Michelin exclude o licitaţie cu Pirelli pentru furnizarea pneurilor în Formula 1

de Daniel Popescu
Miercuri, 01.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michelin a exclus varianta de a intra într-o licitaţie cu Pirelli pentru a câştiga contractul pentru furnizarea pneurilor în Formula 1 pentru perioada 2017-2019.

Esential 2006 este ultimul an in care Michelin a furnizat pneuri in Formula 1
Michelin şi Pirelli sunt singurii producători care au depus oferte pentru furnizarea pneurilor în Formula 1 pentru perioada 2017-2019.

Pirelli este considerată favorită prin prisma faptului că va accepta orice solicitare din partea echipelor, în timp ce Michelin a condiţionat contractul de furnizarea unor pneuri cu jante de 18" care să aibă o durată lungă de viaţă.

▶ Michelin în motorsport: transfer de tehnologie pentru industria de serie

Pascal Couasnon, directorul de motorsport al producătorului francez, speră însă să-l convingă pe Bernie Ecclestone că aceasta este direcţia potrivită pentru Formula 1.

"Va fi o discuţie foarte deschisă şi sinceră, iar noi îi vom spune motivul pentru care merităm să fim în Formula 1. Piloţii şi-au exprimat dorinţa de a avea o nouă provocare, aşa că vom pune datele pe masă.

Ecclestone va decide, iar noi vom respecta decizia lui", a declarat el.

Dacă Ecclestone merge mai departe cu cerinţele, s-a terminat.

Pascal Couasnon
Director motorsport Michelin
Un alt avantaj pe care îl are Pirelli este legat de programul de publicitate pe care Pirelli îl derulează pe circuite, precum şi sumele generoase alocate în cadrul Paddock Club.

▶ Poveştile Formulei 1: Paddock Club - ascensiunea şi decăderea celui mai exclusivist club de fani

Totuşi, Michelin a exclus varianta de a intra într-o licitaţie cu Pirelli şi afirmă că oferta franceză este una fixa. "Nu vom face lucruri care nu au sens pentru noi. Vom merge cu o propunere şi acesta va fi pachetul pe care îl vom dezbate. Ştim ce vom pune pe masă, iar dacă Ecclestone merge mai departe cu cerinţele, s-a terminat", a adăugat Couasnon.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • serban
    Adică după toată monotonia actuală pe care aproape că nici DRS-ul nu o mai întrerupe, să avem ceva gen 2005, fără schimburi de pneuri, că lipsa realimentării o avem deja ! Adică să rămânem și fără ultima brumă de spectacol ! Mulțumesc Michelin, dar nu !
    2 10
  • @serban Mult mai bine acum cand pilotii nu pot merge tare ca strica pneurile, nu pot ataca pilotul din fata ca-si strica pneurile in spatele lui etc.
    14 0
  • Andrei
    @serban. E spectacol fals schimbarea de pneuri in momentul asta. Daca pit stop-ul merge ok, nu sunt schimbari in cursa.
    As prefera pneuri care sa reziste o cursa intreaga la performante maxime, astfel incat pilotii sa forteze toata cursa, sa concureze activ.
    Cu pneurile actuale, piloti nu pot rula la capacitate maxima mai mult de 2-3 tururi. In rest se concureaza la menajarea pneului.
    Si pentru ca pneul e factorul limitant in F1, baietii incearca sa castige in alte parti salvand din greutate si punand combustibil cu pipeta.
    Daca pneul ar avea durata de viata mai mare decat cursa, nu o sa mai mearga nimeni la consum (de combustibil sau de pneu), si am avea spectacol.
    12 0
  • @serban
    Cand ti-a zis cineva pe un articol anterior ca nu prea stii cu ce se mananca F1, te-ai suparat si ai zis ca te uiti la F1 de la primul mare premiu ce a avut loc in urma cu 66 de ani.

    Ti se pare interesant ca pilotii sa mearga la viteza de croaziera, sa nu forteze monoposturile pentru a scoate untul din ele, ca sa nu faca gumele patrate, nu?

    Ti se pare normal ca un blocaj cauzat de o frana brusca sa faca pneul patrat, sa provoace vibratii puternice in monopost si sa il trimita pe pilot la pit pentru schimb de gume? Wow, ce interesanta este cursa cu depasiri la pit!

    Nu nene, este competitie si depasirile trebuie sa aibe loc pe circuit, fara DRS-uri, fara KERS-uri, fara gume care se deterioreaza dupa 5 tururi de forja si dupa aia patineaza masina ca si cum ar merge pe ulei. Nu, pilotii trebuie sa alerge cu monoposturile, nu sa le conduca la limita uzarii de cauciucuri si la limita consumului de benzina.

    Astea au fost cele mai cretine idei din Formula 1, in ultimii 5 ani de zile...
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru