În prezent, germanii testează noua unitate la fabrica din localitatea britanică Brixworth, versiunea finală urmând să fie finalizată în cursul acestui an. Una dintre cele mai mari temeri ale fanilor este că sunetul motoarelor nu va mai fi la fel de puternic, însă Andy Cowell, directorul executiv al departamentului de motoare Mercedes, afirmă că şi noile unităţi vor fi "galăcioase".
"Motoarele vor fi zgomotoase, dar va fi un zgomot dulce. Frecvenţa va fi mai mare şi motoarele vor fi zgomotoase. Când stăm în jurul lor pe bancul de probe nu este deloc linişte şi avem nevoie de dopuri de urechi.
Motoarele vor furniza un cuplu mult mai mare, în special la ieşirea din viraje. Maşinile vor avea mai multă putere decât aderenţă la ieşirea din viraje şi ne vom bucura de asta", a declarat britanicul. Mercedes anticipează ca noul motor va furniza circa 750 CP, aproximativ la fel de mult ca monoposturile actuale. Totuşi, sistemul Energy Recovery Systems (ERS) va furniza 161 CP pe parcursul a 33.3 secunde pe tur, de două ori mai mult decât actualul sistem KERS care poate fi utilizat doar 6.7 secunde pe tur.Via Mercedes
Ca veni vorba de motoarele din 2014, ce se mai aude de PURE? ultima veste era undeva de la sfarsitul lui August 2012, c-au franat dezvoltarea (adica au tras pe dreapta). Se duce naibii sandramaua sau continua proiectul?
Cam aceeasi intrebare si pentru Cossworth, n-am auzit sa dezvolte vreun V6, se retrag si ei dupa 2013? Ca daca da, ramanem doar cu 3 motoristi - Ferrari, Mercedes, Honda...nu suna bine.
Ca veni vorba doresc sa transmit "felicitarile" mele pentru lasitatea aratata de motoristi cu traditie in F1 si cu traditie in dezvoltarea de motoare turbo- precum Ford, Honda, Porsche (pentru cei care nu stiu, motoarele TAG campioane in 84 si 85, ani turbo, erau construite de PORSCHE)...vi s-a dat o sansa buna sa reintrati in circuit cu arme egale. V-ati facut ca ploua. Cu ploaia sa ramaneti.
*renault ai vrut sa zici :P
Despre ERS si stramosul lui, adica bineinteles KERS (si mai ales lipsa lui) sa ne explice Webber, ca el le stie cu de-astea. Kers nici macar nu era folost asa mult, dar pierderea lui insemna oricum adio podium. Daramite cu sistemul asta nou...dar nu-nteleg articolul - zice ca ERS poate fi folosit 33.3 sec, de doua ori mai mult decat KERS, care era 6.7 sec...asta insemana ca pana la urma ERS va fi folosit 13.3 sau 33.3 sec?
Indarat la motor, mi se pare ca-i totusi foarte inalt fata de ce se foloseste acum in F1. De fapt, pare mai inalt decat lung. Stai sa vezi spart de capete la anu' cu aerodinamica, influenta cocoasei caroseriei asupra aripii, portantei etc. Ehh, in sfarsit mai are Newey ceva de munca, poate da si el de data asta gherla la RBR.
Ne cam indepartam de traditia F1 cu noile motoare si sisteme. Dar nu ne indepartam de traditia F1 cand vine vorba de inovatie ce va fi implementata peste ani si la masinile de strada.