Astfel, începând din sezonul 2016, superlicenţa de pilot va fi acordată numai piloţilor care au cel puţin 18 ani şi cel puţin doi ani de experienţă în competiţiile inferioare de monoposturi. În plus, va exista şi un sistem de evaluare a performanţelor piloţilor în competiţiile inferioare, iar pilotul va trebui să treacă şi un test de cunoştinţe în privinţa regulamentului sportiv al Formulei 1.
Regula care prevede efectuarea a cel puţin 300 de kilometri la volanul unui monopost actual sau vechi de Formula 1 rămâne în continuare valabilă.
Schimbarea regulilor pentru acordarea superlicenţei de pilot a fost determinată de decizia celor de la Red Bull de a-l promova pe Max Verstappen în Formula 1 la Toro Rosso. În martie 2015, olandezul va deveni la 17 ani şi cinci luni cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 după un singur sezon petrecut în competiţiile de monoposturi (Formula 3 Europa).
Decizia a fost criticată de unii şefi de echipe şi de unii piloţi din cauza lipsei de experienţă a lui Verstappen pentru o competiţie complexă precum Formula 1.▶ Ascensiunea lui Max Verstappen din karting în Formula 1 în numai doi ani
Via FIA
Comentarii (0)