O defecţiune la şasiu, posibila cauză a debutului modest de sezon pentru Vettel

de Daniel Popescu
Joi, 24.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing analizează posibilitatea ca o defecţiune la şasiu să afecteze performanţele lui Sebastian Vettel în debutul acestui sezon. Germanul ar putea primi în curând un nou şasiu.

Esential 18 puncte a castigat Sebastian Vettel in cursele din Bahrain si China
24 de puncte a obtinut Daniel Ricciardo in acelasi interval de timp
Red Bull Racing încearcă să înţeleagă motivele pentru care Sebastian Vettel are probleme de adaptare la noul monopost pentru acest sezon, după ce a fost învins de coechipierul său Daniel Ricciardo în cursele din Bahrain şi China.

Una dintre probleme este generată de noul regulament tehnic, întrucât caracteristicile monopostului nu se mai potrivesc cu stilul de pilotaj al cvadruplului campion mondial.

"Când trece într-o treaptă de viteze inferioară, Vettel are nevoie de un monopost stabil pe puntea spate pentru stilul său special de pilotaj. Din cauza tuturor noilor sisteme, nu are încă parte de aşa ceva. În 2012 a fost la fel, iar în momentul în care a fost mulţumit de puntea spate a devenit imbatabil", a declarat Helmut Marko, consultantul Red Bull.

Austriacul afirmă că această problemă are ca efect o uzură mai mare a pneurilor de pe puntea spate, dar aceasta ar putea fi afectată şi de o defecţiune la şasiu.

Prin urmare, echipa r putea să-i ofere un nou şasiu lui Vettel.

"Nu înţelegem de ce degradarea pneurilor lui Vettel este mai mult mai mare decât în cazul lui Ricciardo. Investigăm dacă şasiul lui are o defecţiune. Când un nou şasiu va fi gata, Vettel îl va primi. Anul acesta este atât de complex încât nici măcar inginerii nu înţeleg totul, iar asta face dificilă misiunea lui Vettel de a seta monopostul aşa cum vrea. Dar este un perfecţionist şi va munci până când va reuşi", a adăugat el.

Via GMM

Comentarii (13)

  • "stilul sau special de pilotaj" :)))), da-ti-i omului un sasiu, ca prea are stiluri de pilotaj, e pacat sa se piarda :)))))
    12 9
  • Pensionaru asta de marko are mult prea mult timp liber.... toata ziua sta si croncane cate ceva prin presa..... Nu am treaba cu RBR ci doar cu individul asta care este masina de debitat prostii a Formulei 1..... Toata ziua isi face chip cioplit cu poza lui Vettel.....
    19 8
  • GrosJan
    "În 2012 a fost la fel, iar în momentul în care a fost mulţumit de puntea spate a devenit imbatabil"

    inca un argument pentru afirmatia "nu exista masina perfecta ci doar masina pe stilul meu"
    Bine ca are un stil foarte eficient in anumite conditii. Odata indeplinite mai pune de un titlu ... cam asa se fac titlurile
    6 4
  • CE SA FACA FRATE ,INCEARCA SA-L SCOTA PE VITEL, DAR RBR ESTE O ECHIPA MERCENARA SI VOR REZULTATE ,ADUCI REZULTATE RAMAI ,NU TRCI PE LOCUL 2 SI CUM VITEL ,KIMI CHIAR SI BATAN SE ACOMODEAZA MAI GREU,..SA SPERAM INTR-UN REVILIMENT PUTERNIC CELOR DE LA FERRARI,, FORTZAA ALONSOO,,
    6 13
  • pablo256r
    Nea Marko ai mancat ceva stricat sau baut ceva nepotrivit?
    "Când trece într-o treaptă de viteze inferioară, Vettel are nevoie de un monopost stabil pe puntea spate pentru stilul său special de pilotaj. .."
    Deci cand schimba Seb treapta de viteza in jos pleaca fundicul monopostului? Mai sa fie!
    Seamana cu desenele animate deja ...

    PS: va rog sa nu mai dati stiri cu "declaratii ale lui Marko".
    Pana acum nu am vazut niciodata vre-o declaratie normala si utila de la acest "om". Doar speculatii, atacuri la persoana, ura, invidie.
    Gata, la lada de gunoi cu el!
    9 7
  • Repostez un comentariu poate asa inteleg si cei de mai sus ca un taxiu nu este un bolid f1: Stilul de pilotaj nu ii avantajeaza pe Vettel /Kimi deloc! Vettel (cat si Kimi) au ac stil precum Schumi ( a se vedea stilurile de pilotaj explicate de Brundle https://www.youtube.com/watch?v=TOhgI1hQA68 ) Fara downforce pe puntea spate Vettel e mort. Asta e pt cine intelege ...
    12 2
  • GrosJan
    @loco, din clipul ala de Vettel nu a spus nimic. A spus ca Schumacher si Kimi au stiluri similare considerand doar ca pun botul pe viraj si lasa spatele sa alunece usor... si ca necesita un anumit setup cam riscant. Pentru asta trebuie botul cu mult down force si mai putin pe spate.

    La Alonso subvireaza puternic ... si urat ... si eficient. Dar nu se rezuma totul la down force, sunt o goaza de sisteme de care trebuie sa tii cont ca sa faci masina sa se comporte intr-un anumit mod, dar raportul fata spate la down force si brake bias sunt cele mai importante.

    Marko spune ca lui Vettel ii trebuie un monopost stabil pe spate .... stabil pentru stilul lui Vettel. Asta pentru ca masinile alea nu merg singure, pilotul le determina sa faca ceva .... ceva-ul ala e putin diferit pentru fiecare pilot in parte in functie de stil .... ceva-ul ala poate face masina sa se comporte stabil pe spate cu un pilot si instabil cu altul.

    Care masina e stabila pe spate? Pai depinde cine o piloteaza, unuia i se pare stabila masina A si instabila masina B si altuia exact invers. Deci care masina e stabila, A sau B?? Raspunsul e ca e o combinatie de factori: ce o determina sa faca pilotul si cum raspunde masina.

    In simracing am primit uneori setup de la altcineva. Si in multe cazuri, presupunand ca nu mi-a livrat intentionat ceva total eronat, setarile alea mi s-au parut criminale desi respectivul donator mergea nicely & smoothly
    3 2
  • loco@GrosJan
    Vettel are ac stil cu al lui Schumi dohhh Raspunde-mi si mie la urmatoarea intreabare : dc puntea spate e mai "usoara" (fara prea mult downforce) cand lasi spatele sa alunece o dai in aratura mai usor sau mai greu? :)
    0 0
  • GrosJan
    @dooh~loco
    depinde, pentru ca poti intra in aratura si de de subvirare. Dar banuiesc la ce te-ai gandit. EU daca reduc prea mult down force pe spate (si mai pun si prea mult pe fata) devine foarte supravirator si riscant, dar sa stii ca totul se reduce la ce ai nevoie pe un anumit circuit, daca castigi foarte mult timp in cateva viraje cu o tendinta vadit supraviratoare, hei, asta e solutia. Daca vrei intram in detalii, nu coteaza doar down force sunt mult mai multe chestii interconectate, schimbi una si esti obligat sa reglezi si alta.

    Dar pe limba ta, raspunsul pe care cred ca il astepti este ca "dc puntea spate e mai 'usoara' (fara prea mult downforce) cand lasi spatele sa alunece o dai in aratura mai usor".

    Acum, care e legatura cu Vettel? De unde ai dedus ca are stilul lui Schumacher? Uite, Brundle spune ca Schumacher seteaza riscant iar Marko spune ca Vettel vrea puntea spate stabila. Eu vreau insa date concrete despre Vettel, adica analiza unui alt pilot sau propria lui declaratie (mult mai bine). SAU tu iti imaginezi ca pentru a lasa spatele sa alunece ai nevoie sa fie foarte stabil? La dracu, eu am incercat pe sim(uri) si daca incerci sa lasi spatele sa plece cu mult down force se duce toata masina in lateral in loc sa se rasuceasca usor pe cand cu o setare supraviratoare iese mult mai usor trucul DAR trebuie sa poti controla asta ... asa cum fac Kimi si Schumacher (zice Brundle).

    ps: eu ce am spus despre mine era legat de simracing. Masina personala e vai mama ei de lenta si nu are rost e incomparabil pus ca e dotata mereu cu pneuri de ploaie chiar si pe asfalt uscat!!! Cu kartul am realizat ca lucrurile stau ca in simracing
    0 0
  • Ia de citeste ce zic altii mai destepti https://willthef1journo.wordpress.com/2014/04/23/styling-it-out/
    "When coupled with the decrease in rear end downforce brought about by new aerodynamic regulations ..."

    http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9279295/mark-hughes-on-why-daniel-ricciardo-is-showing-sebastian-vettel-the-way-at-red-bull

    "Vettel's preferred driving style is quite acrobatic. His way of using a sliding rear end to get faster direction change into slow corners has long been a spectacular hallmark of his."

    Acum dc stii tu mai bine decat jurnalistii de la skysports eu ma retrag! Si citeste si prima fraza de pe pagina oficiala RB http://www.redbull.com/cs/Satellite/en_US/Article/F1-2012-Sebastian-Vettel-vs-Michael-Schumacher-021243237093446
    0 0
  • GrosJan
    nu ma compara pe mine cu un JURNALIST daca nu are in spate si o cariera in motorsport sau macar sa testeze ce propovaduieste. Ca nea Buxton se plimba prin padock... So fucking what? Si Miki se plimba. Asa gasesti zeci de articole pe net care mai de care mai "avizat". Ma intreb cati dintre cei care toarna impresii personale pe net au simtit efectele alea si feedback-ul de la masina, despre care VORBESC. (oricum sliding-ul ala tine mult mai mult de raportul brake bias si cum franezi decat de raportul down force fata spate. Pana nu apare Vettel sa ne lamureasca ce-i lipseste (daca chiar lipseste si nu cumva e Ricci mai bun si gata.) nu avem de unde sa stim clar)

    Eu am cerut ALTCEVA. Am cerut parerea unui pilot sau in cel mai bun caz chiar parerea lui Vettel. Deci, daca nu ai asa ceva, da, ar fi cazul sa te retragi.
    2 1
  • GrosJan
    dar sunt de acord cu ce spune Buxton despre Kimi pentru ca se potriveste cu ce declara chiar Kimi despre stilul sau
    0 0
  • ce shit mai e si asta? Trebuie sa franezi mai mult decat iti impune stilul (KIMI) ca daca nu o faci nu ti se incarca destul bateriile si nu ai suficienta energie si deci pierzi timp pe un tur. Lame lame lame, asta nu mai e motorSPORT e doar un laborator de cercetare auto
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru