Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, un prim test de motor efectuat cu un singur cilidru la sediul Renault Sport a furnizat rezultate încurajatoare. Astfel, simulările indică faptul că o versiune completă a noului motor ar fi cu numai 20 de cai putere mai slabă decât unitatea de propulsie Mercedes.
Totuşi, dezvoltarea unei versiuni complete pentru unitatea de propulsie este ingreuntată de investiţiile financiare necesare, estimate la aproximativ 115 milioane de euro, şi care trebuie aprobate de conducerea executivă a constructorului francez.
Lotus costă aproape 43 de milioane de euro
Între timp, Renault este în negocieri avansate pentru achiziţionarea echipei Lotus, iar Bernie Ecclestone a anunţat că o decizie finală va fi luată în această săptămână, însă sursele Autosport afirmă că aceasta va fi amânată până la sfârşitul lunii septembrie.
Costurile unei achiziţii ar fi de aproximativ 43 de milioane de euro pentru un pachet de 80% din acţiuni, restul de 20% din acţiuni urmând să rămână în posesia actualului proprietar, fondul de investiţii Genii Capital.
Posibil parteneriat pentru motoare cu Sauber
Renault a sugerat anterior că menţinerea unui parteneriat cu Red Bull în 2017 este puţin probabilă, iar francezii au nevoie de cel puţin încă un client, chiar dacă vor achiziţiona Lotus.
Sursele Autosport indică un posibil parteneriat cu Sauber, întrucât echipa elveţiană nu este mulţumită de modul în care evoluează contractul cu Ferrari, mai ales că va primi abia în Belgia primele îmbunătăţiri ale motorului. De altfel, Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault Sport, s-a întâlnit cu Monisha Kaltenborn, şefa Sauber, în dimineaţa cursei de la Hungaroring.
În paralel, Ferrari ar putea furniza motoare pentru Toro Rosso, pentru a înlocui astfel pierderea suferită de trecerea celor de la Sauber la un constructor rival.
Via Autosport (necesită abonament)
Comentarii (1)