OFICIAL: Mercedes va fi judecată de Tribunalul Internaţional pentru testul cu Pirelli

de Daniel Popescu
Joi, 06.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tribunalul Internaţional a fost mandatat de FIA să investigheze testul efectuat de Mercedes cu pneuri Pirelli, în timp ce testul realizat de Ferrari a fost considerat legal.

FIA decide să trimită cazul sesiunii de teste efectuate de Pirelli şi Mercedes la Barcelona în 15-17 mai în faţa Tribunalului International.

FIA
Comunicat de presa
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a anunţat miercuri seară că trimite cazul testului efectuat de Mercedes cu pneuri Pirelli în 15-17 mai pe circuitul de la Barcelona în faţa Tribunalului International.

Forul mondial a luat această decizie după ce a primit un raport complet din partea comisarilor de cursă de la Monaco în urma protestelor oficiale înaintate de Red Bull Racing şi Ferrari şi după ce a primit documentaţia solicitată celor de la Mercedes şi Pirelli.

"(FIA decide) să trimită cazul sesiunii de teste efectuate de Pirelli şi Mercedes la Barcelona în 15-17 mai în faţa Tribunalului International deoarece ancheta a arătat că aceste test ar putea constitui o încălcarea a regulilor FIA", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.

Mercedes a folosit în cadrul testului gestionat de Pirelli monopostul din sezonul 2013, în condiţiile în care Regulamentul Sportiv interzice astfel de evenimente cu monoposturi curente sau din sezonul precedent.

FERRARI NU A ÎNCĂLCAT REGULAMENTUL SPORTIV

FIA decide să închidă cazul Scuderiei Ferrari.

FIA
Comunicat de presa
Pe de altă parte, FIA a anunţat că a închis cazul testului efectuat de Ferrari cu Pirelli în luna aprilie, motivând decizia prin faptul că Scuderia a utilizat în cadrul evaluării un monopost din sezonul 2011.

"(FIA decide) să închidă cazul Scuderiei Ferrari considerând că participarea într-un test de pneuri organizat de Pirelli la Barcelona în 23-24 aprilie 2013 cu un monopost din 2011 nu contravine regulilor FIA", mai precizează forul mondial în comunicat.

PROCEDURA PROCESULUI LA TRIBUNALUL INTERNATIONAL

Esential 45 de zile ar putea dura judecarea procesului de catre Tribunalul International
Conform regulamentului de funcţionare al Tribunalului Internaţional, Mercedes are 15 zile la dispoziţie să-şi expună apărarea, iar apoi acuzatorii vor avea alte 15 zile la dispoziţie să-şi argumenteze cazul.
Ulterior, Tribunalul Internaţional are la dispoziţie 15 zile pentru a da un verdict final în acest caz. Totuşi, Tribunalul Internaţional are posibilitatea de a scurta sau prelungi termenele de 15 zile alocate fiecărei părţi.

Tribunalul Internaţional a fost creat de FIA în 2010 pentru a analiza cazurile de nerespectare a Regulamentului Sportiv sau Codului Sportiv Internaţional şi este compus din 12 membri, iar dintre aceştia se va alege un preşedinte şi cel puţin alţi trei membri care vor analiza cazul Mercedes. Tribunalul Internaţional are posibilitatea de a dicta o serie largă de sancţiuni.

În ordinea severităţii, acestea sunt: mustrare scrisă, amendă, muncă în folosul comunităţii, penalizare, excludere, suspendare sau descalificare. Practic, cea mai drastică pedeaspă ar fi o descalificare din clasamentul constructorilor, în urma căreia Mercedes ar înregistra pierderi financiare majore.

Via FIA

Comentarii (9)

  • O veste buna! Nemtii astia vor sa aiba totul indeferent de metodele folosite! Vor economia, sportul, totul!
    7 19
  • Cine sint acuzatorii ? RBR si Ferrari ? Cei care au contestat testul efectuat de Mercedes la FIA ? Daca e asa FIA se spala pe maini si lasa pe altii sa se bata cap in cap.
    Frumos, nimic de spus ...
    8 9
  • Daca cea mai grea pedeapsa este fie depunctati la constructori, atunci mercedes poate face oricate teste vor si or sa castige campionatul la piloti.
    9 4
  • @ Gabi - da, dar banii mari vin de la campionatul constructorilor.
    9 0
  • @pablo, acuzatorii sunt cei de la Fia, Ferrari si Rbr doar au depus plangerea la Fia.
    9 2
  • Alex, pai in cazul asta e un mic conflict de interese.
    De ce ? "Tribunalul Internaţional a fost creat de FIA în 2010 ..."
    La tribunalul creat de tine sa mergi tot tu ca sa sustii o cauza (indiferent in ce calitate) ?
    8 7
  • @pablo
    FIA s-a a fost sesizata de Ferrari si RBR iar comisia forului mondial a decis ca subbiectul sa fie trimis la Tribunal, nu Ferrari sau RBR. FIA este institutia care a constatat ca regulamentul a fost incalcat, asa ca FIA este parte a acuzarii in proces. Nu Ferrari sau RBR. Ferrari sau RBR, la fel ca orice alta echipa din F1 ca semnatari ai acordului FOTA pot fi citati ca martori.
    6 0
  • @pablito
    Tribunalul international este o institutie independenta, nu functioneaza ca la noi. Capisci?
    4 2
  • pai tocmai datorita faptului ca este o institutie independenta, Fia va acuzatorul pentru ca s-a incalcat regulamentul lor. Asa cum a zis cineva de mai sus, pot fi doar martori rbr si ferr.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru