Producătorul italian susţine că analizele nu au indicat nicio problemă structurală sau de integritate la nivelul cauciucurilor, astfel că producătorul consideră că nu are nicio vină în privinţa exploziei cauciucului.
"Testele efectuate de Pirelli pe pneurile folosite la Spa au confirmat absenţa oricăror probleme structurale. Analiza microscopică nu a arătat niciun semn de oboseală sau de probleme de integritate", se arată într-un comunicat de presă.
În schimb, Pirelli consideră că explozia pneului lui Vettel s-a produs din două motive: contactul cu un obiect străin prezent pe circuit şi uzura prelungită a pneului, în condiţiile în care Vettel a fost singurul pilot care a parcurs 28 de tururi cu un set de cauciucuri medium."Evenimentele de la Spa pot fi puse pe seama factorilor externi şi au legătură cu utilizarea prelungită a pneurilor pe unul dintre cele mai severe circuite ale campionatului.
Toate datele indică o cantitate anormală de rămăşiţe pe circuit cu un risc de a întâlni un obiect străin. Dacă o piesă mică penetrează diverse părţi ale pneului fără să afecteze structură, acest lucru poate cauza o defecţiune caracterizată de o pierdere de presiune. Exact acest lucru s-a văzut pe pneul lui Vettel de la Spa", mai precizează producătorul în comunicatul de presă.Pirelli a identificat 63 de tăieturi în pneurile folosite de piloţi în Marele Premiu al Belgiei, în condiţiile în care în precedentele 10 curse şi cinci sesiuni de teste au existat, în medie, doar 1.2 tăieturi pe eveniment. Numărul mare de tăieturi este atribuit componentelor care au rămas pe circuit după numeroasele accidente petrecute în cursele de GP2 şi GP3. Pirelli a susţinut încă din seara cursei de la Spa ca explozia pneului lui Vettel a fost cauzată de uzură prea mare a pneului.
Vettel a criticat în termeni duri incidentul de la Spa-Francorchamps, iar Ferrari a apărat strategia cu o singură oprire la boxe, în condiţiile în care pneurile ar fi trebuit să aibă o durată de viaţă de 40 de tururi, conform propriilor opinii formulate de Pirelli.
Via Pirelli
Oricum, oare se astepta cineva la alt "rezultat"?:))))
VRAJALA!!!!
Forza Ferrari!
"Specialistii" de la Ferrari nu si-au facut bine temele de casa. Iar acum dau vina pe altii ca asta stiu sa faca cel mai bine. Realitatea este simpla. A fost singura echipa care a fortat o singura oprire la boxe iar asta i-a costat. E logic.
Nimeni din generatia actuala F1 nu este prea multumita de pneuri. Toti vor sa alerge la puterea maxima si nu pot datorita pneurilor si a spiritului de conservare a lor...
Sa imi fie cu pardon, dar asta nu e cursa, sincer.
Stiu de tot ce a vrut sa faca Pirelli. Tocmai d-aia zic ca nu e ok sa fie tinuti in Formula 1 in astfel de situatie. Pe langa asta, la Spa au fost tinuti in brate... au avut 2 explozii, nu pene lente... e grav si totusi chestiunea a fost musamalizata. Ma mir cum de Ferrari nu a dat pana acum o replica.
Daca tu consideri ca un pneu trebuie sa tina 12 tururi maxim, in conditiile in care nu e stresat la maxim, e problema ta. Eu nu vreau sa vad Formula 1 in care pilotii fac numai calcule matematice pentru a le tine cauciucurile, pentru a nu li se termina benzina si pentru a porni de la "semafor" iar colac peste pupaza sa stea la cutie cand cineva incearca sa ii depaseasca.
Eu ca si consumator de Formula 1 vreau sa vad bataie pe circuit, iar din cauza prea multor restrictii, farmecul sportului se pierde.