Introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014 ar putea aduce o schimbare inedită din punct de vedere al penalizării piloţilor în timpul curselor.
Mai multe surse citate de o serie de publicaţii online susţin că FIA a propus echipelor o nouă formă de penalizare pentru infracţiunile minore săvârşite de piloţi în timpul curselor.
Astfel, un pilot ar putea fi penalizat prin reducerea puterii motorului pentru un anumit număr de tururi în timpul cursei. Practic, pilotul va putea rămâne pe circuit, însă va fi dezvantajat de puterea mai mică a motorului şi va putea fi depăşit cu uşurinţă de rivali.
Reducerea puterii motorului va fi posibila ca urmare a faptului că centrul de control al FIA va avea abilitatea de a modifica puterea fiecărui motor de pe grila de start. Până în prezent, FIA şi echipele nu au luat o decizie finală cu privire la implementarea acestui nou tip de penalizări în sezonul 2014.În prezent, un pilot care comite o infracţiune în timpul cursei primeşte o penalizare de tip drive-through care presupune o trecere pe linia boxelor în urma căruia pierde 20-25 de secunde. În cazul în care infracţiunea este investigată după cursă, penalizarea este de 25 de secunde în clasamentul cursei, ceea ce schimbă inclusiv clasamentul final.
Via The F1 Times, Joe Saward
Dar eu cred ca e doar rezultatul dorintei FIA de a controla totul in F1. Nu e bine ca o organizatie om, etc. sa aibe prea mare putere din culise. Un drive through daca e dat e transparent, e vazut de toata lumea. Pe cand puterea motoarelor o pot manevra dupa bunul plac, doar echilele patite pot vedea mai bine asta.
Ar lasa portita deschisa ca ce se intampla pe pista sa nu fie decat un scenariu regizat de FIA in care pilotul sa nu mai conteze asa mult. Vrea lumea spectacol si rasturnari de situatie? Oook, mama FIA garanteaza asta. De exemplu ce ar fi fost daca FIA isi baga coada si ii dadea un ajutor lui Alonso in ultima cursa din 2010? Se intampla ca multa lume era fericita, banii veneau, si putine persoane stiau ca totul a fost de fapt regizat.....
DECI, din partea mea, as lasa F1 fara impuritati d'astea.
Mai urmeaza sa angajeze lunetisti care sa le sparga pneurile la cei prea grabiti pe pista.
De cand echipele au fost fortate sa renunte la testele din timpul sezonului numai limitari au aparut prin tot felul de reglementari. Nimic contructiv. Daca in anii anteriori mai aveai ceva sanse sa scapi nedepasit pe linia dreapta prin utilizarea KERS daca in spatele tau era un monopost care-si deschidea DRS, anul asta vad ca nu mai exsita posibilitatea asta. Pacat. Depasirile au devenit mult prea usoare si lipsite de spectacol. Pana la urma F1 ar trebui sa insemne spectacol si nu un show tv.