În schimb, britanicul se va concentra pe o serie de alte proiecte a căror natură va fi dezvăluită ulterior, însă despre care publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că ar avea legătură inclusiv cu industria aeronautică.
Newey a dezvăluit că decizia sa are drept principală cauză o restricţionare din ce în ce mai puternică a regulamentului tehnic, care nu îi mai oferă oportunitatea să-şi demonstreze creativitatea.
"Sincer să fiu, simt că regulamentul este foarte restrictiv, ceea ce este păcat. Este dificil să găseşti noi zone de explorare, pentru că regulamentul este limitat.
În acelaşi timp, aş vrea să văd dacă pot aplica abilităţile mele, indiferent care ar fi acestea, şi în alte domenii. Voi rămâne implicat total în echipă în următoarele luni şi vom analiza structura inginereasca pentru viitor. După ce voi începe noile proiecte, voi avea mai mult un rol de consultant şi, dacă vreţi, de mentor pentru colegii mei ingineri. Dacă vor avea întrebări sau dacă vor avea nevoie de sfatul meu, voi fi disponibil", a explicat el. De altfel, Formula 1 pregăteşte un nou regulament tehnic pentru sezonul 2017, care prevede şi mai multe restricţii de natură tehnică prin standardizarea unor componente şi simplificarea radicală a designului pentru anumite componente precum sistemul de alimentare cu carburant, structura de rezistenţă la accidente, aripa faţă, suspensia spate sau conductele de frână.▶ Noi restricţii de regulament în 2017
Totuşi, Newey nu a exclus varianta de a reveni în Formula 1 în cazul în care regulamentul tehnic va deveni atractiv la un moment dat.
"Este foarte posibil.
Am ajuns într-un stadiu al carierei în care aş vrea să încerc noi provocări, indiferent care ar fi acestea, şi să-mi încerc mâna la lucruri diferite. este un stimulent proaspăt, dar aceste lucruri sunt de tranziţie. Am 55 de ani, dar nu sunt încă pregătit să stau la plajă. Mai fac lucrurile astea un pic şi apoi vedem ce se întâmpla", a adăugat el.Via ESPNF1
este pacat ce se intampla si cum oamenii cei mai capabili se retrag frumos din ceea ce au facut pana acum.. am tot respectul si consideratia ptr newey, este cel mai bun inginer din F1, in aerodinamica,parerea mea, poate nu am dreptate, insa rezultatele vorbesc de la sine..pe uinde a fost, i-a facut mari pe toti,,williams, mclaren, acum redbull
poate raman cei mai mici si slab pregatiti ingineri si se va crea o formula 1 gen gp2, fanii sunt dezamagiti oricum, se merge in regres in loc de progres..
daca asta vor capii...rusine!
ecclestone si toti fraierii de la FIA, pestele la cap se impute, aici nu poate fi vorba de reducerile costurilor atata timp cat se investesc bani grei in dezvoltarea monoposturilor.. cercetare, teste, etc....
Formula 1 era clasa suprema a automobilismului, unde erau introduse cele mai indraznete solutii si inovatii, unde pilotii provocau limitele imposibile si se jucau unii cu altii dincolo de acestea.
S-a cam dus asta, desi noi asta vrem.
Prin urmare, vrem ca F1 sa fie o competitie a constructorilor de masini sau a echipelor care n-au nici o treaba cu masinile de strada? Constructorii nu vor fi interesati de aerodinamica, e importanta, dar nu cea mai importanta. Mercedes nu are cea mai buna aerodinamica din F1, tind sa cred ca RBR continua sa fie primii la acest capitol.