Ideea este ca Formula 1 să împrumute sistemul din motociclism şi să acorde fiecărui pilot un număr unic pe care să-l folosească pe tot parcursul carierei.
Motivaţiile din spatele unei asemenea strategii sunt multiple, dar au un puternic substrat de marketing, care ar ajuta echipele să obţină mai mulţi bani din contractele de sponsorizare.
Totuşi, echipele nu au decis încă modalitatea în care piloţii vor primi numere unice, dacă aceştia vor avea posibilitatea să-şi aleagă numerele sau dacă numărul ar trebui menţionat pe superlicenţa de pilot. În plus, acordarea efectivă a numerelor ar putea fi realizată în cadrul unui eveniment special de marketing.
NUMERE MAI MARI PE MONOPOSTURI
O altă propunere este ca numerele piloţilor să fie afişate proeminent pe monoposturi, pentru ca aceştia să fie identificaţi mai uşor de fanii din tribune şi de cei aflaţi în faţa televizoarelor.
Totuşi, echipele nu au ajuns încă la un acord în această privinţă, în primul rând din cauza faptului că un număr mai mare pe monopost ar reduce spaţiul destinat sponsorilor şi, implicit, veniturile echipelor.
PROCEDURA INTRODUCERII TROFEULUI ÎN REGULAMENT
Propunerile privind numerele piloţilor vor fi discutate de echipe în 9 decembrie în cadrul Strategy Group.
În cazul în care schimbările vor fi aprobate, acestea vor trebui aprobate şi de Comisia F1, iar ulterior trebuie ratificate de Consiliul Mondial al FIA printr-un vot realizat prin fax.În plus, FIA analizează şi posibilitatea de a acorda un trofeu pentru pilotul care obţine cele mai multe pole position-uri într-un sezon.
Via Autosport
Comentarii (4)