Pirelli modifică pneurile începând cu Marele Premiu al Canadei

de Daniel Popescu
Marti, 14.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a anunţat că va modifica structura pneurilor începând cu Marele Premiu al Canadei pentru a reduce numărul opririlor la boxe şi există şanse să fie schimbate inclusiv compoziţiile.

Au existat îngrijorări că schimbările vor favoriza o echipă sau alta, dar nu cred că va fi cazul.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
După un Mare Premiu al Spaniei în care cei mai mulţi piloţi au fost nevoiţi să efectueze câte patru opriri la boxe, Pirelli a dat asigurări că va modifica pneurile începând cu etapa programată la Silverstone la sfârşitul lunii iunie. Producătorul italian a decis însă să devanseze schimbarea pentru Marele Premiu al Canadei din 9 iunie, astfel că piloţii vor mai concura cu actualele cauciucuri doar la Monaco.

"Nu am intenţionat niciodată să avem curse cu patru opriri la boxe, aşa că vom face schimbări la structura pneurilor. Vom lua o parte din designul pneurilor din 2013 şi elemente ale produselor din 2011 şi 2012, pentru că vrem să revenim la curse cu două sau trei opriri", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Nu am intenţionat niciodată să avem curse cu patru opriri la boxe, aşa că vom face schimbări la structura pneurilor.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Decizia vine după ce Red Bull Racing a criticat în mod constant noile cauciucuri, care au dat dureri de cap şi inginerilor de la Mercedes.
Hembery susţine însă că Red Bull nu a făcut presiuni pentru ca pneurile să fie schimbate cât mai repede.

"Au existat îngrijorări că schimbările vor favoriza o echipă sau alta, dar nu cred că va fi cazul. Oamenii vor spune că există o presiune din partea Red Bull, dar nu a existat o presiune excesivă din partea lor. Dacă este să fiu corect faţă de şeful Christian Horner, s-au spus mai multe în presa în această săptămână decât ce mi-au spus ei direct mie", a adăugat el.

Nu în ultimul rând, Pirelli susţine că problemele cu gestionarea pneurilor au apărut din cauza faptului că performanţele monoposturilor au crescut neaşteptat de mult comparativ cu sezonul precedent.

"Probabil că am subestimat performanţa. Nu putem testa cu actualele monoposturi şi avem acces doar la un Renault din 2010 cu patru-cinci secunde mai lent decât un monopost actual. Nu am vrut să facem schimbări dramatice şi nu vrem să penalizăm echipele care au grijă de pneuri prin designul monopostului", a mai precizat el.

Via Autosport, Autosport

Comentarii (14)

  • Ar fi tare faza ca noile modificari de guma, sa fie in avantajul Ferrari&Lotus, si nu RBR. O sa rad de nu mai pot.
    14 10
  • eu_ferrari
    degeaba face pirelli modificarile
    Lotus&Ferrari oricum au un comportament mai favorabil pentru pastrarea pneurilor
    si dc vor face cu o oprire mai putin RBR va ramane mai lent decat Ferrari sau Lotus
    asa k :)))))
    10 9
  • Visati in continuare ferraristilor. De la Sky pana BBC si de la Gazzetta dello sport pana la Marca toti editorialistii spun ca Ferrari si mai ales Lotus vor fi dezavantajate de noul gen de pneuri introduse in Canada. Masura in care vor fi afectate vom vedea, dar un lucru este sigur pentru alonsisti si ferraristi: IT'S FINISHED... IT'S OVER... Cu pneuri mai durabile Red Bull si Vettel o sa va manance ca si marmelada pe paine. Sunteti gata, orice speranta a alonsistilor se va topi ca un sloi de gheata sub soarele arzator al lunii iunie... You are finished.
    13 17
  • @Mclaren_Mircea_1984
    te-ai trezit? vezi sa nu iti para rau de cele spuse peste vre-o luna (desi nu esti capabil de asemenea trairi).
    3 6
  • @Mclaren_Mircea_1984
    Cu siguranta ai la fel de multa dreptate cum ai avut pana acum in toti anii de cand comentezi si iti dai cu presupusul pe-aici sub diferite identitati. Ma temeam ca n-o sa spui asta:), deci noi, ferraristii suntem, din punctul asta de vedere, foarte linistiti.
    5 4
  • eu_ferrari
    @Mirciulica

    cum se vor comporta masinile ramane de vazut, dar oricum Lotus cu Ferrari vor ramane mai rapizi decat RBR, duma cu 80% din potentialul masinii e vrajala ... iar dc pneurile noi vor fi atat de durabile incat sa-l satisfaca pe Vettel ... cum ramane cu Rosberg si cu Iubitul tau? o sa le dea cele 2 MB la RBR de n-or sa stie de ei ...

