Presă: Alonso a crezut că este în 1995 după accidentul de la Barcelona

de Daniel Popescu
Joi, 05.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso a crezut că se află în anul 1995 şi că este pilot de karting în momentul în care s-a trezit după accidentul suferit la Barcelona, potrivit presei spaniole.

Sunt Fernando, pilotez karturi şi vreau să fiu un pilot de Formula 1.

Fernando Alonso
Pilot McLaren
Fernando Alonso a anunţat marţi că nu va concura în Marele Premiu al Australiei din 15 martie, ca urmare a unui sfat primit din partea medicilor după accidentul suferit în testele de la Barcelona.

McLaren a susţinut în permanenţă că toate analizele medicale au demonstrat că spaniolul nu a suferit niciun fel de leziune, însă o serie de informaţii publicate în presa internaţională sugerează că echipa britanică ascunde elemente esenţiale ale incidentului.

Cel mai recent, publicaţia spaniolă El Pais a relatat în ediţia de joi că, în momentul în care s-a trezit la spital după accident, Alonso a crezut că este doar un pilot de karting care aspiră la un loc în Formula 1. "Sunt Fernando, pilotez karturi şi vreau să fiu un pilot de Formula 1", a spus Alonso în momentul în care s-a trezit, potrivit sursei citate.

Cel mai probabil, spaniolul credea că se află în anul 1995, pe vremea când avea doar 13 ani.

▶ Accidentul lui Fernando Alonso în imagini
▶ Video: Simularea accidentului lui Alonso de la Barcelona
▶ McLaren: "Cauza accidentului lui Alonso a fost vântul imprevizibil"

Dacă un avion se prăbuşeşte şi există cel mai mic risc ca acesta să fi avut loc din cauza unei defecţiuni la un sistem, alte avioane de acest tip nu mai sunt permise în aer.

Sef de echipa
Informaţiile vin la numai o zi după ce postul de televiziune Sky Italia a relatat că Alonso ar fi dezvăluit prietenilor apropiaţi că ar fi suferit un şoc electric de 600 W în momentul producerii accidentului, însă informaţia nu a putut fi verificată.

Numeroasele neclarităţi cu privire la accidentul lui Alonso, despre care McLaren susţine că a fost provocat de o rafală puternică de vânt, a trezit nemulţumirea echipelor rivale.

Publicaţia germană Sport Bild susţine că unele echipe ameninţă cu boicotarea Marelui Premiu al Australiei în lipsa unor informaţii oficiale despre această situaţie.

"Dacă un avion se prăbuşeşte şi există cel mai mic risc ca acesta să fi avut loc din cauza unei defecţiuni la un sistem, alte avioane de acest tip nu mai sunt permise în aer. F1 a avut noroc că nu s-a întâmplat nimic serios cu sistemele hibride. Dacă unul dintre piloţii mei ar fi avut un accident, aş invita toate echipele să studieze datele. Honda trebuie să furnizeze răspunsuri celor de la FIA", a declarat un şef de echipa care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Via El Pais, GMM

Comentarii (20)

