Practic, sezonul care va începe în luna martie este unul de tranziţie pentru echipa britanică, iar una dintre principalele provocări va fi menţinerea unui grad înalt de competitivitate, în condiţiile în care Mercedes a dezvăluit că nu va mai oferi informaţii esenţiale despre motoare decât în măsura în care acestea nu vor putea fi utilizate ulterior de Honda.
"Cu siguranţă nu este o situaţie ideală ca McLaren pleacă la unul dintre competitorii noştri. Dar în acest moment avem un obiectiv comun pe termen scurt, şi anume să facem unitatea de propulsie fiabilă şi performanţă. Este bine că împărţim informaţii şi acesta este obiectivul pe termen scurt, pentru că unitatea de propulsie să fie fiabilă şi rapidă.
Dar este evident că managementul zilnic al relaţiei se poate schimba", a declarat Toto Wolff, directorul executiv al celor de la Mercedes.▶ Poveştile Formulei 1: McLaren-Honda: Dominaţie totală între 1988-1991
Restricţiile de informaţii impuse de Mercedes vin exact în primul sezon în care vor fi utilizate noile motoare turbo V6 de 1.6 litri, lucru carear putea avea efecte negative asupra programului McLaren de înţelegere a noilor concepte. Cu toate acestea, Wolff insistă că procedurile adoptate de Mercedes nu vor afecta în niciun fel performantele celor de la McLaren de pe circuit."Până la urmă, oricum suntem competitori pe circuit. Va exista în continuare o cantitate suficientă de cunoştinţe pe care le vom împărţi în privinţa dezvoltării unităţii, dar oricum vor exista anumite informaţii pe care nu le vom dezvălui, pentru că vor schimba cu motoare Honda.
dar ne aşteptam să fie puternici în acest an", a adăugat el.Via Autosport
Poate ca Mercedes considera McLaren rivala, dar rivalii britanicilor sunt italienii de la Ferrari. Mercedes e un nimeni in Formula 1, abia acum isi construiesc o istorie sau vor fi la fel de buni ca BMW ori Honda si peste cativa ani se duce si Mercedes la culcare.
bravo..
P.S.La muierea lui care-i la papa Frank nu i schimba managementul zilei?
uzina si echipele de client.
2. RETINETI!!! Dupa 28 Februarie, retineti, motoarele sunt omologate si asupra lor nu se mai poate interveni in ceea ce priveste imbunatatirea performantei, se mai poate interveni cu derogare speciala din partea FIA daca sunt probleme grave de fiabilitate, sub nici o alta forma si prin nici o alta exceptie, Mercedes nu va putea sa evolueze dezvoltarea motorului in 2014 comparativ cu echipele de client. Motorul intra intr-o faza de inghetare pana in 2015. Ei pot dezvolta motorul pentru 2015, si sa il rafineze si perfectioneze, dar doar sa il pregateasca pt 2015,dar nu au dreptul sa le aplice asupra motorului de pe masinile din 2014. Cu motorul omologat la 28 februarie 2014, Mercedes va merge exact ca si echipele de client pana la sfarsitul sezonului, iar repet regulamentul nu permite ca la 28 februarie Mercedes sa aiba o specificatie de motor superioara celor de la Force India, Mclaren si Williams. Deci daca FIA declara legala in Australia suspensia spate, iar masina Mclaren este o masina mai bine conceputa, nascuta si dezvoltata de-a lungul sezonului din punct de vedere aerodinamic decat Mercedes, ii mananca Mclaren ca marmelada pe paine pe Mercedes.
Eu am urmarit constant zilnic testele de la Jerez. Chiar daca Mercedes a facut si simulare de cursa, au avut de-a lungul zilelor 3 si 4 si stinturi scurte de 3-4 tururi si pe pneuri medium, si in toate aceste zile pe stinturi scurte ca si performanta au fost sub Mclaren. Nu sariti, nu sunt f elocvente testele, dar comparand ultimele 2 zile si faptul ca si Mclaren si Mercedes au facut cei mai buni timpi pe pneuri medium si cu benzina pentru 3-4 tururi, iar in nici una, dar in nici macar una Rosberg si Hamilton nu au fost mai rapizi decat Magnussen, imi da sperante ca acea suspensie spate chiar este un "silver bullet".
Cei de la BBC aveau 2 oameni plasati strategic pe circuit in 2 viraje de mare viteza diferite, care spun ei de obicei la Jerez sunt elocvente in evaluarea masinii, (deci nu timpii scosi pe circuit), ca si comportament, si in acele 2 viraje de mare viteza, ambii au spus ca Mclaren era cea mai stabila atat la intrarea cat mai ales la iesirea din viraje si ca pare sa aiba "lots of downforce" comparata cu Mercedes W05 si cu celelate echipe de client Mercedes. Nu au urmarit nici o comparatie cu masini motorizate Ferrari sau Renault (atatea cate au fost ele) pentru ca diferentele ar putea sa vina din ERS sau motorul in general diferite de Mercedes. Acei oameni au urmarit doar masinile motorizate de Mercedes, pt ca erau 4 echipe cu nume toate si datorita zvonului cu avantajul de putere Mercedes. Dar in ceea ce au observat ei ca jurnalisti de F1 (ma gandesc ca nu de ieri de azi) si repet pe cele doua viraje de mare viteza, mp4-29 avea comportamentul cel mai stabil.