În urma discuţiilor cu echipele, schimbările nu vor mai avea rolul de a scădea numărul de intrări la boxe, ci vor fi efectuate doar din motive de securitate şi doar pentru Marele Premiu al Canadei din luna iunie.
Propunerea producătorului italian este de înlocui oţelul din structura pneurilor cu kevlarul, o fibră sintetică utilizată şi anul trecut pe pneuri. Scopul acestei schimbări este de a evita delaminarea pneurilor, după ce Lewis Hamilton şi Paul di Resta au avut astfel de probleme în ultima perioadă.
Conform regulamentului tehnic, Pirelli are nevoie doar de acordul forului mondial pentru această modificare, însă Force India, Lotus şi Ferrari şi-au exprimat rezervele în acest sens de teama că modificările vor influenţa performantele monoposturilor, echipa indiană fiind şi cea mai vehementă.
Se anticipează că, în urma modificărilor, temperatura pneurilor spate va scădea cu 10 grade Celsius, ceea ce va avantaja în special Mercedes. Este greu de crezut că cei de la Red Bull Racing, care au criticat vehement noile pneuri, vor obţine un spor de performanţă, întrucât echipa are probleme în special cu cauciucurile de pe puntea faţă.
Via Autosport
Cum justifica FIA schimbarea pneurilor daca regulamentul spune una? Prin dorinta celor de la Red Bull?
BLAT! Hoooottiii!
E ca si cum te-ai duce sa alergi la maraton, dar o faci in picioarele goale. Pierzi! Pentru ca nu poti alerga in picioarele goale. Si in plus trebuie sa-ti alegi niste adidasi confortabili, care sa-ti permita sa dai totul din tine sau, daca ai doar un tip de adidasi, trebuie sa-ti adaptezi ritmul in functie de materialul pe care-l ai(asa cum ar trebui sa faca echipele in F1).
Ideal ar fi sa castige cel mai bun pilot, dar asta doar in Formula Renault, unde toata lumea concureaza cu aceeasi masina si doar pilotul face diferenta. Insa in Formula 1 batalia se da pe mai multe planuri: cat de bun este pilotul, cat de performant este motorul, cat de buna este aerodinamica, si acum cat de bine se gestioneaza pneurile. Asa ca ar trebui sa ne relaxam si sa ne bucuram de spectacolul de pe pista. Iar 2014 va fi un sezon de-a dreptul incendiar zic eu ;)
Am zis eu ca nu sunt important pneurile? Doar ca din 2012 incoace se pune PREA mare accent pe pneuri. Ai vazut formula 1 din ani 98' incoace? Ma indoiesc, tu te uiti la formula 1 de cand a venit alonso la ferarri. Nu are rost sa dau prea multe explicati ca oricum pricepi ce vrei tu. Hai pa!
Da-o naibii de treaba ca prea bate la ochi faptul ca sunt interese financiare, nu se mai cauta sportivitate aici...