Anterior, producătorul italian refuzase insistent să facă modificări sub pretextul că acestea ar putea avantaja anumite echipe, iar directorul de motorsport Paul Hembery nu exclude ca Red Bull să rezolve o parte din problemele debutului de sezon după ce va beneficia de noile cauciucuri.
"Sperăm să nu fie cazul, dar există întotdeauna acest risc", a declarat britanicul citat de publicaţia Sporting Life.
Christian Horner, şeful celor de la Red Bull Racing, apreciază schimbarea anunţată de Pirelli, însă crede că efectele asupra performanţele vor fi aceleaşi pentru toate echipele.
"Este imposibil să prezicem ce se va întâmpla. Totul face parte din provocarea Formulei 1.
Adrian Newey şi echipa lui de ingineri a trebuit să facă faţă schimbărilor din ultimii ani şi întotdeauna au răspuns bine, dar este acelaşi lucru pentru toată lumea. Întotdeauna am fost consecvenţi în privinţa pneurilor, încă de la prima cursă. Am câştigat două dintre cele cinci curse şi suntem într-o poziţie bună în campionat, dar acum totul se învârte prea mult în jurul pneurilor şi prea puţin în jurul curselor", a precizat britanicul.Via SportingLife
4 opriri intr-o cursa mi se par suficiente. Decat cele 2 arhicunoscute in turul 20 si apoi in turul 40. Daca erau 8-10 opriri, atunci era o problema...
In fine, cine naiba(din exterior) intelege tot jocul asta din Formula 1? Noi ne bucuram cand vedem niste masinute cum alearga una dupa alta, dar de fapt spectacolul e dincolo de acestea, undeva in spatele cortinei, facut de baietii cu burta, chelie si vreo 80 de ani in spinare...
Pneurile sun aceleasi pentru toti din F1.
In 3 ani de zile cand s-au cerut modificari ale pneurilor (chiar daca nu le-ma auzit noi, mai mult sau mai putin), nu s-a facut nici o schimbare... acuma cand celor de la rbr nu le merege masina se schimba... rusine.
daca le facem tari => rusine, avantajeaza rbr
nu e vina lui alonso asa cum nu e meritul lui vettel daca pneurile sunt tari
Pentru cine nu e complet tamp intelege asta. Ideea este ca sa fie totusi niste pneuri rezonabile si nu unele cu cre sa faci cel putin patru pituri per cursa. Una, doua schimbari de pneuri ar trebui sa fie de ajuns. Cam asa a fost F1 pana nu demult si nu exista un motiv obiectiv si dezinteresat sa fie altfel.
Daca se continua in acest mod constructorii se vor retrage pentru ca depinde prea mult de pneuri o competitie care ar fi trebuit sa fie a constructorilor.
Ce alegeti? Si aveti grija sa fiti consecventi dupa alegere! Altfel sunteti doar niste fani cu pareri nule.
Formula 1 tyre change: tech implications of Pirelli's decision
By Craig Scarborough Wednesday, May 15th 2013, 09:26 GMT
Spanish GP 2013Pirelli's decision to change its tyres from the Canadian Grand Prix onwards will potentially have a far-reaching effect.
Tyres are an integral part of the car's design, affecting the aerodynamics and the suspension.
With changes to the construction moving back towards the 2012 tyre specification, married to the current compounds, teams will be heading back to their computer screens to re-optimise their cars around the modified tyres.
AERODYNAMICS
Tyres have a big impact on the airflow around the car, not only because of their size but also because of the sidewall profile and the way it deforms.
Traditionally, the impact has been more critical around the front tyres, as with the front wing in close proximity to the tyre, small changes in this area have a compound effect downstream.
Opinion: who is to blame for the 'state' F1 is in?
But with the increased importance of air and exhaust flow around the rear tyres in the current generation of grand prix cars, there will also be implications for the rear end.
For windtunnel testing, Pirelli supplies 60 per cent scale tyres, which accurately reflect the deformation of the tyre.
Teams should be able to revert to the 2012 windtunnel tyres for aero testing.
Because of the change, teams will need to produce new versions of wings, endplates, floors and brake ducts.
SUSPENSION
The change to the tyre construction will impact the suspension.
Teams are provided with Pacejka models of the physical properties of the tyres by Pirelli, allowing their accurate representation in simulations.
As with the windtunnel tyres, it will be a case of reverting to known 2012 tyre data.
Kimi Raikkonen, Lotus, Spanish GP 2013, BarcelonaFrom this base, teams can look at revising their spring, damper and linking rates to account for the difference between the new and old construction.
Additionally, the suspension geometry will need revising to get the camber gains and the roll-centre location that work with the older tyres.
This requires revised suspension elements at the front and rear, necessitating new patterns, moulds and wishbones to be made, which is a significant investment mid-season.
Teams are faced with a large, but not insurmountable, challenge to adapt to the new tyres given the experience gained last year.
But it is a drain on resources for teams already stretched to develop new cars for the 2014 regulations.
The combination of the old tyre construction and new compounds will also be untested by teams going into the Canadian GP, which is quickly followed by some punishing, fast-flowing European tracks with unpredictable weather.
So any steps to stabilise the racing with these tyres could be offset by the effort required to adapt to them.
E diferenta, nu? Si asta cu Red Bull afara din F1 e o vrajeala la fel de mare ca "Red Bull nu merge bine datorita pneurilor". Dar se vor lamuri lucrurile dupa Canada.
Fiecare echipa isi are perioada ei de glorie. Foarte important e sa stii sa revii dupa o cazatura. Toata lumea cade, dar foarte putini stiu sa se ridice si sa fie in top. Williams, de exemplu, n-a mai stiut sa se ridice. Renault prin 2008 n-a mai stiut sa se ridice.
man... senna a stat la williams 5 curse din care 4 a abandonat inaite de a muri deci nu ai cum sa zici ca il batea schumi pe senna... cu toate ca nu sunt fan senna dar per total senna a fost un pilot mai bun decat schumi... daca este sa faci o diferenta... schumi intodeauna a fost ajutat de cel de al 2-lea pilot pe cand senna la avut pe prost al 2-lea pilot:))... deci concluzia o tragi tu;)