Francezul va utiliza un al şaselea exemplar de motor cu combustie, turbină şi sistem MGU-H, în condiţiile în care regulamentul permite folosirea a cel mut cinci exemplare din fiecare componentă.
Prin urmare, Grosjean va fi penalizat cu 10 poziţii pentru noul motor, cu alte cinci poziţii pentru noua turbină şi cu încă cinci locuri pentru noul sistem MGU-H, astfel că în total va suporta o penalizare de 20 de locuri pe grila de start.
Regulamentul prevede că dacă pilotul nu reuşeşte să acopere întreaga penalizare pe grila de start a cursei respective, el le suportă pe celelalte în următorul Mare Premiu, însă etapa de la Abu Dhabui este ultima din acest sezon.
Tocmai de aceea, comisarii de cursă au decis că, în funcţie de numărul de locuri pe care le va mai avea de pierdut după calificări, Grosjean va fi penalizat şi în timpul cursei, astfel:
Pozitii ramase | Penalizare |
1-5 | 5 secunde |
6-10 | 10 secunde |
11-15 | drive-through |
16-20 | 10 secunde stop-and-go |
Strategia adoptată de Lotus este surprinzătoare în contextul în care Grosjean ar fi plecat din pitlane în cazul în care schimba întreaga unitate de propulsie.
Într-o astfel de situaţie, francezul nu ar mai fi suferit nicio penalizare în timpul cursei şi ar fi avut mai multe şanse să obţină un rezultat mai bun, mai ales că a reuşit doar de două ori în acest an să ajungă în ultima parte a calificărilor."Nu este ideal, dar dacă este un motor nou înseamnă că este proaspăt şi aici sunt câteva linii drepte lungi, iar asta ne-ar putea ajuta un pic", a declarat el.
▶ Avancronica Marelui Premiu din Abu Dhabi: Luptă decisivă pentru titlul mondial
Program
Marele Premiu din Abu Dhabi va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 21 noiembrie | 11:00 | - |
Antrenamente 2 | vineri, 21 noiembrie | 15:00 | - |
Antrenamente 3 | sambata, 22 noiembrie | 12:00 | - |
Calificari | sambata, 22 noiembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Cursa | duminica, 23 noiembrie | 15:00 | Dolce Sport, RTL si M1 |
Via FIA
Comentarii (1)