  • Ferrari
    Sta cate un "ziarist" intins pe pat si in timp ce smotoceste stromoleagul invartosat descopera declaratiile lui Alonso(ma refer la mirabolantul de la El Pais).... Maine poimaine o sa aflam ca s-a crezut Madona si ca pilota Enterprise sau ca era personajul principal din Madagascar sau Cei trei Muschetari...... Deja atatea zvonuri/barfe si minuni au aparut in presa incat sunt ferm convins ca se poate scrie un manuscris de 6666 de pagini care sa inglobeze toate aceste minuni!
    13 18
  • daniel
    In primul rand ra constinent pe pista dupa accident prin urmare nu avea cum sa se "trezeasca" la spital. In al doilea rand la 13 ani nu prea ai barba pe care o are Fernando.
    Tot o dati cu "şoc electric de 600 W". Asa ceva nu exista. Nu e in wati ci in volti. Esential e cat timp a fost supus socului si intensitatea curentului. Restul e ... can can.
    21 13
  • Ha,ha,ha...
    Chiar nu conteaza ce e fabulatie si ce nu,ce este cert,e ca nu va participa la prima cursa,cel putin as spune eu!Acum ca a fost un soc electric,ca impactul a fost mai puternic decat a parut,ca nu mai vrea el la McLaren.....ceva oricum nu e bine,si nu e bine medical,altfel nu apareau discutii si ingrijorare din partea celor ce participa in/la F1 !
    11 5
  • F1 Vision
    Sunt de acord cu @Daniel: "Nu exista nici un soc electric de 600W". De fapt nu exista nici MGU-K, nici orice altceva. Va invit sa urmariti un interviu luat lui Daniel, in care explica foarte clar acest lucru: https://www.youtube.com/watch?v=668S5Zhtk2I.
    3 11
  • adidor77
    mda... si marmota invlea ciocolata.... Asta parca e o stire din can can. Jurnalisti de nici 2 bani :(((
    4 3
  • Tracto
    va rog sa va uitati la accidental lui Webber din Valencia cand a lovit Caterham-ul din spate sau chiar cel al lui Alonso din Brazilia 2003.

    Alea sunt accidente serioase. Ce a patit el aici este o usoara lovitura nici macar nu au sarit rotile din sasiu de pe partea dreapta. asta inseamna ca a fost un impact usor.

    Este clar ca Alonso a patit ceva inainte sa intre in zid. ESTE CLAR ca era inconstient la sosirea echipei medicale. UITATI-va pe pozele de la fataloculu si o sa vedeti ca nu reactiona la ce comisarii ii spuneau sau la semne. De asemenea doctorul I-a ridicat viziera . Alonso era complet inconstient, altfel ar fi iesit singur din masina fara nici o problema. Sunt fotografi care spun ca Alonso si-ar fi miscat brusc capul intr-o parte inainte sa o ia spre zid.

    Dupa un asemenea impact nu numai ca poti iesi singur din masina fara nici o problema nici nu se pune problem participarii la un grand prix. Clar Alonso a suferit o electrocutare ceva...... Nu mai fabulati. Presa nu fabuleaza. Fiti rationali. McLaren nu va recunoaste niciodata pentru ca este practice vatamare corporala din culpa si neglijenta .

    Pt colegul care zice ca la 13 ani nu putea sa aiba barba ... Crezi ca daca esti inconstient si ai pierderi de memorie si te trezesti in spital primul lucru te uiti in oglinda si zici oare de unde am barba asta. Crezi ca esti in stare sa te ridici din pat imediat ? El a in pat tot timpul si inconjurat de personal medical si asta a fost primul lucru care l-a spus cand s-a trezit. ITi garantez ca nu s-a uitat in oglinda intai si dupa a zis .... aaa sunt Fernando si am 13 ani. Ma faceti sa rad.
    21 6
  • ANAKONDA
    Puterea în' fizică' măsoară rata la care se transferă energia,si se masoara in watti,de acolo si socul(textual apare electric) la care a fost supus ,cam aici se refera articolul.
    Unitatea de măsură pentru putere este watt-ul,si daca defectiunea este la MGU-K si acesta tot kwatti produce sau cai putere pe intelesul nostru mai popular
    8 6
  • Alonso si-a revenit dupa ce a vazut o poza cu Vettel. Amintirile l-au coplesit asa ca are nevoie de o pauza in prima cursa.
    19 12
  • dupa cum arata accidentu,l a pierdut aderenta la o iesire obisnuita marca alonso in afara liniei albe (galbene etc)
    0 0
  • mercedes
    nu mai comparati voi accidentele (cand webber a zburat nu stiu cum, etc.). Conteaza mult cum se deruleaza un accident (iti sare ceva in cap sau nu, pozitia corpului din momentul impactului si multe altele).

    Poate fi un accident care sa arate infiorator dar respectivul sa scape cu bine pentru ca au trecut pe langa el toate chestiile nasoale. Da, a zburat o masina peste capul lui Webber.... Poatea sa zboare si un bloc, daca nu l-a atins e egal cu zero.

