McLaren analizează posibilitatea de a renunța la parteneriatul cu Honda, ca urmare a rezultatelor modeste înregistrate în cei aproape 3 ani de colaborare.
Echipa britanică și-a trecut în cont doar două puncte în acest sezon și este pe ultimul loc în clasamentul constructorilor. Presa internațională a speculat că Mercedes și Ferrari iau în calcul furnizarea de motoare, iar ultima ipoteză viza un parteneriat cu Scuderia prin care unitățile să fie branduite oficial cu numele Alfa Romeo.
Cu toate acestea, mai multe surse afirmă că Mercedes și Ferrari nu sunt interesate de o astfel de colaborare, întrucât ar permite celor de la McLaren să revină în lupta pentru victorii. De altfel, inclusiv oficialii McLaren admit acest scenariu.
"Suntem o echipă grozavă, McLaren a demonstrat că are abilitatea de a câștiga curse și campionate. Dar cred că alte echipe se bucură să ne vadă unde suntem acum. Acestea se tem că putem deveni din nou o amenințare, o temere de înțeles", spune Zak Brown, directorul executiv al McLaren.
În acest context, singura alternativă pe care o mai are McLaren este Renault, însă și aici situația este complicată: constructorul francez se teme că, dacă ar furniza motoare pentru 4 echipe, ar fi dificil să asigure fiabilitatea acestora.
"Am vorbit cu cei de la Honda despre mai multe scenarii.
Credem că Honda poate face treaba. Trebuie să ne asigurăm că dezvoltarea are loc într-un ritm mai alert. Începem dezvoltarea monopostului din 2018 și trebuie să știm arhitectura motorului. Cred că în această vară trebuie să finalizăm cum mergem înainte cu Honda", a adăugat Brown.Via Motorsport
Se pare ca Ross Brawn vrea sa mai relaxeze normele pe care trebuie sa le indeplineasca motoarele, pentru a atrage si alti motoristi in F1 si din cate am inteles Coswoth si Porche ar fi interesati, dar asta va fi pe unde va prin 2021.
In momentul de fata la McLaren este o singura problema, anume ca atat Alonso cat si echipa numai au rabdare si vor rezultate.
Se stie ca McLaren are un sasiu bun insa la capitolul motor Honda inca nu a reusit sa scoata un generator fiabil si puternic.
Acest lucru a fost reusit de Kiucsi Takeo cand s-a apucat, la inceputul anilor ,90, de a treia generatie de motoare Honda care stim ce rezultate a adus.
Insa sa nu uitam ca el a avut parte de ajutorul inginerilor care in anii .80 au facut a doua generatie de propulsoare cu care au alergat invincibilii Ayrton Senna si Alain Prost.
Atunci, Kiucsi Takeo a reusit sa proiecteze un motor de 968 CP cu un total de 88 de kg care la vremea aia era un pic mai greu decat motorul celor de la BMW, insa mai puternic.
Pana si Szafnauer asta a declarat ca in prezent aceasta experienta lipseste insa a gasit problema si o poate rezolva, dar cere timp si cel mai bine ar fi sa se axeze pe anul 2018 .
Honda a cam pierdut startul proiectului noului motor si atunci când producătorii încep să negocieze noile norme, iar primul lucru este lansarea un program cu un singur cilindru, știind ca trebuie sa scoata un motor turbo V6. Acest decalaj este foarte dificil de a fi rezolvat si nu se poate reusii peste noapte.
Din punctul meu de vedere, McLaren ar trebui sa aiba incredere in Honda si sa se axeze pe anul 2018. Mai bine varianta asta decat motoare second hand de la ferrari sau Mercedes.
Ca sa nu fiu prost inteles, cand am zis de " motoare second hand" nu m-am referit la calitatea motoarelor celor doua teamuri, Ferrari si Mercedes, se stie ca sunt cele mai bune la ora actuala, ci la faptul ca chiar daca Mc.Laren va ajunge la un consens cu acestia, vor beneficia doar de varianta motorului de anul trecut, ceea ce din punctul meu de vedere nu-i avantajeaza deloc.
Personal cred ca cei de la McLaren ar trebui sa poarte o discutie foarte serioasa cu cei de la Honda, desi exista doua bariere, una de natura lingvistaica si una sub forma distantei foarte mari dintre Sakura si Woking.
In loc sa te bati cu caramida in piept ca esti mare si tare si in acelasi timp sa te lamentezi ca ceilalti te vor jos mai bine te apuci sa-ti faci singur un motor.
Sau poate e prea complicat pentru o echipa asa grozava.