McLaren a anunţat astăzi printr-un comunicat oficial că Fernando Alonso nu va participa la prima cursă a sezonului după ce medicii echipei i-au recomandat pilotului spaniol, ca măsură de precauţie în urma accidentului pe care acesta l-a suferit recent în sesiunea de teste de la Barcelona, să nu urce în monopost la Melbourne.
Conform medicilor, interdicţia nu este una legată de simptome acute, ci mai degrabă de precauţie. "După ce au condus o serie de teste medicale importante, unele dintre ele nu mai departe de aseară, medicii lui Fernando Alonso l-am informat că nu suferă de absolut nicio problemă medicală, că nu au observat niciun fel de dovadă a vreunei accidentări şi că îl declară perfect sănătos din punct de vedere neorologic şi cardiac. Totuşi, doctorii i-au recomandat ca, în urma contuziilor pe care le-a suferit în accidentul care a avut loc în 22 februarie pe circuitul Catalunya, să limiteze pe cât posibil orice factori de risc care ar putea să rezulte în potenţiale noi contuzii atât de repede după prima şi să reducă la minim şansele sindromului celui de-al doilea impact, o procedură absolut normală în cazul atleţilor", spune comunicatul oficial publicat de echipa McLaren.
Pauza forţată a lui Fernando Alonso va dura o singură cursă, pentru că pilotul spaniol este gata să revină în monopost în al doilea eveniment major al sezonului, weekend-ul din Malaysia (27-29 martie): "Fernando a înţeles şi a acceptat sfatul medicilor (...).
Iar doctorii au luat la cunoştinţă de faptul că Fernando se simte bine şi pregătit, că se simte gata de participare în competiţie şi că pilotul a reluat pregătirea fizică", spun oficialii McLaren.Fernando Alonso pierde astfel prima sa cursă de la revenirea la McLaren după ce ultimii cinci ani a concurat pentru Ferrari. În locul spaniolului, McLaren îl va alinia la start pe Kevin Magnussen, pilotul de rezervă al echipei, care va face astfel din nou echipă cu Jenson Button după un sezon trecut în care cei doi au fost titularii team-ului britanic.
nu stiu ce a patit Alonso, dar McLaren sigur "altereaza" povestea sau refuza sa dezvaluiasca tot adevarul
Sau se poate ca doctorii din exces de zel au facut o astfel de recomandare, iar Alonso a fost de acord cu ea, stiind ca are un monopost care nu e suficient de competitiv incat să se prezinte decent la cursă.
Dar deocamdata nu cred ca forteaza o despartire inainte de a incepe colaborarea...poate doar in cazul in care intelegerile sunt facute deja...ceea ce e putin probabil
Din cate stiu eu Santander are treaba si cu McLaren, dar cum ai spus si tu eu nu ma referam doar la ei, ci la potențialul lui Alonso de a atrage sponsori
1. Atunci cand stia ca nu are sanse la titlu, ALO a muncit pe rupte pentru Ferrari (si poate pentru pozitionarea sa intr-o posibila negociere cu Mercedes).
2. Daca dorea un motiv sa le faca vant celor de la McLaren ar fi mult mai usor pentru el daca ar ajunge sa coboare in mod repetat din masina care a abandonat din pdv tehnic.
Personal cred (speculez si eu) ca ori a fost un accident foarte grav dar musamalizat de echipa, ori (variant cea mai teribila) ALO are o problema medica care a aparut deodata si care poate sa il faca sa renunte. In orice caz, sper sa isi revina cat mai repede, spectacolul ar avea de pierdut si fara el.
Alonso a spus că va reveni la cursa din Malaezia. Adică are un hashtag pe facebook „#countdownMalaysia”. deci va reveni la acea cursă.
Cat despre Bianchi, a fost scos din coma indusa, dar... este inconstient, poate respira singur. Este pacient intr-un spital din Franta si nu cred ca mai este ceva de spus, in afara de "bafta la recuperare".
Gândiți-vă că în medie plătesc factura la lumină de vreo 40 de KW pe lună, iar Alonso a suferit pt câteva secunde vreo 0,6 Kw(600W), adică peste 1% din cât consum eu într-o lună, 1,5%, dacă nu mă bate matematica.
Monoposturile folosesc o unitate MGU-K, adica motor generating unit - kinetic, adica recupereaza energia cinetica (franarea adica), astfel 1j/1s = 1W. De aici apare cifra de 600W, care inseamna in functie de cat de lunga a fost descarcarea diferite valori in jouli, adica 600j pentru 1s, 1200j pentru 2s si asa mai departe. Masina de abia iesise pe traseu, a mers cateva curbe si ceva s-a intamplat, o descarcare, sub o secunda si de aici 600W, pentru ca este valorea minima pentru acel incident. Mergea incet, a schimbat instantaneu directia (socul a fost instant, deci sub o secunda). Nu cred ca se poate explica mai simplu de atat.
Scuze :P