci când Lewis Hamilton a abandonat din cauza unei defecţiuni tehnice la motor sau la cutia de viteze din postura de lider într-un moment în care părea principalul favorit la victorie.
Ulterior, pilotul echipei Lotus a reuşit să-l ţină la distanţă pe Fernando Alonso în ultimele cinci tururi şi a trecut primul linia de sosire.
10 PUNCTE INTRE VETTEL SI ALONSO
Alonso a fost astfel nevoit să se mulţumească doar cu locul doi la capătul unei curse în care a avut un parcurs asemănător: l-a depăşit la start pe Jenson Button, apoi pe Mark Webber în primul tur, iar în turul 21 l-a surclasat şi pe Pastor Maldonado, urcând astfel pe poziţia a doua, pe care nu a mai cedat-o până la final.
În ciuda performanţei obţinute, pilotul Scuderiei Ferrari a redus diferenţa care îl separă de Sebastian Vettel în clasamentul general cu numai trei puncte, de la 13 la 10 puncte. Plecat din pitlane în urma excluderii din calificări, pilotul echipei Red Bull a făcut o cursă de recuperare memorabilă şi a urcat pe locul 12 până în turul 14.
Nevoit să facă o oprire suplimentară la boxe pentru a schimba aripa faţă deteriorată în startul cursei în urma unui acroşaj cu Bruno Senna, germanul a revenit pe ultima poziţie şi a efectuat o nouă cursa de recuperare, ajungând până pe locul doi în turul 38 înainte de ultimul schimb de pneuri.
Datorită avansului câştigat, Vettel a revenit pe circuit pe locul patru şi l-a depăşit în finalul cursei pe Jenson Button, urcând astfel pe ultima treaptă a podiumului.CELE DOUA INCIDENTE
Podiumul lui Vettel a fost însă influenţat semnificativ de două incidente majore care au condus la apariţia Safety Car-ului pe circuit. În turul 9, Nico Rosberg l-a lovit puternic din spate pe Narain Karthikeyan şi a fost catapultat în barierele de protecţie, pentru ca în turul 38 nu mai puţin de patru piloţi să fie implicaţi într-un accident colectiv.
Sergio Perez şi Paul di Resta au evitat de puţin un acroşaj şi au ieşit în afara traiectoriei, însă Romain Grosjean nu a mai putut evita contactul şi l-a lovit pe Perez. Aflat chiar în spatele celor trei, Webber l-a lovit la rândul său pe Grosjean, amândoi fiind nevoiţi să abandoneze. Perez a fost considerat vinovat de producarea incidentului şi a terminat în afara punctelor după ce a suferit o penalizare de tip stop and go.
Button a terminat astfel cursa pe locul patru în faţa lui Pastor Maldonado, care nu a reuşit să profite de plecarea de pe locul trei, în timp ce Sauber a câştigat puncte preţioase în lupta cu Mercedes pentru locul cinci prin poziţia a şasea obţinută de Kamui Kobayashi. Felipe Massa a ocupat locul şapte pentru Ferrari şi a fost urmat de Bruno Senna (Williams) şi Paul di Resta (Force India), în timp ce Toro Rosso şi-a adjudecat ultimul punct prin Daniel Riccirado.Nu mai puţin de şapte piloţi au fost nevoiţi să abandoneze pe parcursul cursei: Nico Hulkenberg (Force India) chiar în primul tur după o coliziune cu coechipierul di Resta, Karthikeyan, Rosberg, Hamilton, Webber, Grosjean şi Charles Pic. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:43.964.
