Forul mondial a luat această decizie după ce a primit un raport complet din partea comisarilor de cursă de la Monaco în urma protestelor oficiale înaintate de Red Bull Racing şi Ferrari şi după ce a primit documentaţia solicitată celor de la Mercedes şi Pirelli.
"(FIA decide) să trimită cazul sesiunii de teste efectuate de Pirelli şi Mercedes la Barcelona în 15-17 mai în faţa Tribunalului International deoarece ancheta a arătat că aceste test ar putea constitui o încălcarea a regulilor FIA", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.
Mercedes a folosit în cadrul testului gestionat de Pirelli monopostul din sezonul 2013, în condiţiile în care Regulamentul Sportiv interzice astfel de evenimente cu monoposturi curente sau din sezonul precedent.
FERRARI NU A ÎNCĂLCAT REGULAMENTUL SPORTIV
Pe de altă parte, FIA a anunţat că a închis cazul testului efectuat de Ferrari cu Pirelli în luna aprilie, motivând decizia prin faptul că Scuderia a utilizat în cadrul evaluării un monopost din sezonul 2011."(FIA decide) să închidă cazul Scuderiei Ferrari considerând că participarea într-un test de pneuri organizat de Pirelli la Barcelona în 23-24 aprilie 2013 cu un monopost din 2011 nu contravine regulilor FIA", mai precizează forul mondial în comunicat.
PROCEDURA PROCESULUI LA TRIBUNALUL INTERNATIONAL
Conform regulamentului de funcţionare al Tribunalului Internaţional, Mercedes are 15 zile la dispoziţie să-şi expună apărarea, iar apoi acuzatorii vor avea alte 15 zile la dispoziţie să-şi argumenteze cazul. Ulterior, Tribunalul Internaţional are la dispoziţie 15 zile pentru a da un verdict final în acest caz. Totuşi, Tribunalul Internaţional are posibilitatea de a scurta sau prelungi termenele de 15 zile alocate fiecărei părţi.Tribunalul Internaţional a fost creat de FIA în 2010 pentru a analiza cazurile de nerespectare a Regulamentului Sportiv sau Codului Sportiv Internaţional şi este compus din 12 membri, iar dintre aceştia se va alege un preşedinte şi cel puţin alţi trei membri care vor analiza cazul Mercedes. Tribunalul Internaţional are posibilitatea de a dicta o serie largă de sancţiuni.
În ordinea severităţii, acestea sunt: mustrare scrisă, amendă, muncă în folosul comunităţii, penalizare, excludere, suspendare sau descalificare. Practic, cea mai drastică pedeaspă ar fi o descalificare din clasamentul constructorilor, în urma căreia Mercedes ar înregistra pierderi financiare majore.
Via FIA
Frumos, nimic de spus ...
De ce ? "Tribunalul Internaţional a fost creat de FIA în 2010 ..."
La tribunalul creat de tine sa mergi tot tu ca sa sustii o cauza (indiferent in ce calitate) ?