    inca un lucru: ce fain ar fi cu Hamilton la Ferrari ... ce zici Mirciulica?
    dar de preferatii tai Perez si Button nu zici nimik ... asa mai aveau sanse sa prinde puncte ... cu pneurile noi no way ...
    ai comentat direct impotriva echipei tale preferate! Rusinica! ;)
    5 5
  • Daca modifica compozitia si implicit comportamentul pneurilor o sa creeze din nou confuzie. Unii incep sa inteleaga pneurile actuale altii doar bajbaie prin intuneric. Daca le modfica compozitia toata munca echipelor se duce de rapa. De ce sa le modifice ? Pentru ca RBR nu mai stie pe unde sa-si scoata camasa ?
    Uitati-va la cursa din Barcelona. RBR prin declaratiile lui Vettel s-au laudat ca au mers mai slab in calificari pentru ca ei mizeza in cursa pe pneurile hard. Ei bine, acele pneuri nu au functionat deloc pe RBR. Pirelli e de vina ? Hard au folosit si Ferrari si Lotus. La ei a functionat. Jalnic ce a ajuns F1.
    10 3
  • @eu_ferrari
    Tin din obligatie si loialitate fata de Mclaren Button si Perez + mclaren la constructori, dar oricat m-as forta nu am cum sa nu il sustin si pe Lewis la piloti pentru ca el e preferatul meu, el ii pilotul meu inca din 2007.
    Intrebarea cu Lewis la Ferrari mi-am pus-o si eu de multe ori si m-a luat frigul pe sira spinarii si doar formuland-o :) Oricat de mult l-as aprecia nu cred ca as putea sa suport sa sustin un pilot Ferrari fie el si Hamilton. Dar daca ar fi la Lotus, la Red Bull, la Williams sau Sauber sa stii ca nu as avea nimic impotriva in a-l sustine pe Lewis la piloti, REPET ramanand pana la sfarsit "casatorit" cu echipa Mclaren :) Ar fi cosmar sa fie la Ferrari, nu cred ca as putea, imi vine in stomac senzatia de voma cand ma gandesc sa sustin un pilot Ferrari. Dar daca ar fi la orice alta echipa in afara de Ferrari l-as sustine intr-un fel sau altul dar nu i-as injunghia pe Mclaren pe la spate sa iubesc sau sa sustin echipa la care ar fi Lewis. Cu Mclaren mor in mana :))
    5 6
  • *Tin din loialitate si obligatie fata de Mclaren cu Button si Perez
    2 3
  • Se vede de la o posta ca Rbr dicteaza in F1, cum nu le convine ceva si o dau in bara, urla si se fac auziti, ca in fiecare an. Huo1
    4 6
  • Vad ca mjoritatea se concentraza pe cat de mult vor avantaja noile pneuri RBR si ca doar la presiunea lor si a altora sus-pusi Pirelli a facut aceasta modificare. Sigur, au existat nista voci care si-au exprimat nemultumirea dar nu cred ca Pirelli cedeaza chiar asa usor. Mai cred ca se scapa din vedere un lucru: in ultimele curse au tot existat cedari ale pneurilor care au dus inevitabil si la avarierea monoposturilor. I s-a intamplat lui Hamilton, Massa si inca unuia parca. Ma gandesc ca e mai usor pentru Pirelli sa recunoasca ca trebuie modificate pneurile pentru ca sunt prea multe opriri la boxe decat ca trebuie modificate pentru ca au o structura proasta care poate ceda si chiar pune in pericol viata pilotilor chiar daca pana acum doar monoposturile au avut de suferit dar pe viitor, cine stie?
    3 1
  • Ma, Mirciulica, fii tu baiat destept si gandeste-te: De ce Pirelli, firma italiana, ar dori sa puna bete in roate Scuderiei Ferrari, echipa italiana? Ti se pare avantajos? Sau tu crezi ca baietii aia de la Pirelli si aia de la Ferrari nu se cunosc intre ei ca sa-si spuna cateva zvonuri? Si nu cred ca problema la Ferrari au fost pneurile, cat a fost monopostul slab. Acum monopostul e foarte bun, repet, de ce sa le puna Pirelli bete in roate? Si oricum, stai calm, Ferrari aduce update-uri! Iar Lotus merge bine cu Pirelli pentru ca le-au testat pe monopostul lor.
    Apropo, Ferrari o sa mearga bine cu orice tip de pneuri, nu-ti fa griji. Nici mama pneului nu-i mai salveaza pe aia de la McLaren :))
    4 0
  • Omul zice ca unele masini sunt prea performante pentru cauciucurile astea si de aia trebuie schimbata structura lor (upgradate) . Daca este asa inseamna ca cei de la RBR aveau dreptate cand ziceau ca masina lor merge la 80% din potential.
    1 2
  • Ohhh ohhhh am probleme capatana ohhh
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru