Testul va fi efectuat miercuri de Lotus, iar la volanul monopostului se va afla pilotul de teste Charles Pic. Înainte de testul propriu-zis, Pirelli a publicat imagini generate pe calculator cu aspectul vizual al noilor cauciucuri pe un monopost de Formula 1.
Deşi noua înfăţişare a monoposturilor cu pneuri de 18" ar putea părea radicală, Pirelli consideră că astfel de cauciucuri sunt relevante pentru industria auto.
"Pneul de 13" nu mai este relevant pentru şoferii de zi cu zi, pentru că până şi pneurile de 18" sunt standard în ziua de azi, aşa că în anii care vin putem avea pneuri chiar şi mai mari în Formula 1. , a precizat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Pentru a sublina rolul Formulei 1 de banc de probe pentru viitoare soluţii, credem că este în beneficiul tuturor să existe o legătură directă între pneurile de pe maşinile de stradă şi cele de competiţie"Formula 1 analizează de mai mult timp oportunitatea de a trece la pneuri cu jante de 18", în locul actualelor cauciucuri de 13", întrucât acestea sunt mai relevante pentru industria maşinilor de serie. De altfel, Michelin a intenţionat să revină în Formula 1 în sezonul 2014 numai dacă ar fi putut introduce pneuri de 18" începând din 2016, iar echipele analizează o astfel de schimbare în perspectiva sezonului 2017.
Via Pirelli
Nu cred ca ii intereseaza pe fani ce vor sau ce fac soferii de zi cu zi. Dar pe baietii implicati in F1 ii intereseaza, cum altfel ar mai face bani?!
Sa le puna pilotilor si airbag, cutie automata, volan cu touchscreen, radio, aer conditionat, internet ca sa incarce selfie pe twitter etc., si sa fie relevant pentru soferii de zi cu zi.
Mie imi place varianta de 18''. Ma refer strict la aspect. Ca si tehnologie, spatiul marit in janta permite multe noutati si solutii.
Poate azi aflam ceva si despre comportamentul cauciucurilor pe Lotus.