În replică, cei de la Red Bull Racing au avertizat că vor propune o schimbare prin care dezvoltarea motoarelor să devină nelimitată începând din sezonul 2016, întrucât propunerea poate fi aprobată cu majoritate de voturi.
Cu toate acestea, cei de la Mercedes au reacţionat rapid şi au ajuns deja la un acord cu Renault pentru a se opune acestei iniţiative care ar conduce la o creştere majoră a costurilor de dezvoltare."Nicio companie serioasă nu ar permite o eliminare completă a restricţiilor. Renault şi Mercedes au un acord deplin. Nimeni nu poate fi în favoarea unui război total al motoarelor în 2016. Niciunul dintre actualii constructori nu ar fi de acord", a precizat Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
În cadrul regulamentului tehnic actual, motorul este alcătuit din 66 de componente distincte, iar constructorii pot modifica 32 de componente în pauza competiţionala dintre două sezoane. Ferrari şi Renault au propus să poată modifica 12 componente şi în luna iunie, adică în timpul sezonului, pentru a putea reduce diferenţa faţă de Mercedes. Sub pretextul creşterii costurilor, germanii au propus un compromis prin care să poată fi modificate doar 5 componente, însă ideea nu a fost acceptată de Ferrari şi Renault.
Via BBC Sport
BIG LIKE! Sorine, total de acord cu tine!
Si mai asteptati putin ca o sa apara si Mirciulica care ne spune ca motorul Honda o sa-i sparga pe toti.
Realitatea economica la nivel mondial chiar daca criza economica a trecut in mare parte va fi bazata de acum inainte pe eficienta, in orice domeniu. Socul din 2008-2009 le-a dat un bobarnac tuturor marilor companii trezindu-le la realitate si aratandu-le ca am ajuns unde am ajuns datorita acestei conceptii ultra elitiste (asa cum consideri tu natura F1). A avut loc o reasezare naturala a ceea ce trebuie sa facem pentru a nu mai ajunge niciodata sau foarte greu in momente gen 1929 sau 2008. De acum inainte trendul general in relatiile macro economice, relatii care interfereaza cu toate segmentele sociale (intrand aici si motor sportul), va fi de eficienta, ban dramuit si gestionat intr-un mod chibzuit, si nu mai varianta mediteraneana de a cheltui, a cheltui, a cheltui si a investi fara limite. Criza economica si criza datoriilor din U.E a demonstra ca in fatza unor astfel de turbulente economice modul de gandire german si cel nordic este mult mai sanatos si mai sustenabil decat cel specific sudului european sau cel in care functioneaza paradisurile fiscale sau tarile exportatoare de petrol. Marile companii germane producatoare de masini la fel ca cele nord americane si majoritate asiatice pun in centrul conceptiei lor tot ce este eficient, practic, si de viitor. De aceea nu mai vedem in F1 motoare V10 sau macar V8. O masina cu motor V10 isi achizitioneaza poate 2% din populatie, dar noua tehnologie introdusa in F1 cu V6 turbo poate reprezenta o nisa comerciala si tehnologica de crestere pentru Mercedes, Renault si Honda ce pot acoperi sute de mii de masini cu astfel de motoare pe un an fiscal si profituri de sute de milioane de dolari pe un an fiscal. Asta cauta si Daimler si Renault si cu siguranta si Honda (de accea s-au si reintors in F1, daca ramaneau la V8 nu o faceau).
F1 nu este rupta de pe luna, in care cele mai exotice si mai futuristice conceptii de motor, aerodinamice, etc sa prinda viata. Era poate pana cand lumea sa isi dea seama ca la un tsunami economic la nivel mondial nici o mare companie nu e suficient de robusta incat sa ii dea de gandit ce anume sa faca pe mai departe. F1 trebuie sa fie ceva special si elistist in sporturile cu motor, dar in acelasi timp componenta eficientei si rentabilitatii nu trebuie negligata. F1 nu poate sa fie doar Ferrari care ramane in F1 din traditie si amorul artei, F1 trebuie sa fie un proiect in care companii ca Daimler si Honda sa poata participa intr-o formula in care Consiliile de Administratie sa contabilizeze mult mai multe beneficii decat munti de bani risipiti pe cercetarea si dezvoltarea unor solutii pur si simplu neaplicabile.