Abu Dhabi - Rezultate cursă:
1.Raikkonen Lotus-Renault 1h45:58.667 2. Alonso Ferrari + 0.852 3. Vettel Red Bull-Renault + 4.163 4. Button McLaren-Mercedes + 7.787 5. Maldonado Williams-Renault + 13.007 6. Kobayashi Sauber-Ferrari + 20.076 7. Massa Ferrari + 22.896 8. Senna Williams-Renault + 23.542 9. Di Resta Force India-Mercedes + 24.160 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 27.400 11. Schumacher Mercedes + 28.000 12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 34.900 13. Kovalainen Caterham-Renault + 47.700 14. Glock Marussia-Cosworth + 56.400 15. Perez Sauber-Ferrari + 56.700 16. Petrov Caterham-Renault + 1:04.500 17. De la Rosa HRT-Cosworth + 1:11.5 Fastest lap: Vettel, 1:43.964 Not classified/retirements: Driver Team On lap Pic Marussia-Cosworth 42 Grosjean Lotus-Renault 38 Webber Red Bull-Renault 38 Hamilton McLaren-Mercedes 20 Karthikeyan HRT-Cosworth 8 Rosberg Mercedes 8 Hulkenberg Force India-Mercedes 1 World Championship standings, round 18: Drivers: Constructors: 1. Vettel 255 1. Red Bull-Renault 422 2. Alonso 245 2. Ferrari 340 3. Raikkonen 198 3. McLaren-Mercedes 318 4. Webber 167 4. Lotus-Renault 288 5. Hamilton 165 5. Mercedes 136 6. Button 153 6. Sauber-Ferrari 124 7. Massa 95 7. Force India-Mercedes 95 8. Rosberg 93 8. Williams-Renault 73 9. Grosjean 90 9. Toro Rosso-Ferrari 22 10. Perez 66 11. Kobayashi 58 12. Hulkenberg 49 13. Di Resta 46 14. Maldonado 43 15. Schumacher 43 16. Senna 30 17. Vergne 12 18. Ricciardo 10
Bravo tuturor,o cursa frumoasa si plina de neprevazut.
Felicitari lui Kimi, era si timpul. Ce este si mai formidabil este faptul ca a venit dupa o pauza importanta, De asemenea, cred ca i-a fost tare dor de sampanie.
Foarte bine si pentru Alonso care a reusit sa mai reduca din diferenta. Vettel a facut o treaba incredibila cu materialul pe care il are.
Pacat de Hamilton care a pierdut in mod nedrept, dar asa sunt cursele. de asemenea pacat pentru Webber... pentru o echipa care afirma ca acorda sanse egale pilotilor sa ii spui lui Webber sa nu lupre daca Vettel il depaseste nu este ok. Au incercat sa fie mai eleganti cu intrarea la boxe doar ca l-au scos in pluton.
Morala este ca daca vreti ca Abu Dhabi sa fie o cursa spectaculoasa trebuie ca Vettel sa plece de pe linia boxelor si inginerul lui Raikkonen sa taca din gura ..... :)))
bravo Alonso, bravo Vettel!
un loc unu meritat pentru Raikkonen,
ca de obicei hamilton ne-a dovedit inca o data ca e un pilot-dezastru!
Bravo si Vettel, s-a luptat mult azi. Daca nu era blocat de Button pe final l-ar fi atacat pe Alonso, mai ales ca risca mai putin; un abandon al acelor doi l-ar fi avantajat.
"Just leave me alone I know what I'm doing..."
"Yes, yes, yes,,, I know what I do... You don't have to remind me every 10 seconds... "
Unii au nevoie sa li se spuna ca sunt cei mai buni iar el vrea doar sa fie lasat in pace :))
_uri,pe langa acest moment toata gloria la Kimi
Kimi a condus foarte bine, Hamilton la fel,Alonso a scos din nou totul din masina sa..Webber a fost insa un dezastru, curios cum de nu a cedat din nou in fata lui Vettel..
Ar fi frumos sa se decida campionul..in ultima cursa totusi...
A fi sau a nu fi do_i_oc...............
Esti pe langa formula 1
In ceea ce priveste faptul ca a depasit hrt marussi caterham....nu stiu ce ati fi vrut sa faca altceva decat sa le depaseasca. Cei care stiu intradevar ce inseamna formula 1 si sunt iubitori ai acestui sport, cred ca apreciaza ceea ce afacut acest pilot(vettel) astazi.
Atat timp cat ura unora va fii atat de mare, vor ramane in continuare orbiti de ceea ce se intampla in acest sport.
O seara cat mai buna!
A fi sau a nu fi do_i_oc...............
Esti pe langa formula 1
Vettel are foarte mult noroc. 2 SC+ 7 abandonuri. Imi seamana a Monaco 2006. S-a vazut iarasi superioritatea monopostului RBR.
Webber merita o penalizare pentru ca a revenit pe circuit fara sa se asigure, si mai ales - a reveni fix in curba, fix pe trasa ideala, fix in fata lui Massa!
Nu pot sa inteleg ce a facut Button de a pierdut pozitia. A adormit...
Urat, foarte urat gestul lui vergne de a-l lasa pe vettel sa treaca intr-un asa mod. Foarte sportivi baietii de la Toro Rosso, nu credeam ca sunt lipsiti de coloana vertebrala, dar sunt niste pupincuristi. Webber n-a cedat, stia ca daca o va face ar fi fost numit locotenentul lui vettel. Si-a salvat putin imaginea.
Alonso si Kimi cursa buna. In conditii normale de cursa podiumul ar fi fost: Hamilton, Kimi si 3 Alonso. Iar Vettel s-ar fi luptat pentru un loc 8-9.
Accidentele au venit... fara rost. Parca pilotii aveau boala unii pe altii si se ciocneau ca in jocurile video. Daca nici pe Narain nu esti in stare sa-l depasesti, ma intreb ce cauti in F1??? Daca Perez iese de pe circuit si revine cum vrea el, e mai grav decat Grosjean. Maldonado a fost o umbra, nu-si merita locul.
Apropo, ieri cand vettel era penalizat, fanii sai dormeau? Astazi au iesit ca broastele dupa ploaie :))
Masina lui Vettel a avut top speed mai mare decat Button.Cei de la RedBull au facut modificari la masina pentru ai oferi un avantaj cat mai mare lui Vettel pe zona DRS.Cu soft-uri mai "proaspete" vs hards depasirea era inevitabila.
In cartile de recorduri Vettel va ramane cu performanta de a urca de pe 24 pe locul 3...tot ce sa intamplat inaintea lui nu mai are importanta.
Maldonado a avut probleme cu KERS-ul ,
Toro Rosso echipa de uzina a lui RedBull,
Button era pe hard-uri Vettel pe soft-uri
Iti urmaresc comentariile de mai mult timp. Si lasi impresia ca traiesti intr-o lume fantastica. Pentru tine F1 inseamna doar cei care se inchin in fata pilotilor care obtin victorii: Vettel, Schumacher(in trecut). Cam astia sunt pilotii care demonstreaza mereu ca sunt buni, iar ceilalti nu-i observa.
F1 nu inseamna doar fani vettel, Schumacher... Si nici atat nu e obligat un fan F1 sa se inchine in fata lor asa cum faci tu. Putem sustine pe oricine, putem spune orice despre oricine. De ce nu accepti ca e dreptul nostru si nu toti trebuie sa gandim ca tine sau cum vrei tu? Poti sa-ti spui parerea, o respectam, dar daca avem o alta parere nu inseamna ca suntem nisti idioti care n-au habar ce inseamna F1 sau motorsportul in general. Te simti mai bine cand spui asta despre noi, cei care sustine ca Vettel are noroc(chior)? Bun. Suntem noi, antivettel, niste retardati, dar tot ne pastram parerea ca Vettel a primit cadou un monopost foarte bun la care n-a contribuit cu nimic, reuseste doar sa-l tina pe trasa, are noroc, si cu asa monopost poti pleca si cu cinci tururi mai tarziu, ca tot intri in primii 5. Sunt 3-4 monoposturi care conteaza in cursa. Azi a contat Alonso, Kimi, Hamilton. Pe cine a depasit Vettel? Pe nici unul. Asa ca scuteste-ne ca "vai doamne, ce bun e vettel si cati idioti se uita la F1 de nu-i recunosc valoarea". Numai manelistii au valoare. Alonso n-are valoare, are talent, daruire si constanta.
Bafta!
Via Dex
LEGÉNDĂ s.f. 1. Povestire cu caracter fantastic sau miraculos, transmisă în special pe cale orală și bazată pe un fond istoric sau pe o închipuire mistică.
Ai grija ce cuvinte folosesti ca s-ar putea sa treci in intelegerea altora ca analfabet...........!
,,Kimi Raikkonen a câştigat Marele Premiu din Abu Dhabi la capătul unei curse memorabile..."
Felicitari Kimi!
Discutabile ,,conditiile normale de cursa"; aceasta a fost conditia pentru Abu-Dhabi, azi! In rest , fiecare cu subiectivismul si propria simpatie! O cursa frumoasa, pacat ca se incheie sezonul!
Vettel a passato
1. Pentru tine cei care au anumiti favoriti si tin cu ei la bine si la rau - sunt tigani. Pentru ca doar tiganii scot/produc "tiganisme". Asta e o manifestare rasista!!! Urat!!!! Halal impartialitate.
2. ca la usa cortului - iarasi rasism. Unde vezi tu insulte? Sau ca se jigneste cineva? Ca la usa cortului inseamna pentru tine acolo unde vorbeste toata lumea?
3. Unde scrie ca un argument trebuie sa fie vreo filosofie? Te crezi filosof?
4. De unde reiese ca daca eu spun ca astazi Alonso a fost mai bun, nu inseamna ca nu-l respect pe Vettel? L-am injurat? L-am scuipat pe german? Nu.
5. Daca ai fi impartial nu ai avea poza cu schumacher la avatar.
6. Nu stiu cum, dar iti cam dai cu dreptul in stangul. Vrei sa pari ceea ce nu esti. Eu as fi mult mai multumit daca i-ai lasa pe fiecare sa creada ceea ce vor sa creada, atat timp cat si noi te lasam sa crezi si sa-i respecti pe toti.
7. O tot dai cu insultele de parca te-a omorat cineva pe aici, cand nimeni nu te-a insultat, si n-ai insultat pe nimeni.
8. "cei care o tin pe a lor". Pai tu nu faci la fel? :))
Acum sa analizam un pic cursa si poate se gaseste p-aici cineva mai expreimentat ca mine si ma lamureste de ce la finalul celei de-a doua zone DRS doar pilotii Red Bull au incercat depasiri pe exterior???Webber chiar a avut de suferit din cauza asta,chiar de doua ori.Pe urma cum puteti spune ca Vettel a beneficiat de sprijinul unor piloti de la Marussia sau Caterham? Ce trebuiau sa-i faca Glock sau Kovalainen,sa intre-n el? Vettel a plecat de pe 24, a avut doua opriri la boxe si tot a terminat pe 3.Alonso a plecat de pe 6, in 3 viraje a ajuns pe 3, a abandonat Hamilton si a urcat pe 2, cu o oprire la boxe. Trageti singuri concluziile, si vedeti cine si de ce merita sa fie campion mondial anul asta.
urma un viraj pe stanga si imediat unul pe dreapta. Daca la finalul acelei linii drepte unde se angajau in depasire pe exterior ajungeau masinile una langa alta, chiar in viraj sa fie, inca nu e depasire dar ar fi avut interiorul pentru urmatorul viraj, unde puteau inchide odata ce treceau. Vettel chiar a depasit in modul acesta. Linia aia era prea scurta pentru drs-ul rbr. Vettel si Webber au gasit o solutie astfel, dar periculoasa. Daca ar fi putut depasi inca de pe lini aia dreapta ar fi facut-o.
si ar mai fi un etalon pentru pilotii care "scot totul"dintr-o masina slaba:Schumacher-Suzukka98
Apropo. Unde sunt cei ce doreau sa-l vada pe Vettel plecand din spatele plutonului, ca sa arate atunci ca este pilot, nu numai din pole position?
