OFICIAL: Motoare turbo de 1.6 litri în Formula 1 din 2013!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Consiliul Mondial al FIA a anunţat vineri o restructurare din temelii a regulamentului tehnic al Formulei 1 pentru sezonul 2013.
Conform aşteptărilor, Formula 1 va renunţa la motoarele aspirate de 2.4 litri în favoarea unităţilor turbo în 4 cilindri de 1.6 litri limitate la 12.000 de rotaţii pe minut. Consumul de carburant va fi redus cu 35%, în timp ce puterea motoarelor va rămâne la aproximativ 750 CP datorită utilizării sistemului de recuperare a energiei la frânare (KERS).
De asemenea, în sezonul 2013 piloţii vor putea utiliza doar 5 motoare pe sezon, urmând ca limita să fie redusă la numai 4 unităţi pe an începând din sezonul 2014. La rândul lor, cutiile de viteze vor trebui utilizate la 5 Mari Premii consecutive, spre deosbire de limitarea la 4 Mari Premii valabilă în prezent.
Nu în ultimul rând, FIA a aprobat schimbarea denumirii pneurilor de tip wet în pneuri intermediare, pentru ca deosebirea de pneurile pentru ploaie extremă să fie mai clară.
NOI REGULI PENTRU SEZONUL 2011
Pe lângă noul regulament tehnic pentru sezonul 2013, FIA a aprobat şi câteva modificări importante pentru sezonul 2011. Astfel, piloţii vor avea posibilitatea să ajusteze aripile spate în momentul în care vor iniţia atacuri la adresa rivalilor, în timp ce aşa-numitul "plan de referinţă" al aripilor va fi mai strict, pentru ca echipele să nu mai poată exploata regulamentul în maniera în care au făcut-o Red Bull Racing şi Ferrari pentru aripile fată.
De asemenea, echipele vor putea utiliza sistemul KERS începând de anul viitor, în timp ce sistemele de tip F-duct vor fi interzise, la fel ca şi posibilitatea de a modifica unghiul de atac al aripii fată. FIA va detalia natura acestor modificări în următoarele zile.
Via | FIA
astia cred ca au tampit
PS: Astept acum decizia VW, ei au insistat la o asa schimbare de regulament...
@dany: cate motoare BMW de 1499 cc cu 1300 cp ai vazut la masinile de strada din anii 80 si pana acum? Cine a spus ca micsorarea cilindreei va spori spectacolul?
PS: Personal cred ca speccatolul poate sa fie mai mare daca masura aceasta determina inca vreo 2-3 mari constructori de motoare sa intre in F1, competitia va fi mai mare iar unde exista competitie mare, exista si progres si, foarte important, spectacol pentru fani.
Sper sa ma fac inteles si sper ca am inteles corect primul tau comentariu.
PS: de ex cutiile de viteze cu dublu ambreiaj provin din F1din cate cunosc eu, ca si exemplu de elemente provenite din F1 la masinile de strada