Producătorul italian anunţase anterior că nu va introduce schimbări majore pentru cauciucurile din acest an, pentru a nu bulversa şi mai mult echipele după numeroasele modificări ale regulamentului tehnic.
Totuşi, noile pneuri pentru sezonul 2014 includ câteva schimbări importante care vor trebui luate în calcul de echipe:
▶ compoziţiile pneurilor sunt uşor mai dure pentru a optimiza nivelul aderenţei; pneurile faţă au un nou profil şi cântăresc cu 200 de grame mai mult decât în 2013;
▶ pneurile spate au acelaşi profil, dar sunt mai grele cu 250 de grame;
▶ pneurile de ploaie au o configuraţie nouă pentru şanţuri pentru a reduce acvaplanarea şi pot dispersa 65 de litri de apă pe secundă, cu cinci litri mai mult decât anul trecut;
▶ compoziţia pneurilor de ploaie a fost schimbată.
▶ fiecare echipă va avea la dispoziţie 25 de seturi de pneuri la Jerez şi câte 30 de seturi în cele două sesiuni din Bahrain;
▶ întrucât temperaturile de la Jerez sunt relativ scăzute comparativ cu cele înregistrate în sezonul regulat, producătorul italian oferă şi o compoziţie de iarnă, adaptată pentru temperaturi scăzute, care va fi utilizată exclusiv în această săptămână;
▶ fiecare pilot poate folos la Jerez două seturi de pneuri medium, patru seturi de pneuri hard, şase seturi de cauciucuri de iarnă şi câte trei seturi de pneuri intermediare şi de ploaie;
▶ fiecare pilot poate alege încă şapte seturi de pneuri pe lângă cele stabilite de Pirelli.
Nu în ultimul rând, Pirelli a decis să ude circuitul de la Jerez din proprie iniţiativă în cursul zilei de vineri cu scopul de a evalua caracteristicile pneurilor intermediare şi de ploaie.
Decizia a venit după ce mai multe sesiuni de calificări şi curse au fost întrerupte anul trecut pe motiv că pneurile producătorului italian nu au fost testate suficient pentru a garanta securitatea piloţilor pe circuit.Totuşi, dacă într-una dintre primele trei zile de teste va ploua, testele pentru pneurile de ploaie vor fi efectuate în ziua respectivă.
Via Pirelli
Comentarii (0)