PS: Nu astept un raspuns. :)
oameni buni este vorba de formula 1, competitia automobilistica nr 1 in lume, competitia in care materialul de concurs conteaza mai mult decat pilotul ...nu poti compara doi piloti de la doua echipe diferite.
valoarea pilotului consta in a ajunge sa piloteze pentru o echipa de top si sa o faca cat mai aproape de perfectiune. Vettel o face destul de bine.
nu poti sa minimizezi sau anulezi valoarea unui pilot pentru ca el castiga cu o masina superioara, sau ca depaseste monoposturi ale unor echipe mai slabe..... tocmai pentru ca a ajuns sa piloteze pentru o echipa buna ii demonstreaza valoarea.
Domnilor, si fiabilitatea joaca un rol important in F1. Uitati-va ca masina lui Hamilton cedeaza din doua-n doua curse. Alonso nu prea s-a lovit de probleme tehnice de cand e la Ferrari.
Nu tin minte ca in ultimii trei ani sa se fi intimplat atatea incidente urmate de abandonuri intr-un singur concurs.
Regret abandonul lui Hamilton, din punctul meu de vedere el merita sa castige anul acesta la Yas Marina. A fost mult peste ceilalti competitori. Iarasi cedeaza ceva la masina. Pacat.
Kimi un pilot constant bun care a reusit sa isi pastreze calmul (chiar asa Kimi se enerveaza vreodata?) si sa gestioneze foarte bine cursa spre final cand Alonso facea tur dupa tur mai rapid.
Ferrari si Alonso se pare ca au facut totusi un pas inainte si au un regim de cursa foarte bun. A meritat ca mecanicii sa nu doarma doua nopti (daca stirea e adevarata?). Au gasit ceva pe liniile drepte care-i avantajeaza foarte mult. E insa o chestie interesanta la monoposturile Ferrari: nu sint in stare sa incalzeasca suficient pneurile decit dupa ce efectueaza 3-4 ture de pista. Poate de aici li se trag si locurile slabe din calificari. Dupa ambele iesiri ale SC Alonso si Massa aveau timpi execrabili care s-au imbunatatit semnificativ dupa doar cateva ture.
Despre Sebastian numai de bine. Sa ajungi de pe locul 24 pe 3 e o performanta foarte buna. Da, a fost avantajat de cele doua SC. I-au venit ca o manusa. Da, i-au cazut bine cele 7 abandonuri. Da, unii piloti nu si-au aparat corect sansele fata de Vettel. Dar a depasit pe Grosjean, Senna si Button. Acestia nu s-au dat la o parte din fata lui.
Poate ca meritul major in clasarea lui Vettel il are achipa care l-a retras de pe locul 24 de pe grila ca sa-i aduca modificari majore la monopost care sa avantajeze depasirile. Dar e nevoie si de un pilot care sa stie ce sa faca cu modificarile. Inainte de cursa nu as fi crezut ca Vettel va putea urca pe podium. Si uite ca a reusit.
Cum sa ajungi de pe locul doi de pe grila de start pe locul 5 intr-un singur tur. In locul lui Horner l-as pedepsi la vara si in loc de concediu l-as pune sa faca 100 de starturi/zi pana le invata cum trebuie.
1.nu am spus eu despre vreun user ca este tigan, aberezi. Daca te uiuti cu atentie vezi ca este intre ghilimele; am spus-o la figurat, deci nu interpreta ca atare.
2.unde vorbeste toata lumea are loc o dezbatere ca sa zic asa cu argumente pro si contra, Aici nu exista asemenea argumente.
3.cine a spus ca argumentul trebuie sa fie o filosofie???unde am zis eu asta? Eu am zis doar ca nu exista argumente.
4. Daca tu intelegi a respecta un pilot sau orice persoana prin faptul ca nu-l injuri sau scuipi, e problema ta.
5.Ce treaba are schumacher in toata discutia asta si in legatura cu GP-ul din Abu-Dhabi? Faptul ca am o poza cu el la avatar reprezinta doar faptul ca apreciez atat pilot. Daca aveam o poza cu fangio tot lipsit de impartialitate eram?
6.Nu cred ca ma contrazic in comentariile mele si nici nu vreau sa par altceva decat sunt. Tu intelegi numai ce iti convine tie din ce scriu eu. Faptul ca aduc niste contraargumente la ce scriu ceilalti nu inseamna ca nu le respect parerea ci doar prezint un alt punct de vedere, nu oblig pe nimeni sa tina cont de el sau sa se ralieze la opinia mea. Chiar vreau sa mi se aduca contraargumente si nu chestii de genu pe care le scri tu prin care analizezi comentariul meu ca fiind o ofensa la adresa celor spuse de tine sau altii.
7.Cine a zis ceva de insulte pe tema de azi? Tu comentezi in legatura cu alte posturi ale mele? Cand am vorbit de jignire ma refeream la faptul ca , comentariul tau a fost unul mai acid si nu vroiam sa ajungem la jigniri(ai zis undeva mai sus :"lasa-ne pe noi idiotii sau retardatii sa tinem cu alonso......" (nu reproduc tot ce ai postat). Nu am zis de nimeni ca e idiot sau retardat.
8.Care e aceea "a mea"? Ca am o parere contrara cu a ta in timp ce tu nu aduci niciun argument contra mea? Mai gandeste-te.
O zi buna!
Adu-ti aminte de abandonul lui Hamilton de la Shanghai din 2007.
In turul 20 cu 35 de ture inainte de final, dupa iesirea primului SC Vettel era la +25,161 secunde de liderul cursei Hamilton. Turul 20 e cel in care i-a cedat motorul lui Lewis. Vettel era pe pneuri soft noi noute iar in fata lui erau piloti care urmau sa mai faca un schimb de pneuri si sa treaca pe compozitia medie care confera un deficit de cca 1 secunda pe tur fata de pneurile soft. Cei din fata lui aveau deja pneurile soft pe masina de 20 de ture. Aici s-a facut diferenta.
Vettel revine intr-adevar pe locul 21 dar in fata sa toti pilotii trebuie sa mai treaca o data pe la boxe, iar avantajul major a fost ca toti cei 20 din fata lui erau bara in bara datorita SC. Echipa RBR a schimbat strategia din mers si le-a iesit totul perfect.
Fara primul SC si reactia pefecta a RBR nu vad cum ajungea Vettel pe podium.
La intrarea celui de-al doilea SC Vettel e pe locul 4 la +24,687 secunde de Kimi si la +14,422 secunde de locul trei ocupat de Jenson. Vettel tocmai si-a schimbat pneurile si are din nou softuri noi noute iar cei din fata lui sint pe medium de 9-11 ture si mai au de parcurs cu ele 16 ture. Avand in vedere ca mai erau doar 16 ture ca Seb sa-l ajunga din urma si sa-l depaseasca pe Jenson trebuia sa faca 16 ture cu cca o secunda mai rapide pe tur. Ar fi fost posibil ? Da, poate. Dar nu vom afla asta niciodata :)
Concluzie: ambele SC l-au ajutat pe Vettel sa castige pozitii fata de alti piloti. Strategia celor de la RBR a fost impecabila, lor li se datoreaza in mare parte pozitia pe podium insa si Vettel a mers bine. Putea Vettel sa ajunga pe podium fara cele doua SC ? Cred ca ipoteza este exclusa vazand ritmul de cursa al lui Mark care pe un tur era la fel de rapid ca si Seb! Asta cu "stiam ca o sa ajung pe podium" e o cioaca. Il contrazic desfasurarea concursului.Cine nu crede ceea ce am scris mai sus il rog sa revada cursa si momentele pe care le-am relatat mai sus.
A fost greseala lui,putea sa franeze acolo. Ce spui in schimb de San Marino si Europa 2005 ? Sau tot Europa 2003,unde a abandonat de pe primul loc si a pierdut 10 puncte ce s'au dovedit decisive la sfarsitul campionatului..
Nu uitati ca si Kimi a plecat din spate,de pe 17,si a castigat cu o depasire in ultimul tur,si nu l'a mai laudat nimeni asa cum il lauda toti acum pe Vettel ca de pe ultima pozitie a ajuns pe 3 (si cu 2 SC)
rai norocos
alo luptator
vet foarte bun si norocos
but adormit cum zicea ala de la fierari