Pirelli este considerată favorită prin prisma faptului că va accepta orice solicitare din partea echipelor, în timp ce Michelin a condiţionat contractul de furnizarea unor pneuri cu jante de 18" care să aibă o durată lungă de viaţă.
▶ Michelin în motorsport: transfer de tehnologie pentru industria de serie
Pascal Couasnon, directorul de motorsport al producătorului francez, speră însă să-l convingă pe Bernie Ecclestone că aceasta este direcţia potrivită pentru Formula 1.
"Va fi o discuţie foarte deschisă şi sinceră, iar noi îi vom spune motivul pentru care merităm să fim în Formula 1. Piloţii şi-au exprimat dorinţa de a avea o nouă provocare, aşa că vom pune datele pe masă.
Ecclestone va decide, iar noi vom respecta decizia lui", a declarat el. Un alt avantaj pe care îl are Pirelli este legat de programul de publicitate pe care Pirelli îl derulează pe circuite, precum şi sumele generoase alocate în cadrul Paddock Club.▶ Poveştile Formulei 1: Paddock Club - ascensiunea şi decăderea celui mai exclusivist club de fani
Totuşi, Michelin a exclus varianta de a intra într-o licitaţie cu Pirelli şi afirmă că oferta franceză este una fixa. "Nu vom face lucruri care nu au sens pentru noi. Vom merge cu o propunere şi acesta va fi pachetul pe care îl vom dezbate. Ştim ce vom pune pe masă, iar dacă Ecclestone merge mai departe cu cerinţele, s-a terminat", a adăugat Couasnon.
Via Autosport
As prefera pneuri care sa reziste o cursa intreaga la performante maxime, astfel incat pilotii sa forteze toata cursa, sa concureze activ.
Cu pneurile actuale, piloti nu pot rula la capacitate maxima mai mult de 2-3 tururi. In rest se concureaza la menajarea pneului.
Si pentru ca pneul e factorul limitant in F1, baietii incearca sa castige in alte parti salvand din greutate si punand combustibil cu pipeta.
Daca pneul ar avea durata de viata mai mare decat cursa, nu o sa mai mearga nimeni la consum (de combustibil sau de pneu), si am avea spectacol.
Cand ti-a zis cineva pe un articol anterior ca nu prea stii cu ce se mananca F1, te-ai suparat si ai zis ca te uiti la F1 de la primul mare premiu ce a avut loc in urma cu 66 de ani.
Ti se pare interesant ca pilotii sa mearga la viteza de croaziera, sa nu forteze monoposturile pentru a scoate untul din ele, ca sa nu faca gumele patrate, nu?
Ti se pare normal ca un blocaj cauzat de o frana brusca sa faca pneul patrat, sa provoace vibratii puternice in monopost si sa il trimita pe pilot la pit pentru schimb de gume? Wow, ce interesanta este cursa cu depasiri la pit!
Nu nene, este competitie si depasirile trebuie sa aibe loc pe circuit, fara DRS-uri, fara KERS-uri, fara gume care se deterioreaza dupa 5 tururi de forja si dupa aia patineaza masina ca si cum ar merge pe ulei. Nu, pilotii trebuie sa alerge cu monoposturile, nu sa le conduca la limita uzarii de cauciucuri si la limita consumului de benzina.
Astea au fost cele mai cretine idei din Formula 1, in ultimii 5 ani de zile...