Constructorul francez are posibilitatea de a aduce schimbări la software-ul motorului, însă dezvoltarea tehnică a acestuia este puternic restricţionată de regulamentul tehnic, astfel că şansele ca Renault să recupereze terenul pierdut sunt relativ reduse. În plus, Renault au fost criticaţi dur de partenerii de la Red Bull Racing alături de care au câştigat titlurile mondiale din ultimii patru ani.
Toate aceste elemente au dus la decizia celor de la Renault de a căuta un cumpărător pentru divizia de motoare de Formula 1. Potrivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport, Renault s-a arătat dispusă să vândă fabrica de motoare de Formula 1 din localitata franceza Viry.
Oficialii francezi sunt nemulţumiţi atât de performanţele modeste, cât şi de criticile primite în presa internaţională, dar mai ales de costurile ridicate ale dezvoltării motoarelor.
Potrivit sursei citate, divizia de motoare pentru Formula 1 are un buget anual de 50 de milioane de euro, restul sumelor necesare fiind asigurate din contractele semnate cu Red Bull Racing, Lotus, Toro Rosso şi Caterham pentru furnizarea unităţilor. Şi aici există însă probleme, întrucât Renault a dezvăluit anterior că unele echipe sunt în întârziere cu plata facturilor.
Noile informaţii vin după ce presa internaţională a speculat insistent că Red Bull şi-ar putea dezvolta propriul motor din sezonul 2016, informaţie negată ulterior de oficialii campioanei mondiale.
@ PamPam, ai dreptate man.
Mercedes a cerut schimbarea motoarelor amenintand cu retragerea din F1.Prin urmare lor trebuie sa le multumim pentru aceste"minunate" curse de masini de spalat.Probabil ca aveau motorul dezvoltat din timp si era o ocazie unica sa castige campionatul, altfel era mult mai greu .
"Puţini ştiu că Renault a vrut să se retragă complet din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2009 după ruşinea reprezentată de scandalul Crashgate. În cele din urmă, şi-a retras doar sprijinul pentru echipa de la Enstone, transformată ulterior în Lotus, şi şi-a păstrat statutul de furnizor de motoare. Negocierile au fost însă dure: Renault a bătut cu pumnul în masă şi a spus răspicat că rămâne furnizor de motoare în Formula 1 doar dacă motoarele V8 de 2.4 litri sunt înlocuite cu unele mai “prietenoase” cu mediul înconjurător, mai apropiate de cele regăsite pe maşinile de serie ale francezilor.
Soluţia propusă a fost trecerea la motoare turbo V4, moment în care a venit rândul celor de la Ferrari să bată cu pumnul în masă pentru că, în mod oarecum ironic, italienii nu dezvolta niciun motor V4 pentru maşinile de serie (în fine, termenul “maşini de serie” este un pic forţat în cazul Scuderiei). În cele din urmă s-a ajuns la un compromis prin care Formula 1 a trecut la motoare turbo V6 de 1.6 litri."
Intreg articolul il gasesti pe blogul lu' Daniel Popescu: http://www.automarket.ro/blog/popescu/formula1/noile-motoare-v6-turbo-din-formula-1-un-rau-necesar/.
Stii tu ceva de Mercedes dar nu e chiar ceea ce stii tu... Mercedes s-a gandit la retragerea din F1 dar seful diviziei Mercedes motorsport, Dieter Zetsche, a respins aceasta idee din start deoarece omul crede ca Formula 1 e cea mai buna platforma competitiva de marketing.
Nu stiu cum sa explic ce idee am eu, dar tot timpul m-am gandit ca cineva de acolo, gen o echipa discuta diferite idei despre cum sa fie aceste motoare si care-i scopul lor. Pentru F1 sa fie X, pentru GPx sa fie Y. Dar F1 sa fie cea mai puternica varianta pentru ca... bai este F1 si nu divizia de fraieri H a motorsportului. Problema reala este ca Formula 1 in sine nu este o formula pentru masini de serie. Imi cer scuze dar nu am vazut masini de serie care sa arate ca o masina de Formula 1 si sa aiba performante comparabile cu asa ceva. Plus, Formula 1 pentru mine este o modalitate de a studia diferite tehnologii si mai ales de a impinge barierele tehnologice. Da evident costa dar se merita.
Problema reala nu este neaparat ce fel de motoare motorizeaza aceste monoposturi si mai ales, cum trebuie sa fie un monopost in sine pentru clasa regina a motorsportului. Daca ignoram prostia aia de nas care este oribila, ajungem la idea ca trebuie sa consume mai putin combustibil si nu mai pot realimenta pentru ca... nu stiu exact idea oficiala dar sigur este o tampenie. Daca nu mai realimenteaza nu inteleg de ce mai trebuie sa schimbe pneurile... ce este asa de greu sa faca niste pneuri mai durabile? Am terminat cu realimentarea, s-o terminam cu trecerea pe la boxe ce mare smecherie. Dupa care s-o terminam si cu echipajul de la boxe ca-s in plus si gata s-au mai redus niste bani. Asta din pacate nu este o solutie. Si realitatea este ca vin niste echipe ca Caterham, care desi au un buget mic mititel, nu-s in stare de nimic. Si dupa ce nu-s in stare de nimic... mai si strica banii degeaba. La fel si Marussia si altele. Scuze dar mai multe echipe nu inseamna neaparat nici calitate nici cantitate si nici spectacol. Daca cei care se uita la Formula 1 vor spectacol gen din acest sezon, ala nu-i spectacol este cu totul altceva. Formula 1 trebuie sa fie despre un singur lucru: Viteza. Si sa aiba legatura cu VITEZA, si sa se discute numai despre VITEZA. Adica pachetul monopost + pilot sa fie cat mai aproape de perfectiune. Evident sunt piloti mai rapizi si unii mai inteligenti. A avea viteza nu inseamna a apasa ca prostul pe pedela de acceleratie ci inseamna cu totul altceva, inseamna a vedea trasa optima si de o folosi, tura dupa tura.
Referitor la cei de la Ferrari, sa-i ignoram pentru ca de multi ani iau decizii proaste. Nu este nimic rau spus, pur si simplu, managementul superior nu mai este de mult capabil de a lua deciziile corecte pentru echipa, ca dovada rezultatele din ultimii cinci ani... care nu exista.