    La fel, un accident aparent banal poate fi foarte grav pentru pilot. 30 g nu sunt putini, conteaza mult si durata la care a fost supus corpul la acei 30 g. Daca masina nu s-a rupt ... e de rau. Pentru ca asta inseamna ca energia de impact i-a fost transferata pilotului ..... A fost un impact lateral si poate ca masina e mult mai rezistenta lovita astfel
    0 0
  • Nu pot sa tzin cu Alonso. Nu mai ma pot chinui. O sa scapati de mine, nu voi mai fi atat de activ pe forum, cata vreme Alonso e la Mclaren. Dar de disparut de tot nu voi disparea, dar n-are rost sa pun atata suflet cand il detest pe pilotul acesta. Stiu ca e pilot Mclaren si ca e bun, dar n-am cum sa tzin cu el. Imi vine sa vomit, ca si cum as incerca sa ingerez otrava cu forta.
    8 27
  • F1 Vision
    Este evident ca pentru fanul McLaren obisnuit, este imposibil de acceptat ca accidentul lui Alonso este vina masinii, si nu a pilotului. Vorba aia, nici nu se stia de accident si cativa fani deja incepusera cu "Alonso a busit monopostul, ca Button sa un testeze", "Alonso a vrut mai mult timp de testare" si asa mai departe. Era evident de atunci ca fanii McLaren nu vor accepta nici o explicatie oricat de logica ar parea, atata timp cat este impotriva credintei lor, ca monopostul nu a fost de vina. Dennis a spus foarte clar, ca monopostul nu a fost de vina pentru acest accident, dar din pacate pentru declaratia lui, FIA a prezentat deja schema pachetului motor, si a aratat foarte clar unde este situata unitatea MGU-K, pentru ca arata pe cat posibil ce cei de la McLaren neaga cu disperare. Pachetul MGU-K este situat exact in spatele pilotului, de aia Alonso a spus ca a simtit furnicaturi pe sira spinarii, distanta dintre unitatea MGU-K si el era de cativa cm (poate 5 cm cu indulgenta). Unitatea MGU-K s-a descarcat, cine stie din ce motive, si fiind atat de aproape de pilot, nici nu avea cum sa nu-l afecteze. Ce probabil l-a scapat de socuri mai mari, a fost materialul din care este construit acel perete, ma gandesc la fibra de carbon + alte aliaje. Fiind fibra de carbon, este natural ca s-a imprastia pe suprafata, descarcarea in sine, imprastiata pe o sufrata de contact mai mare, probabil l-a salvat pe Alonso de alte probleme, vorbind de sira spinarii, se puteau intampla lucruri ceva mai serioase decat o simpla inconstienta de moment (pierderea memoriei de scurta si foarte scurta durata este ceva obisnuit in astfel de cazuri).

    Este evident pacat ca cei de la McLaren nu au curajul sa prezinte firul evenimentului, dar sunt sigur ca celelalte echipe au intrebat forul FIA despre aceste accident. Scuze cu pala de vant este cei care nu au trecut inca in clasa a V-a, si care nu au auzit niciodata de energie cinetica, si care cand aud de soc electric se gandesc doar la circuite electrice.. in prostia lor nu cred ca exista si alte alte tipuri de interactiuni sau descarcari.

    Cat despre Alonso, sper sa fie ok, cam ciudat ca i-au pus viata in pericol dar deh... treaba lui, stie mai bine ce vrea.
    11 3
  • Au mama ce explicatie agramata (ca sa nu spun altfel!)
    ANAKONDA
    "Puterea în' fizică' măsoară rata la care se transferă energia,si se masoara in watti,de acolo si socul(textual apare electric) la care a fost supus"
    In primul rand depinde despre ce putere electrica vorbesti. Nu toate se masoara in W.
    Cat despre "rata la care se transfera energia" ... asa ceva deocamdata nu exsita!
    Repet: nu puterea curenteaza un organism viu ci tensiunea si mai ales curentul care trece prin organism.
    Ceea ce se presupune ca s-a intimplat cu Alonso e similar cu atingerea cu doua degete a borbei unei baterii de putere mare.
    Daca faci asta la o baterie de 12V de putere mica vei simti doar o mica furnicatura. Nimic grav.
    Daca insa incerci asta la baterii de masina vei vedea ca totul in jurul tau incepe sa aiba stele ... nu neaparat verzi.
    4 4
  • qwerty
    Tensiunea (voltajul) te ciupeste, putererea (masurata in watti) te raneste.
    Pielea umana are rezistenta electrica deci daca tensiunea e prea mica atunci chiar daca puterea e mare nu te curentezi pentru ca pielea se comporta ca o izolatie. Ex bateriile auto au putere mare dar pentru ca tensiunea e mica (12v) nu te curentezi deloc.
    Alt ex: taserele electrice au tensiunea foarte mare 50000 V incat sa poate trece prin piele si dor a dracului de tare dar au puterea foarte mica si drept urmare simti doar durere nu te pot omora sau rani.
    Deci te raneste puterea cu conditia ca voltajul sa fie suficient de mare incat sa poata trece curentul prin piele.
    0 1
  • Ferrari
    @Mircea, big lol dude!
    1 2
  • Puterea in fizica are o formula pe care mereu o...UIt !
    1 1
  • De regula informatiile presei vin din surse iar cine nu cunoaste sensul cuvantului sursa poate interpreta orice, problema e ca alonso este anuntat oficial absent la marele premiu iar asta spune totul.
    2 1
  • mobius
    Asa dupa cum reiese din comentariile din presa si de pe bloguri, Alonso a suferit de pe urma unui soc electric cauzat de unitatea de recuperare a energiei. Am mai spus intr-un comentariu anterior ca Alonso, venind la McLaren (unde este inca Ron Denis), a tras o carte otravita. Din pacate acest lucru s-a adeverit si contrar unor pareri care sustin ca ar fi vorba de teorii ale conspiratiei, eu ma intreb totusi de ce de atatia ani nu s-a intamplat asa ceva la nici un pilot si la nici o echipa decat acum la McLaren (care nu este o echipa oarecare) si tocmai lui Alonso. Mare pacat pentru el si as spune fara sa gresesc, criminalitatea are multe si nuantate fatete. Din pacate aceasta criminalitate in dimensiunile ei disimulate nu intereseaza pe nimeni, sau este scoasa in evidenta in masura in care cel interesat are puterea de a o face. M-as bucura pentru Alonso si pentru sport, in masura in care acesta mai reprezinta ceva in aceasta lume, ca acest "incident" sa nu afecteze sanatatea lui si sa il mai vedem evoluand in curse cu aceeasi motivatie si incredere. Nu pot sa nu fac o analogie intre cazul lui Sena si acest caz mai nou al lui Alonso, asta in privinta modului de a elimina un pilot. In privinta cauzelor care au provocat "incidentele" respective, nu vom afla nimic nici in cazul lui Alonso, asa cum nu am aflat pana acum nimic nici in cazul lui Sena (Dumnezeu sa-l odihneasca). Mare pacat, lumea asta se duce de rapa.
    2 2
  • E un luptător și cu siguranță va face totul ca să fie și mai bun. Deja a început pregătirea pentru a doua cursă din sezon.
    Sănătate! Forza Alonso!
    5 1
  • bernie
    Daca exista o vina a echipei la accidentul lui alonso atunci este a celor de la honda nicidecum a celor de la mclaren...ei sunt responsabili cu motorul si sistemele hibride nu mclaren...probabil ca cei de la honda refuza sa iasa cu declaratii la presa si in consecinta ron dennis isi asuma acest lucru...honda a revenit cu multi bani si mari asteptari la mclaren si nu doreste sa faca mare tam tam pe seama acestui accident al lui alonso...totusi fia ii poate obliga sa ii transmita toate datele necesare ptr a elucida acest accident dar asta nu inseamna ca publicul va afla integral adevarul...poate doar o mica parte din adevar...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru