Conform speculaţiilor, primul client al constructorului japonez va fi McLaren, echipă cu care a mai avut un parteneriat de succes în perioada 1988-1992, interval de timp în care a obţinut patru titluri mondiale la piloţi şi patru titluri mondiale la constructori.
La conferinţă a participat şi Martin Whitmarsh, şeful McLaren, care a făcut referire directă la performanţele obţinute împreună.
"În anii '80 şi '90, McLaren Honda a câştigat 44 de curse şi opt titluri mondiale. În 1988 am creat cel mai de succes monopost din toate timpurile, MP4-4, care a câştigat 15 curse din 16 cu Ayrton Senna şi Alain Prost.
McLaren şi Honda sunt pe punctul de a se îmbarca într-o nouă aventură împreună şi sunt încântat să le urez celor de la Honda bun revenit în sport", a declarat britanicul. Honda a început deja dezvoltarea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri care vor fi utilizate în Formula 1 începând de anul viitor la centrul de cercetare şi dezvoltare din localitatea japoneză Tochigi.Pentru moment, Honda a anunţat doar parteneriatul cu McLaren, însă este foarte posibil să furnizeze motoare şi pentru alte echipe, iar presa internaţională susţine că Lotus şi Sauber s-au arătat deja interesate de o astfel de colaborare.
Honda s-a retras din Formula 1 la sfârşitul sezonului 2008 după rezultatele modeste înregistrate cu propria echipă transformată ulterior în Mercedes, însă mai ales din cauza crizei economice.
Constructorul japonez speră ca revenirea în Marele Circ să-i asigure un transfer de tehnologie pentru motoarele de serie şi să sporească vânzările de maşini în Europa şi Asia.Via Honda, McLaren
Oricum,Honda are traditie in F1.Interesant de vazut ce pot face noile motoare turbo,dar concurenta este foarte acerba.Au enorm de recuperate japonezii in competitiile sportive.Le doresc success!
Honda, Renault si Ferrari sunt all time cei mai buni in competitia suprema.
dc vor reusi sa readuca McLaren la nivelul 88-91 va fi ceva ...
as vrea sa vad din 2014 incolo dueluri Ferrari vs McLaren vs Lotus,
Alonso vs Kimi vs Button
... acasa cu echipa de energizante
cred ca omul se referea la modelele de strada, unde, are dreptate, benzinarele Honda si cutiile de vit sunt cele mai fiabile, comparativ cu ce constructor vrei tu, chiar si de elita Porsche, Ferrari. Nu exista masina de strada cu motor benzinar mai fiabil ca Honda.
Motoarele Honda benzina, chiar si de pe banalul civic au tolerantele la piese stranse ca la un Ferrari de strada. Porsche pentru 911 a luat aminte cateva chestii de la aceste benzinare Honda de strada.
Apoi Honda la retragerea V10 din f1 avea cel mai puternic motor, cu peste 15-20 cp peste toti.
Clarkson: "every vtec honda made from 1976 untill today, has not had even "one single failure" "
Daca in Romania Honda nu prea vinde ca romanasii sunt invatati cu tractoarele, nu inseamna ca nu vinde nici in alte tari. In Olanda spre exemplu VAG-inele sunt la fel de rare precum marile uzine in tara asta. Si sa nu imi spuneti ca Olandezii sunt de cacat pt ca ne-au dat 4-0 la calificarile la mondiale. Mai aveti mult de rasfoit pana sa va antrenati putin mintea imbaxita.
Ceea ce am zis este o realitate, lucrez in automotive in speta pentru brand-uri nemtesti.
Ca nu-ti place tie ce am zis, sau ai ceva cu mine,......: forumuri si publicatii auto mai sunt o droaie, unde te poti desfasura in voie, dar cred ca nici pe acolo nu vei fi agreat. :)