McLaren a susţinut în permanenţă că toate analizele medicale au demonstrat că spaniolul nu a suferit niciun fel de leziune, însă o serie de informaţii publicate în presa internaţională sugerează că echipa britanică ascunde elemente esenţiale ale incidentului.
Cel mai recent, publicaţia spaniolă El Pais a relatat în ediţia de joi că, în momentul în care s-a trezit la spital după accident, Alonso a crezut că este doar un pilot de karting care aspiră la un loc în Formula 1. "Sunt Fernando, pilotez karturi şi vreau să fiu un pilot de Formula 1", a spus Alonso în momentul în care s-a trezit, potrivit sursei citate.
Cel mai probabil, spaniolul credea că se află în anul 1995, pe vremea când avea doar 13 ani.
▶ Accidentul lui Fernando Alonso în imagini
▶ Video: Simularea accidentului lui Alonso de la Barcelona
▶ McLaren: "Cauza accidentului lui Alonso a fost vântul imprevizibil"
Numeroasele neclarităţi cu privire la accidentul lui Alonso, despre care McLaren susţine că a fost provocat de o rafală puternică de vânt, a trezit nemulţumirea echipelor rivale.
Publicaţia germană Sport Bild susţine că unele echipe ameninţă cu boicotarea Marelui Premiu al Australiei în lipsa unor informaţii oficiale despre această situaţie."Dacă un avion se prăbuşeşte şi există cel mai mic risc ca acesta să fi avut loc din cauza unei defecţiuni la un sistem, alte avioane de acest tip nu mai sunt permise în aer. F1 a avut noroc că nu s-a întâmplat nimic serios cu sistemele hibride. Dacă unul dintre piloţii mei ar fi avut un accident, aş invita toate echipele să studieze datele. Honda trebuie să furnizeze răspunsuri celor de la FIA", a declarat un şef de echipa care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
Via El Pais, GMM
Tot o dati cu "şoc electric de 600 W". Asa ceva nu exista. Nu e in wati ci in volti. Esential e cat timp a fost supus socului si intensitatea curentului. Restul e ... can can.
Alea sunt accidente serioase. Ce a patit el aici este o usoara lovitura nici macar nu au sarit rotile din sasiu de pe partea dreapta. asta inseamna ca a fost un impact usor.
Este clar ca Alonso a patit ceva inainte sa intre in zid. ESTE CLAR ca era inconstient la sosirea echipei medicale. UITATI-va pe pozele de la fataloculu si o sa vedeti ca nu reactiona la ce comisarii ii spuneau sau la semne. De asemenea doctorul I-a ridicat viziera . Alonso era complet inconstient, altfel ar fi iesit singur din masina fara nici o problema. Sunt fotografi care spun ca Alonso si-ar fi miscat brusc capul intr-o parte inainte sa o ia spre zid.
Dupa un asemenea impact nu numai ca poti iesi singur din masina fara nici o problema nici nu se pune problem participarii la un grand prix. Clar Alonso a suferit o electrocutare ceva...... Nu mai fabulati. Presa nu fabuleaza. Fiti rationali. McLaren nu va recunoaste niciodata pentru ca este practice vatamare corporala din culpa si neglijenta .
Pt colegul care zice ca la 13 ani nu putea sa aiba barba ... Crezi ca daca esti inconstient si ai pierderi de memorie si te trezesti in spital primul lucru te uiti in oglinda si zici oare de unde am barba asta. Crezi ca esti in stare sa te ridici din pat imediat ? El a in pat tot timpul si inconjurat de personal medical si asta a fost primul lucru care l-a spus cand s-a trezit. ITi garantez ca nu s-a uitat in oglinda intai si dupa a zis .... aaa sunt Fernando si am 13 ani. Ma faceti sa rad.
Unitatea de măsură pentru putere este watt-ul,si daca defectiunea este la MGU-K si acesta tot kwatti produce sau cai putere pe intelesul nostru mai popular
Poate fi un accident care sa arate infiorator dar respectivul sa scape cu bine pentru ca au trecut pe langa el toate chestiile nasoale. Da, a zburat o masina peste capul lui Webber.... Poatea sa zboare si un bloc, daca nu l-a atins e egal cu zero.
La fel, un accident aparent banal poate fi foarte grav pentru pilot. 30 g nu sunt putini, conteaza mult si durata la care a fost supus corpul la acei 30 g. Daca masina nu s-a rupt ... e de rau. Pentru ca asta inseamna ca energia de impact i-a fost transferata pilotului ..... A fost un impact lateral si poate ca masina e mult mai rezistenta lovita astfel
Este evident pacat ca cei de la McLaren nu au curajul sa prezinte firul evenimentului, dar sunt sigur ca celelalte echipe au intrebat forul FIA despre aceste accident. Scuze cu pala de vant este cei care nu au trecut inca in clasa a V-a, si care nu au auzit niciodata de energie cinetica, si care cand aud de soc electric se gandesc doar la circuite electrice.. in prostia lor nu cred ca exista si alte alte tipuri de interactiuni sau descarcari.
Cat despre Alonso, sper sa fie ok, cam ciudat ca i-au pus viata in pericol dar deh... treaba lui, stie mai bine ce vrea.
ANAKONDA
"Puterea în' fizică' măsoară rata la care se transferă energia,si se masoara in watti,de acolo si socul(textual apare electric) la care a fost supus"
In primul rand depinde despre ce putere electrica vorbesti. Nu toate se masoara in W.
Cat despre "rata la care se transfera energia" ... asa ceva deocamdata nu exsita!
Repet: nu puterea curenteaza un organism viu ci tensiunea si mai ales curentul care trece prin organism.
Ceea ce se presupune ca s-a intimplat cu Alonso e similar cu atingerea cu doua degete a borbei unei baterii de putere mare.
Daca faci asta la o baterie de 12V de putere mica vei simti doar o mica furnicatura. Nimic grav.
Daca insa incerci asta la baterii de masina vei vedea ca totul in jurul tau incepe sa aiba stele ... nu neaparat verzi.
Pielea umana are rezistenta electrica deci daca tensiunea e prea mica atunci chiar daca puterea e mare nu te curentezi pentru ca pielea se comporta ca o izolatie. Ex bateriile auto au putere mare dar pentru ca tensiunea e mica (12v) nu te curentezi deloc.
Alt ex: taserele electrice au tensiunea foarte mare 50000 V incat sa poate trece prin piele si dor a dracului de tare dar au puterea foarte mica si drept urmare simti doar durere nu te pot omora sau rani.
Deci te raneste puterea cu conditia ca voltajul sa fie suficient de mare incat sa poata trece curentul prin piele.
Sănătate! Forza Alonso!