Contrar aşteptărilor, producătorul italian nu şi-a asumat nicio responsabilitate pentru incidente şi acuză echipele că sunt răspunzătoare pentru pene din cauza faptului că au utilizat cauciucurile incorect. Concret, Pirelli susţine că piloţii au suferit pene de cauciuc la Silverstone pentru că:
▶ echipele au montat invers pneurile spate, adică pneul dreapta-spate a fost amplasat pe roata stânga şi invers. Întrucât cele două pneuri spate sunt asimetrice, comportamentul acestora nu a fost corespunzător, însă regulamentul nu interzice echipelor să schimbe cele două pneuri între ele.
O imagine surprinsă de agenţia foto XPB Images demonstrează că inclusiv Red Bull Racing, care nu a suferit nicio pană la Silverstone, a utilizat această metodă - pneul din centrul imaginii are inscripţia R (right - dreapta), deşi este montat pe partea stângă a monopostului.
echipele au utilizat o presiune în pneuri mai scăzută decât cea recomandată de Pirelli. Afirmaţia este susţinută de faptul că Red Bull Racing l-a informat pe Vettel în timpul cursei că a decis să crească presiunea în ultimul set de pneuri folosit pentru a evita producerea unei pene. ▶
▶ unghiurile de cădere ale pneurilor au fost extreme. Una dintre metodele folosite de echipe pentru a îmbunătăţi performanţele pneurilor este folosirea unor unghiuri de cădere extreme (aşa numitul "camber" în limba engleză), care schimbă radical comportamentul monopostului.
▶ bordurile de la Silverstone sunt foarte agresive. Bordurile de pe circuitul britanic au deteriorat semnificativ pneurile, în special în virajul 4 (The Loop), iar problemele au fost amplificate de cele trei cauze enumerate mai sus.
În plus, Pirelli afirmă în comunicatul de presă că pneurile pentru sezonul 2013 nu compromit siguranţa piloţilor în niciun fel dacă sunt utilizate într-o manieră corectă.
SCHIMBĂRI ÎN STRUCTURA PNEURILOR
Deşi nu se consideră vinovată de producerea penelor, Pirelli a decis să aducă două schimbări majore, una urmând să fie implementată doar pentru Germania, iar a doua începând cu Ungaria:▶ pentru Marele Premiu al Germaniei din 7 iulie, Pirelli va înlocui strucutura de oţel a pneurilor cu o structură de kevlar, utilizată în 2012 şi evaluată deja de echipe la Montreal. Modificarea va fi aplicată doar pentru pneurile de pe puntea spate.
▶ începând cu Marele Premiu al Ungariei din 28 iulie, Pirelli va furniza pneuri cu structura şi construcţia celor din 2012, dar cu compoziţiile supersoft, soft, medium şi hard utilizate în 2013. Noile pneuri vor fi introduse atât pentru puntea spate, cât şi pentru puntea faţă, vor fi simetrice dreapta-stânga şi vor fi evaluate de echipe în sesiunea de teste de la Silverstone din 17-19 iulie.
De asemenea, Pirelli a solicitat FIA să oblige echipele să furnizeze inginerilor săi date despre pneuri în timp real în timpul curselor, inclusiv în privinţa presiunii şi a unghiurilor de cădere, pentru a fi permanent la curent cu modul în care acestea sunt utilizate., În plus, Pirelli a solicitat ca presiunea şi unghiurile de cădere să fie reglementate strict de FIA.
Via Pirelli
Simplu: Pneurile erau mai fragile dar mai performante in calificari ca cele de la Brigestone! Aia a fost picatura cea umplut paharul, iar anul viitor regulamentul a fost schimbat si sa pastrat pana astazi. Oare se mai zgarceau Pirelli?> nu cred..
Vettel: Vezi cati se bloca DRS!
Rosberg:Kimi, iti ingheta motorul!
Kimi: Baieti!
H,V,R: CEEE?
Kimi: Alonso e CAMPION!
H,V,R,K : NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! DC DOAMNEEEEEEE...
Chestia cu variatia presiunii in pneuri o practica toate echipele. In cazul asta nu cred ca e in ordine sa fie obligatoriu respectarea cu strictete a recomandarilor producatorului. Desigur cu mentinerea unei limite rezonabile.
Chestia cu bordurile si curba nr.4 de la Silverstone e o cioaca. De parca la Silverstone nu s-ar organiza curse de masini de zeci de ani. A spus-o si Button si Alonso: nu au nici o treaba bordurile cu exploziile pneurilor.
Mai degraba e posibil sa fi fost altceva: datorita constructiei pneului coroborat cu scaderea intentionata a presiunii in pneu in unele viraje (nu doar 4) s-a fortat si o deformare laterala a pneurilor. S-a forfecat structura metalica a pneului si acesta a explodat.
Poate tocmai de aceea nu au avut si ei explozie pe pneu..........