Pirelli: "Explozia pneului lui Vettel, cauzată de materiale de pe circuit şi utilizarea prelungită a acestuia"

de Daniel Popescu
Joi, 03.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că explozia pneului lui Sebastian Vettel în Belgia s-a produs din cauza contactului cu materiale de pe circuit şi a utilizării prelungite a acestuia.

Testele efectuate de Pirelli pe pneurile folosite la Spa au confirmat absenţa oricăror probleme structurale.

Pirelli
Comunicat de presa
Pirelli a publicat joi un amplu raport cu privire la rezultatele analizei pneurilor utilizate în Marele Premiu al Belgiei, ca reacţie la explozia suferită de Sebastian Vettel la pneul dreapta-spate în penultumul tur al cursei.

Producătorul italian susţine că analizele nu au indicat nicio problemă structurală sau de integritate la nivelul cauciucurilor, astfel că producătorul consideră că nu are nicio vină în privinţa exploziei cauciucului.

"Testele efectuate de Pirelli pe pneurile folosite la Spa au confirmat absenţa oricăror probleme structurale. Analiza microscopică nu a arătat niciun semn de oboseală sau de probleme de integritate", se arată într-un comunicat de presă.

Evenimentele de la Spa pot fi puse pe seama factorilor externi şi au legătură cu utilizarea prelungită a pneurilor pe unul dintre cele mai severe circuite ale campionatului.

Pirelli
Comunicat de presa
În schimb, Pirelli consideră că explozia pneului lui Vettel s-a produs din două motive: contactul cu un obiect străin prezent pe circuit şi uzura prelungită a pneului, în condiţiile în care Vettel a fost singurul pilot care a parcurs 28 de tururi cu un set de cauciucuri medium.

"Evenimentele de la Spa pot fi puse pe seama factorilor externi şi au legătură cu utilizarea prelungită a pneurilor pe unul dintre cele mai severe circuite ale campionatului.

Toate datele indică o cantitate anormală de rămăşiţe pe circuit cu un risc de a întâlni un obiect străin. Dacă o piesă mică penetrează diverse părţi ale pneului fără să afecteze structură, acest lucru poate cauza o defecţiune caracterizată de o pierdere de presiune. Exact acest lucru s-a văzut pe pneul lui Vettel de la Spa", mai precizează producătorul în comunicatul de presă.

Pirelli a identificat 63 de tăieturi în pneurile folosite de piloţi în Marele Premiu al Belgiei, în condiţiile în care în precedentele 10 curse şi cinci sesiuni de teste au existat, în medie, doar 1.2 tăieturi pe eveniment. Numărul mare de tăieturi este atribuit componentelor care au rămas pe circuit după numeroasele accidente petrecute în cursele de GP2 şi GP3. Pirelli a susţinut încă din seara cursei de la Spa ca explozia pneului lui Vettel a fost cauzată de uzură prea mare a pneului.

Vettel a criticat în termeni duri incidentul de la Spa-Francorchamps, iar Ferrari a apărat strategia cu o singură oprire la boxe, în condiţiile în care pneurile ar fi trebuit să aibă o durată de viaţă de 40 de tururi, conform propriilor opinii formulate de Pirelli.

Via Pirelli

Comentarii (10)

  • Ok, atunci cred ca am luat si eu o decizie ... daca chestii minuscule pe circuit pot deteriora in asa hal pneurile pirelli, preparate pentru cel mai inalt nivel de competitii, inseamna ca eu pentru strada si competitiile mele nu o sa optez pentru Pirelli !
    20 4
  • OK, si a lui Rosberg? In antrenamente nu erau nici materiale pe circuit si pneul nu avea nici 20+ ture la bord

    Oricum, oare se astepta cineva la alt "rezultat"?:))))
    12 5
  • @Pirelli

    VRAJALA!!!!

    Forza Ferrari!
    13 4
  • Pirelli este o firma de tot rasul ... eu folosesc pe masina mea Yokohama !!!
    2 0
  • @jumabo
    Nu-i Pirelli pentru tine. Ia-ti tu cauciucuri din china. Vor suferi foarte mult ca nu-ti iei tu pneurile de la ei, ce sa zic.
    "Specialistii" de la Ferrari nu si-au facut bine temele de casa. Iar acum dau vina pe altii ca asta stiu sa faca cel mai bine. Realitatea este simpla. A fost singura echipa care a fortat o singura oprire la boxe iar asta i-a costat. E logic.
    3 5
  • Comentariile de mai sus au un grad de inteligenta colosal, adunate si nu reusesc sa stranga un IQ egal cu zero....... dau cu minus!
    1 7
  • @Sheitan, adevarul e ca eu nu concep un pneu care sa explodeze din senin. Daca ar fi fost restul pe circuit, inteleg sa se degradeze prematur si sa treaca intr-o pana lenta (echivalentul cuielor din cauciucuri), insa nu explozii. In weekendul ala au avut 2 explozii.

    Nimeni din generatia actuala F1 nu este prea multumita de pneuri. Toti vor sa alerge la puterea maxima si nu pot datorita pneurilor si a spiritului de conservare a lor...

    Sa imi fie cu pardon, dar asta nu e cursa, sincer.
    3 1
  • @JugaruGabi
    Vorbeste cu Eclestone si FIA. Pirelli nu fac altceva decat sa respecte ce li se cere. Pirelli au propus ca masura de siguranta marcarea pe pneu a numarului de tururi care pot fi parcurse in regim de siguranta iar FIA s-a opus. Nu mai aduce afirmatii si acuzatii fara sa ai un minim de habar.
    2 0
  • Am adus vreo acuza maestre? Cred ca e mai usor sa citesti inca o data de mesajul meu anterior inainte sa te apuci sa tastaturesti. ;)
    Stiu de tot ce a vrut sa faca Pirelli. Tocmai d-aia zic ca nu e ok sa fie tinuti in Formula 1 in astfel de situatie. Pe langa asta, la Spa au fost tinuti in brate... au avut 2 explozii, nu pene lente... e grav si totusi chestiunea a fost musamalizata. Ma mir cum de Ferrari nu a dat pana acum o replica.

    Daca tu consideri ca un pneu trebuie sa tina 12 tururi maxim, in conditiile in care nu e stresat la maxim, e problema ta. Eu nu vreau sa vad Formula 1 in care pilotii fac numai calcule matematice pentru a le tine cauciucurile, pentru a nu li se termina benzina si pentru a porni de la "semafor" iar colac peste pupaza sa stea la cutie cand cineva incearca sa ii depaseasca.

    Eu ca si consumator de Formula 1 vreau sa vad bataie pe circuit, iar din cauza prea multor restrictii, farmecul sportului se pierde.
    2 0
  • Ultima decizie superba a lui Bernie: piloti o sa fie informati dupa cursa de la Monza ce pot zice si ce nu despre Pirelli :)))))))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru