Potrivit regulamentului forului mondial, cea mai modestă pedeapsă ar fi o amendă, însă germanii se pot confrunta cu pierderea punctelor acumulate până în prezent sau chiar cu excluderea din campionatul constructorilor.
Puţin probabilă, ultima variantă ar reprezenta o lovitură financiară pentru echipă, întrucât locul din clasamentul constructorilor dictează suma de bani primită din drepturile TV.
Posibilitatea ca Mercedes să fie aspru pedepsită pentru efectuarea testului a crescut după ce publicaţia Daily Telegraph a publicat o scrisoare trimisă în luna aprilie a anului trecut de FOTA, în care toate echipele sunt avertizate că testele solicitate de Pirelli nu sunt regulamentare.
"Conform contractului cu FIA, Pirelli este îndreptăţită să ofere echipelor 1.000 de kilometri de teste pentru pneuri, cu condiţia ca toate echipele să fie tratate în mod egal.
Totuşi, nu există nicio dispoziţie în regulamentul sportiv pentru ca un astfel de test să aibă loc în timpul sezonului", precizează scrisoarea trimisă de FOTA către toate echipele.Situaţia este cu atât mai gravă cu cât Mercedes este una dintre cele şapte echipe care încă mai fac parte din FOTA.
Chiar dacă Mercedes nu a obţinut un avantaj substanţial prin efectuarea testului cu Pirelli, echipele se tem că, dacă germanii nu vor fi pedepsiţi în niciun fel, şi alte echipe ar putea profita de această situaţie.
Ferrari a anunţat deja prin vocea şefului Stefano Domenicali că nu va ezita să testeze în timpul sezonului dacă Mercedes nu este pedepsită. "Dacă (n.r - testul în timpul sezonului) este posibil, vom fi primii care vom ridica mâinile pentru a ne asigura că putem proceda la fel, pentru că Ferrari a vrut întotdeauna să efectueze teste în timpul sezonului", a precizat italianul pentru Reuters.
Doar nu o sa excluda cineva Ferrari din Formula 1... mai ales ca au procedat la fel ca Mercedes. Si nici Mercedes nu va fi exclusa. Astfel toata lumea are de castigat. De pierdut vor avea echipele mici. Daca Ferrari nu pune acum presiune ca sa se legalizeze testele in timpul sezonului, s-ar putea ca germanii sa scape fara nicio pedeapsa.
Pentru Ferrari marele avantaj e ca sezonul acesta le functioneaza tunelul de vant. Pana acum au mers "pe intuneric". Aveau date gresite. De cand colaboreaza cu Toyota... uite ce rezultate. Era greu de crezut ca doar Newey se pricepe la aerodinamica in F1... uite ca nu-i asa. Si cand la Ferrari functioneaza toate lucrurile, sunt imbatabili. Cand ceva nu merge bine, totul se naruie...
Nu cred ca Mercedes ar fi facut un test de 2-3 zile imediat dupa o cursa in speranta ca va ramane secret, este imposibil asa ceva in F1. Si nici nu cred ca au testat in speranta ca vor scapa nepedepsiti, stiind ce se poate intampla (ma refer la excluderea din campionat).
Iar la Monaco nu au gestionat bine pneurile datorita acelui test, le-au gestionat bine pentru ca au mers cu 2-3 secunde mai lent pe tur decat in simularile de cursa, pentru ca nu se putea depasi.
Acum depinde ce vor decide dobitocii din FIA, care au introdus motoare mult mai scumpe in pentru a reduce costurile.