Cea mai importantă este implementarea sistemului prin care un pilot va fi suspendat o cursă dacă acumulează 12 puncte de penalizare într-un interval de 12 luni. Acest lucru înseamnă că punctele de penalizare vor rămâne valabile şi de la un sezon la altul, un pilot riscând să fie suspendat din prima cursă a următorului sezon dacă acumulează 12 puncte în ultima etapă a anului.
Grila de penalizări nu a fost dezvăluită, însă în mod obişnuit un pilot va primi între unul şi trei puncte de penalizare în funcţie de gravitatea infracţiunii.
"Va fi introdus un sistem de penalizare pentru piloţi. Dacă un pilot acumulează mai mult de 12 puncte, atunci va fi suspendat în următoarea cursă. Punctele vor rămâne pe superlicenţa de pilot timp de 12 luni. Numărul punctelor de penalizare acordate unui pilot va varia de la unul la trei în funcţie de severitatea infracţiunii", precizează FIA într-un comunicat de presă.
Noul sistem de penalizări a fost propus pentru prima oară în noiembrie 2012 şi aprobat formal de echipe luna trecută.
În prezent, singurul mecanism asemănător este penalizarea cu 10 poziţii pe grila de start în cazul în care un pilot primeşte trei mustrări scrise pe parcursul sezonului.TESTELE DIN IANUARIE ŞI ÎN TIMPUL SEZONULUI, APROBATE
De asemenea, FIA a modificat regulamentul pentru teste înaintea sezonului 2014. Echipele vor avea posibilitatea să efectueze o sesiune de teste în luna ianuarie pentru a evalua din timp noile motoare turbo V6 de 1.6 litri, iar testele din timpul sezonului au devenit regulamentare.Astfel, vor avea loc patru sesiuni de câte două zile de teste în zilele de marţi şi miercuri de după anumite curse din Europa. Provizoriu, cele patru sesiuni de teste vor avea loc după cursele din Spania, Marea Britanie, Ungaria şi Italia, însă o decizie finală va fi luată după publicarea calendarului pentru sezonul următor.
Cele patru sesiuni de teste vor înlocui cele opt zile de teste în linie dreaptă şi sesiunea de teste dedicata tinerilor piloţi.
Pentru a limita creşterea costurilor generate de testele din timpul sezonului, forul mondial a limitat drastic utilizarea tunelului de vânt şi a tehnologiei computerizate CFD. Noul regulament pentru teste a fost propus de echipe încă din luna aprilie a acestui an, respectiv în prima parte a lunii iunie.
ALTE SCHIMBĂRI ÎN REGULAMENTUL SPORTIV
FIA a adoptat şi alte schimbări în Regulamentul Sportiv, cele mai importante fiind:
▶ un pilot va putea utiliza maxim cinci motoare pe parcursul unui sezon, comparativ cu opt în prezent. După folosirea celor cinci unităţi regulamentare, orice schimbare a unei componente individuale (motorul turbo, generatorul de energie sau unitatea de stocare a energiei) va duce la o penalizare de 10 poziţii pe grila de start.
În plus, pilotul care schimbă complet unitatea de propulsie va fi nevoit să înceapă cursa din pitlane;▶ dezvoltarea motoarelor este interzisă în perioada 2014-2020, cu excepţia modificărilor pentru fiabilitate sau reducerea costurilor;
▶ o cutie de viteze trebuie utilizată pe parcursul a şase Mari Premii consecutive, în loc de cinci ca în prezent;
▶ fiecare pilot va avea un set suplimentar de pneuri pentru primele 30 de minute ale primei sesiuni de antrenamente;
▶ viteza în pitlane a fost limitată de la 100 km/h la 80 km/h pe tot parcursul weekendului.
Citeşte şi schimbările din Regulamentul Tehnic pentru sezonul 2014 al Formulei 1.
Via FIA
Vom vedea.
Numai bine!
Formula 1 isi va pierde din fanii "traditionali" daca toate aceste regulamente continua sa puna bete in roate dezvoltarii si inovatiei. Nu as fi deloc surprins ca in 2-3 ani sa apara o noua competitie concurenta cu Formula 1...chiar nu as fi surprins deloc. Toate fondurile astea de investitii impreuna cu FIA, au trimis aceasta competitie in tot felul de parti ale lumii care nici macar nu au o traditie in ale motorsportului sau ale automobilismului in general (i.e. Bahrain, Abu Dhabi, Singapore etc.) iar in Europa, circuite de legenda, frumoase, incitante nu mai au loc, desi publicul "expert" tot pe batranul continent se afla.
Poate sunt mai multe detalii pe care nu le stim.
De exemplu, ce se intampla daca in 2018 vrea sa intre in competitie un alt furnizor de motoare? Nu ar avea cumva ar avea un mare avantaj tinand cont ca poate tehnologia evolueaza pana atunci? Caci este evident ca in 4 ani multe lucruri se pot schimba.