Producătorul italian va furniza un concept de astfel de pneuri pe monopostul cu care Lotus va participa miercuri la sesiunea de teste. Obiectivul testului este un exerciţiu de design cu privire la modul în care ar putea arăta monoposturile de Formula 1 echipate cu astfel de pneuri, în timp ce performanţa efectivă a pneurilor va avea un rol limitat.
Cu alte cuvinte, Pirelli încearcă să convingă echipele de Formula 1 să adopte pneuri cu jante de 18" sau chiar mai mari în viitorul apropiat.
Formula 1 analizează de mai mult timp oportunitatea de a trece la pneuri cu jante de 18", în locul actualelor cauciucuri de 13", întrucât acestea sunt mai relevante pentru industria maşinilor de serie. De altfel, Michelin a intenţionat să revină în Formula 1 în sezonul 2014 numai dacă ar fi putut introduce pneuri de 18" începând din 2016, iar echipele analizează o astfel de schimbare în perspectiva sezonului 2017."Pneul de 13" nu mai este relevant pentru şoferii de zi cu zi, pentru că până şi pneurile de 18" sunt standard în ziua de azi, aşa că în anii care vin putem avea pneuri chiar şi mai mari în Formula 1. Pentru a sublina rolul Formulei 1 de banc de probe pentru viitoare soluţii, credem că este în beneficiul tuturor să existe o legătură directă între pneurile de pe maşinile de stradă şi cele de competiţie", a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pirelli susţine însă că nu va face presiuni pentru introducerea unor pneuri de 18" în Formula 1, dacă echipele nu vor fi de acord cu această schimbare majoră de regulament.
Via Pirelli
Comentarii (0)