Contractul celor de la Pirelli pentru furnizarea pneurilor în Formula 1 urmează să expire la sfârşitul acestui sezon, iar producătorul italian aşteaptă o decizie din partea echipelor cu privire la prelungirea acestuia.
Situaţia este însă complicată şi de scăderea drastică a vânzărilor de maşini din Europa, care ar putea determina acţionarii Pirelli să renunţe complet la Formula 1 dacă costurile sunt prea ridicate.
"Suntem o companie europeană şi când trebui să iei decizii dificile şi să reînnoieşti un proiect major precum Formula 1 trebuie să vorbeşti cu consiliul de administraţie. Am prezentat consiliului un document luna trecută, iar ei revizuiesc din nou proiectul."
"Nu este decizia mea dacă Pirelli rămâne în Formula 1, decizia este a acţionarilor companiei. Credem că sportul este o bună platformă, dar marile companii sunt sub presiune. Am făcut o propunere pe care o putem susţine în actualul climat de afaceri şi dacă va fi acceptată va fi bine. Dacă nu, trebuie să ştim că nu este acceptată", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.Hembery a evitat să anunţe un termen limită până la care Pirelli va aştepta un răspuns final din partea echipelor, însă admite că decizia trebuie luată cât mai repede.
"Aş spune că timpul este esenţial. Nu putem aştepta la infinit. Am o idee despre termenul limită şi am solicitat echipelor să dedida rapid ce vor să facă", a adăugat el.
Situaţia este complicată şi de faptul că o eventuală retragere a celor de la Pirelli ar lăsa foarte puţin timp pentru alegerea unui nou furnizor până la startul sezonului următor, mai ales că acesta va veni cu numeroase schimbări de regulament. Presa internaţională speculează că producătorul sud-coreean Hankook este interesat să furnizeze cauciucuri anul viitor.
Via Reuters
Asa cum am mai zis daca se iau 100 de fani F1,din intreaga lume si ii pui sa aleaga intre ceeea ce ofera acum Pirelli,prin gumele lor in F1 si ce oferea Bridgestone,prin aceea monotonie de la inceput la sfarsit,95% dintre ei ar alege,spectacolul si diversitatea oferita de Pirelli!
2 producatori,nu mai pot fi in F1,datorita costurilor mult prea ridicate,la fel si cu alimentarea,doar ca la ,alimentare,mai intervine si factorul risc,in conditiile in care ai KERS si din 2014,ale "unitati"generatoare de calcura,care nu ar face casa buna cu un strop de combustibil pe masina!A nu se uita cazurile cand se leca cu furtunul de alimentare pe monopost!
Iti voi raspunde printr-un comentariu pe care prima data l-am scris in urma cu un an:
"Nu cred ca 2009 si 2010 au fost plictisitori. La fel si 2008, sau 2007. Poate acum sunt mai multe depasiri, dar nu ai luat in considerare DRS-ul, care a fost introdus o data cu pneurile Pirelli.
Inteleg ca pneurile sa se degradeze, dar nu mi se pare normal sa nu poti face 3 ture rapide consecutive in calificari."
http://www.automarket.ro/formula1/schumacher-critica-dur-pneurile-pirelli-nu-putem-pilota-la-44348.html