Michelin vrea să profite de problemele Pirelli: "Pneurile ar trebui să reziste două treimi de cursă"

de Daniel Popescu
Luni, 31.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michelin încearcă să scoată în evidenţă propunerile sale pentru pneuri care să reziste mai mult în contextul problemelor pe care le-a înregistrat Pirelli în Belgia. Cei doi producători luptă pentru a furniza pneuri în Formula 1 începând din 2017.

Un pneu de Formula 1 ar trebui utilizat cel puţin o treime de cursă, poate două treimi.

Pascal Couasnon
Director motorsport Michelin
Pirelli a fost aspru criticată de oficialii Scuderiei Ferrari după ce Sebastian Vettel a ratat prezenţa pe podium în Marele Premiu al Belgiei în urma exploziei pneului dreapta-spate în penultimul tur al cursei.

Rivalii de la Michelin, care luptă cu producătorul italian pentru a furniza pneuri în Formula 1 în perioada 2017-2019, au profitat de această situaţie pentru a scoate în evidenţă intenţia de a oferi cauciucuri care să poată fi exploatate la maxim pentru mai mult timp.

"Nu are niciun sens să produci pneuri care să dureze 10 tururi. Un pneu de Formula 1 ar trebui utilizat cel puţin o treime de cursă, poate două treimi. Trebuie să discutăm cu inginerii şi cu Bernie Ecclestone. Trebuie să le oferim piloţilor un pneu cu care să extragă 100% din potenţialul monopostului, nu 70%", a declarat Pascal Couasnon, directorul de motorsport al Michelin.

Degradarea deliberată a pneurilor a fost solicitată de echipe cu scopul de a îmbunătăţi spectacolul în Formula 1, însă a condus la apariţia unor strategii în care piloţii nu mai forţează la maxim pentru a conserva cauciucurile cât mai bine.

În schimb, Michelin propune furnizarea unor pneuri cu o durată mare de viaţă şi cu jante de 18", întrucât aceasta dimensiune este mai apropiată de cele folosite în industria maşinilor de serie.

Michelin în motorsport: transfer de tehnologie pentru industria de serie

Via GMM

Comentarii (3)

  • Si noi suntem de parere ca pneurile ar trebui sa dureze mai mult. Chiar daca ar fi sa tina 10 ture, macar alea sa fie utilizabile, dar cele actuale tin 1-3 ture si apoi incep sa scada in aderenta, ca apoi sa puste pe neasteptate. Parerea mea personala despre o anvelopa este ca sa poti merge cu ea o perioada de timp (ture) la maxim, ca apoi sa scada in aderenta pana nu mai ai aderenta deloc si esti obligat sa il schimbi, FARA ca sa cedeze structura de rezistenta.
    19 0
  • Degradarea deliberată a pneurilor a fost solicitată de echipe cu scopul de a îmbunătăţi spectacolul în Formula 1 - FALS

    A fost cerut doar de BERNIE pentru imbunatatirea show-ului....
    13 0
  • Pirelli momentan doar aplica ordinele babacului - insa Michelin ar aduce performante mai bune si suspans ridicat . E F1 , trebuie sa concureze la maxim- nu trebuie sa gestioneze pneuri (poate asa - 1-2 tururi pe final de stint , dar nu toata cursa) .

    Michelin demonstreaza ca poate , are competitii majore la care ia parte . Pe vremuri aveam Bridgestone si Michelin si era show maxim .
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru